המעצר של חיים מזרחי | המשפט

העדות של בעל החנות: "השוטרת ניערה אותו והשוטר נתן לו אגרוף בפנים"

בבית המשפט נשמעה היום עדותו של בעל החנות שהעסיק את חיים מזרחי, בהליך הפלילי נגד הבלשים שעצרו אותו לשווא - באלימות קשה | הוא גולל את שאירע מחוץ לחנות, והמעצר הברוטאלי שלווה באגרוף לפנים | בביהמ"ש הוצגה עדותו של מזרחי שחשף כי אחד השוטרים התקשר אליו אחרי האירוע (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המעצר המזעזע של חיים מזרחי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בבית משפט השלום בירושלים נמשך גם היום (שלישי), בפעם השניה השבוע, ההליך הפלילי נגד שני הבלשים שעצרו באלימות, לשווא, את הצעיר החרדי חיים מזרחי בשכונת גאולה לפני כשנה.

בתחילת השבוע העיד חיים מזרחי עצמו שגולל בפני בית המשפט את האירוע שעבר, כפי שפורסם ב'כיכר השבת', היום (שלישי) העידו שבעה עדים נוספים, כאשר במהלך ההליך המשפטי נחשפים חומרי חקירה רבים בתיק שעד עכשיו חלקם לא נחשפו.

בביהמ"ש הוצג בין היתר תמליל מתוך אחת העדויות של חיים מזרחי במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שם נשאל חיים על ידי החוקר: "מישהו מהשוטרים דיבר איתך אחרי האירוע?", וחיים השיב: "אני יצאתי מבית חולים הדסה עין כרם, הוא התקשר מטלפון אחר לטלפון שלי, וגם הוא אמר לי שאני לא אספר את זה לאף אחד שדיברנו. הוא אמר לי 'אתה יודע מה אני הולך לעשות', הוא אמר לי איזה מילה כאילו הרגשתי שהוא מבקש סליחה ומצד שני הפחיד אותי, הוא אמר לי שזה לא ייצא בחוץ - זה אני זוכר'".

השוטר, שלטענת חיים התקשר לדבר איתו - לא נאשם בתיק. החוקר במח"ש שאל את חיים באותה עדות האם השוטר היה במעצר שלו, וחיים השיב שהוא זוכר שאותו שוטר ישב בניידת. "אני מכיר אותו כי הוא למד איתי לפני הרבה שנים", סיפר.

אחד העדים שהעיד היום במהלך ההליך שמח"ש מנהלת נגד הבלשים הוא בעל החנות בגאלה בה חיים מזרחי עבד. במהלך העדות, סיפר בעל החנות: "היתה הפגנה מחוץ לחנות טלפונים, בערך 50 מטר מהחנות שלי, אני וחיים יצאנו להסתכל מה קורה, תוך כדי שאנו מסתכלים היתה מכונית לבנה שעברה בין המכוניות, היא פגעה במכונית אפורה, אני וחיים דיברנו עם הנהגת, תוך כדי חבר מחנות שלידי ניגש אלי כדי שאפרוט לו כסף, נכנסנו לחנות, אני וינון, זה שרצה שאפרוט לו את הכסף. היתה לקוחה בתוך החנות, עזרתי לה כמה דקות ויצאתי מחדש.

"כשיצאתי, לא ראיתי את חיים איפה שעמדנו, המשכתי לדבר עם הגברת, הצעתי לה לקחת את מספר הרכב ושתתקשר למשטרה, באותו רגע לא ידענו בכלל שזו מכונית סמויה או משהו, חשבנו שזה רכב שרצה לברוח מההפגנה ומהבלגן. תוך כדי שאני מדבר, אני רואה שיש המולה, באתי להפריד, עד שראיתי שזה חיים. באתי להפריד, ניסיתי להפריד, ניסיתי להסביר שחיים לא קשור להפגנה, עד שקרה שניסו לעצור אותו והיה את המכות מולו, עד שהתחילו הוא (השוטר) צעק "אתה עצור" אז הבנתי שהוא שוטר.

"אני לקחתי צעד אחורה, כשראיתי את ההתקהלות התקרבתי, כשראיתי שזה חיים באתי להפריד, כשאני הגעתי לאזור, השוטר, תוך כדי שהוא עוצר את חיים והשוטרת השניה שניערה אותו, הה ומפה אני לקחתי צעד אחורה, המשקפיים של חיים נפלו בגלל האגרוף, הרמתי את המשקפיים, ניסיתי לדבר עם מישהו שייתנו לו את המשקפיים כי הם כבר הכניסו אותו לרכב.

"ראיתי שם קצין עם שלושה פלאפלים אם איני טועה, ניסיתי להגיד לו שהוא לא קשור להפגנה, ולא היה לי עם מי לדבר, אז בכל זאת ניסיתי שיתנו לו את המשקפיים בדרך לרכב, והוא הסכים. נתתי לו את המשקפיים וחזרתי לחנות, כי החנות היתה בלי מישהו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר