דרישת המוזהרים נדחתה

דיוני ועדת החקירה לאסון מירון נדחו בשבועות ספורים

ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, דחתה את בקשת עורכי הדין של רוב המוזהרים בחקירה, שביקשו לדחות את שלב המשך הדיונים, והחליטה על דחייה של שבועות ספורים בלבד (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חברי ועדת החקירה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון, דחתה את בקשת עורכי הדין של רוב המוזהרים בחקירה, שביקשו לדחות את שלב המשך הדיונים, שנקבע לחודש ינואר, והחליטה כי שמיעת עדויות המוזהרים והעדים מטעמם יחלו ב-16.2.23 במקום ב-23.1.1.

הוועדה הודיעה כי "לאחר שבחנו את הבקשות הכתובות וכן את הטיעונים שהובאו בפנינו בעל פה, החלטנו להיענות חלקית לבקשות ולדחות את מועד תחילת הדיונים ואת המועד למענה בעניין הבקשות להעיד עדים, על מנת לאפשר לעורכי הדין זמן נוסף להיערכות".

"יחד עם זאת", מדגישים חברי הוועדה, "לא נוכל להיענות לבקשה לדחות את תחילת הדיונים עד לאחר חג הפסח, וממילא גם לא למועד מאוחר מכך".

בפועל, הדיונים נדחו בשבועות ספורים בלבד, והדיון הראשון יחל באמצע חודש פברואר, כך שעד חודש מאי, יתקיימו 15 דיונים.

בנימוקיה, כתבה הוועדה כי "אכן, החומר שנאסף על ידי הוועדה במהלך עבודתה הוא רב, ואיננו מקלים ראש במשאבים הנדרשים מעורכי הדין לצורך לימוד שלו. עם זאת, אנו סבורים כי מצויים בידי באי כוחם של המוזהרים כלים מספיקים לאיתור החומרים המשמעותיים עבורם בתוך כלל החומר. הודעות האזהרה ששלחה הוועדה ברורות וממוקדות, והן שמגדירות לכל מוזהר מפני מה עליו להתגונן. החומרים שאספה הוועדה הועברו למוזהרים במדיה דיגיטלית והם מסודרים בתיקיות ששמן מעיד בדרך כלל על הכלול בהן. בנוסף, חלק ניכר מהחומר קוטלג והועבר למוזהרים בצירוף טבלאות המהוות כלי עזר להתמצאות בו".

בדיון שקיימה הוועדה בנושא, לפני מספר שבועות, אמר חבר הוועדה שלמה ינאי כי "האינטרס הציבורי מחייב הדגשה והבהרה, לא רק 45 משפחות אלא כל עם ישראל מבקש לדעת את האמת המסקנות וההמלצות כדי שאסון כזה לא יקרה. מדובר בוועדה ייחודית שדנה באירוע שכל שנה קורה לכן האינטרס הוא להגיע למסקנה בהקדם. האינטרס הציבורי כאן הוא כבד".

לדבריו, "כשנפטרה השופטת נאור ונכנסה במקומה השופטת ברלינר עצרנו את הוועדה רק לחודשיים, ואנחנו לא כמוכם מייצגים רק לקוח אחד. אנחנו מייצגים את כל עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר