מעצרו של חיים מזרחי | המשפט

הנהגת העידה: "החטיפו לו מכות רצח; פחדתי שהאגרוף הבא יהיה בפרצוף שלי"

היא נסעה ברכבה בגאולה, עם בתה - ונקלעה לזירת מעצר אלימה וחריגה - לאחר שרכב הבלשים התנגש בה והמשיך בנסיעה; אתמול, היא עלתה להעיד בבית המשפט וסיפרה את השתלשלות מעצרו של חיים מזרחי, מנקודת מבטה - הפחד, המכות החריגות וצרחות השוטרים עליה | ביהמ"ש תהה מדוע לא הוגש כתב אישום נגד השוטרת | סיקור מיוחד מהדיון (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
המעצר המזעזע של חיים מזרחי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בבית משפט השלום בירושלים נמשך אתמול (שלישי) משעות הבוקר הליך ההוכחות במשפט הפלילי שמנהלת המחלקה לחקירות שוטרים נגד שני הבלשים שהיו מעורבים במעצר האלים של הצעיר החרדי, חיים מזרחי, בשכונת גאולה לפני כשנה.

כזכור, חיים נעצר באלימות קשה, לשווא, לאחר שהעיר לבלש שפגע עם רכבו ברכב אחר, בזמן שנסע בנתיב הנגדי. אתמול, העידה לראשונה האישה שנהגה ברכב בו פגע הבלש בזמן שנסע, מה שהחל את כל המהומה. 'כיכר השבת' ממשיך לעקוב כל הזמן אחר ההליך המשפטי בתיק הזה, ולאחר שהדיון אתמול נמשך שעות ארוכות - הפרוטוקול מונה 37 עמודים - אנחנו מביאים את עיקרי הדברים.

"אני נסעתי במלכי ישראל באוטו עם הבת שלי", סיפרה הנהגת בבית המשפט, "לא נעים לי, אני מובכת, עצם הסיטואציה לא נעימה לי... נסעתי ברכב, היה פקק ברחוב מלכי ישראל, היתה הפגנה רחוקה יותר, נבהלתי מעצם זה שהיתה הפגנה, אמרתי לבת שלי: 'בואי נברח מפה'. במראה השמאלית ראיתי רכב בצבע לבן שמזגזג, לא יודעת איזה רכב הוא היה, הוא היה לבן שזגזג בין המכוניות וניסה לעשות עקיפה, ראיתי את הרכב הזה ואז שמעתי בום, הוא נכנס בי, אני נבהלתי, ועוד יותר נבהלתי שהוא המשיך בנסיעה.

"ראיתי את האנשים ברכב והם לא היו נראים לי כמו כל האנשים באזור, ונבהלתי מאוד. גם הפחיד אותי שהוא לא עצר לראות מה קרה, שבדרך כלל עוצרים לראות מה קרה. הרבה אנשים אמרו לי לצאת מהאוטו כי פגעו בי, אבל אני מאוד נבהלתי. אני לא זוכרת את הסדר הכרונולוגי, אבל באיזה שהוא שלב נדלקו אורות ברכב המשטרתי, איני זוכרת מתי זה היה, אם זה היה לפני או אחרי הפגיעה ומתי שמתי לב אליהם, לא יודעת אם אחזתי שמדובר בשוטרים, הייתי מבוהלת כפי שאני מבוהלת עכשיו ויותר מזה, אנשים אמרו לי 'צאי, תגידי שפגעו לך באוטו' ניסו להגיש לי עזרה. היה אחד גם שצילם לי את הרכב כי אין לי פלאפון חכם ואין לי מצלמות רכב. היה אחד שצילם את הרכב שלי עבורי, קוראים לו משה הוא היה עם חולצה לבנה ועם סוודר תכלת עליה, קשור סביב הצוואר.

המעצר המזעזע של חיים מזרחי (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

"אח"כ היו הרבה שניגשו, אני לא זוכרת את סדר הדברים איפה הייתי ומה עשיתי, אם הייתי בפנים או הייתי בחוץ, היה לי גם את האחריות שלי על הבת שלי, ואז ניגש בחור לחלון איפה שהבת שלי, שזה ליד הנהג, והוא גם שאל מה קרה וראה שאני מבוהלת וגם ניסה לעזור, והוא ניגש לרכב הלבן להעיר ולהגיד שפגעו... ואז שוב איני זוכרת את סדר הדברים, מה בדיוק קרה ואיפה בדיוק הייתי, כן באיזה שהוא שלב יצאתי מהמכונית אבל לא העזתי להתקרב, ממש פחדתי.

"ואז ראיתי את מי שהיה הנהג ברכב הלבן חונק את הבחור הזה וגורר אותו, אחד חנק אותו ואז הגיעה גם שוטרת שהיתה מצד שמאל, היה לה שיער שחור ארוך, והיה נראה שהיא נותנת לו אגרוף בראש, לא הסתכלתי הרבה, וגם הייתי צריכה להסתיר לבת שלי שלא תראה, היה גם שמשכו אותו מהג'קט וראיתי שמכניסים אותו לתוך המכונית, זה היה נראה נורא ואיום, זה היה נראה מפחיד וממש מכות נוראיות ומפחידות מאוד. אני רועדת כשאני נזכרת בזה, אני ממש מבוהלת. כל הסיטואציה שם היתה מבולבלת, ראיתי את המכות שנתנו לבחור שרק רצה לעזור לי, הוא ראה שאני מבוהלת, והחטיפו לו ממש מכות רצח, זה היה נראה נורא ואיום.

"אח"כ איני זוכרת בדיוק, אבל שוטר ניגש אלי וביקש פרטים ואמרתי לו 'תעזוב את הבחור, הוא רק רצה לעזור לי, תעזוב את הבחור', הוא אמר לי 'הכל בסדר, זה לא עניינך, הכל בסדר'. אמרתי לו 'הוא לא נראה בסדר, אני מבקשת שתשחררו אותו', כתגובה קיבלתי צעקות 'זה לא עניינך, קחי את הפרטים', ואני לא רציתי להמשיך ולהתעמת מול זה כי פחדתי שהאגרוף הבא יהיה בפרצוף שלי, אז העדפתי בגלל שהייתי מבוהלת לא להיכנס לזה מדי, ולקחתי את הפרטים, ואז הגיע עוד שוטר לזירה ושוב ביקשתי ממנו גם, אמרתי לו 'הוא לא עשה כלום הבחור, תשחררו אותו', לא היה שם דין ודברים, הוא ניסה לפזר את האירוע שהיה ורק אמר לי ללכת ולא הקשיב למה שהיה. הוא דיבר עם מוכרת שם כי הוא חשב שהיא היתה הנהגת".

בנוסף, העיד אתמול מי שהיה קצין הבילוש בזמן האירוע, בעדותו סיפר: "במשך שנתיים הייתי נוכח בעשרות אם לא יותר של הפרות סדר, בעיקר במגזר החרדי, אם זה בגאולה, מאה שערים ובר אילן... אחד המאפיינים המרכזיים של הפרות הסדר באזור זה שמגיעים אנשים בעלי אידיאולוגיה כזו או אחרת, והפגנה היא לא כדי להביע דעה, אלא מהר מאוד להגיע לוונדליזם, פגיעה ברכוש, ועם הגעת כוחות המשטרה כמובן פגיעה בשוטרים.

"אני יכול להגיד שבעבר, בתפקידיי הקודמים, אם היינו מגיעים להפרות סדר של 50-30 איש והרוב המכריע ברחוב היו סקרנים פסיביים, לפחות בתפקיד שלי בלב הבירה, נחשפתי לסקרנים שככל שמתהווה הפרת סדר הופכים לאקטיבים, ואז מהפרת סדר של 50 איש זה מגיע למאות אנשים ולפעמים אלפים.

"מי שלא היה באירועים האלה לא יודע מה חווים באירועים האלה. זו זירת מלחמה לכל דבר. כשאתה חוזר הביתה אחרי יום כזה, מקבל אבנים מכל כיוון ומקבל בעיטות מכל כיוון, ההתנהלות היא התנהלות מבצעית. דפיקה כזו ברכב נגמרה בסוף בלינץ' ואבנים וחלונות שבורים".

במהלך הדיון בבית המשפט אתמול, שאל איך הצדדים את אחד העדים. "חיים מסר בהודעתו השניה על כך שהשוטרת שהיתה בזירה נתנה לו אגרוף – זוכר את זה?", בתגובה שאלה השופטת: "מדוע לא הוגש כתב אישום נגד השוטרת?".

בתגובה לדברים אמרה נציג מח"ש כי "כנגד השוטרת הופנה התיק להליך משמעתי. התיק הפלילי נסגר בעילת חוסר ראיות, וכפי שיראה בית המשפט את מכלול הראיות שיוגשו בפניו, וגם השוטרת תגיע כדי להיחקר, יראה בית המשפט שיש הבדל בין התנהלות השוטרת באירוע להתנהלות נאשמים, כאשר אנו טוענים שהתנהלות נאשם 2 נעשתה שלא בסמכות, גם הישיבה על הנאשם בניידת וגם האגרופים שניתנו לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר