מהלך חריג בתנועת ש"ס

סמוך לחצות לילה: מועצת חכמי התורה התכנסה ללא ידיעת היו"ר אריה דרעי

בעשור האחרון מועצת חכמי התורה של ש"ס התכנסה לרוב על פי בקשתו של היו"ר אריה דרעי, אמש היא התכנסה לישיבה חריגה מבלי לעדכן אותו | קרב גרסאות: האם שמו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה הוזכר בישיבה | מקורב לחבר מועצת: "עצם ההתכנסות העצמאית - דרמטית" • ישי כהן עם כל הפרטים (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
לא עודכן על הישיבה. יו"ר ש"ס אריה דרעי (ציילום יונתן זינדל/פלאש90)

במשך כעשור מועצת חכמי התורה של ש"ס כמעט ולא התכנסה, והכינוסים הבודדים שלה היו לרוב בכדי לאשר מינויים בש"ס, כך שהישיבות תואמו מראש עם יו"ר ש"ס, אריה דרעי, שלרוב אף ביקש את הישיבות.

אמש (שני), סמוך לחצות לילה, התכנסו חברי מעוצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, הגאון רבי משה מאיה והגאון רבי ראובן אלבז, לישיבה חריגה בירושלים.

ל'כיכר השבת' נודע כי הישיבה תוכננה שעות ספורות לפני וכי יו"ר ש"ס אריה דרעי לא ידע על קיומה גם לאחר שהרבנים החלו את הישיבה.

טרם ברור סביב איזה נושא הרבנים החליטו להתכנס לישיבה החריגה. מקורב לאחד מחברי המועצת טען בשיחה עם 'כיכר השבת' כי הרבנים דנו בין היתר גם בסערת מינוי ח"כ אמיר אוחנה ליו"ר הכנסת והחיבוק שזכה מחברי הכנסת החרדים.

עם זאת, מקורב אחר טוען כי הרבנים כלל לא הזכירו את שמו של אוחנה בישיבה החריגה והדגיש: "עצם ההתכנסות העצמאית - דרמטית, זה לא קרה שנים רבות שחברי המועצת התכנסו מבלי לעדכן את דרעי, מדובר במהלך חריג ודרמטי שכלל הנראה לא הסתיים בישיבה אמש".

יצוין כי בימים האחרונים בכירי הרבנים הספרדים, בניהם הראשל"צ הגאון רבי שלמה עמאר וראש ישיבת 'כסא רחמים' הגאון רבי מאיר מאזוז, תקפו בחריפות את התנהלות הסיעות החרדיות במינוי אוחנה ליו"ר הכנסת. מאחורי הקלעים, גם אחד מחבר מועצת חכמי התורה הביע זעם על ההתנהלות של הח"כים בש"ס.

ל'כיכר השבת' נודע כי בישיבה סגורה עם חברי הכנסת התבטא יו"ר ש"ס דרעי: "נתניהו עקץ אותי עם המינוי של אמיר אוחנה, חשבנו שזה יהיה יואב קיש או דודי אמסלם. טעינו בהתנהלות במליאה, אני ברחתי מיד אחרי הנאום, לא מבין את הח״כים החרדים שהלכו לחבק אותו אחרי הנאום הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר