מעצרו הוארך ב-3 ימים

איש נטורי קרתא שנעצר בנתב"ג; "מבקש ליווי למקווה"

הבקשה הלא שגרתית של איש נטורי קרתא החשוד בתמיכה בטרור נדחתה על ידי השופט שהחליט להאריך את מעצרו בשלושה ימים | עורך דינו של החשוד טען, כי למשטרה אין הוכחות מלבד תמונה של הפגישה (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אנשי נטורי קרתא בשבוע שעבר בג'נין (צילום: לפי סעיף 27א)

שלושה חרדים קיצוניים ביקרו בשבוע שעבר בג'נין והעניקו כך על פי החשד, תמיכה ורוח גבית לארגוני טרור, המשטרה פתחה בחקירה ואחד הפעילים הקיצוניים, נשוי ואב לילדים, שהשתתפו בפגישה נעצר הבוקר (שלישי) בנתב"ג, לאחר שחזר מתפילה בקברי צדיקים בחו"ל.

החשוד בתמיכה בטרור, הובא הבוקר לבית המשפט והמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו, בפתח הדיון בבית משפט השלום בירושלים אמר נציג המשטרה, כי המשיב חשוד בהזדהות עם ארגון טרור והפרת שטח סגור.

"המשיב", כך לדברי נציג המשטרה, "נכנס עם אחרים לתוך העיר ג'נין וזאת לצורך פגישה עם משפחות מחבלים, על מנת לנחם אותם, הוא עשה זאת כשהוא אחוז בדגלי הרש"פ ועל פי החשד נפגש עם גורמים עוינים, מחבלים ואחרים. הוא נעצר בהגיעו הלילה לנתב"ג וזאת על פי צו מעצר שהוצא מבעוד מועד. הוא נחקר ושמר על זכות השתיקה".

עורך דינו של החשוד ביקש מבית משפט לשחררו ואמר: "הפרת הכניסה לשטח A והפגישה עם אנשי ג'יהאד זו עבירה על החוק, אך האם מדובר בשיחה שהתקיימה בביקור בג'נין ביום 11.01.2023 והיום אנחנו ביום 17.01.2023 - האם יש ראיה לתוכן השיחות, הודעה ממישהו שמוסר למשטרה שהם דיברו על משהו מסוים. החשד מבוסס על תמונות בלבד, עם כל הכבוד, להיפגש עם פלסטיני בג'נין גם אם אלו משפחה שיש לה עצורים, זה לא בהכרח אומר שאני מזדהה עם הארגון טרור, אולי עם הסבל של המשפחה בתור משפחה. איני יודע. אבל כדי להאריך מעצר צריך משהו יותר מתמונה".

השופט החליט להאריך את מעצר איש נטורי קרתא בשלושה ימים וכתב: "מהחומר שנאסף עולה חשד ברור, כי המשיב נכנס לג'נין יחד עם אחר לשם פגישה עם פעילי טרור. נתתי דעתי לטענות בדבר העדר סמכות עניינית לביהמ"ש ישראלי לדון בעבירה שבוצעה בשטחים, אך לא מצאתי בה ממש. המשיב הוא אזרח ישראלי, והחשד המיוחס לו היא עבירה על חוק המאבק בטרור".

בסוף הדיון ביקש עורך דינו של החשוד בקשה חריגה מבית משפט ואמר: "המשיב מבקש ליווי למקווה מאחר ועל פי אמונתו הוא לא יכול לאכול ללא טבילה במקווה ולכן הוא בשביתת רעב".

השופט אמר בתגובה לבקשה הלא-שגרתית: "לא מוכרת לי אפשרות להוצאת עצור לטבילה, ובכל מקרה העניין בסמכות שב"ס, ואינו נוגע להליך מעצר הימים, לפיכך אני דוחה את בקשתו של החשוד".

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר