תיעוד מיוחד

רבבות תלמידי מוסדות חב"ד משתתפים בשרשרת אירועי ענק

למעלה מ-20,000 תלמידי מוסדות חב"ד בישראל, נוהרים בימים אלה לכפר חב"ד, לשרשרת אירועים לא שגרתית של רשת חינוך חב"ד לרגל 'היום הבהיר' יו"ד שבט – הילולת הרבי הקודם והיום בו מציינים בחב"ד את תחילת כהונתו של הרבי מליובאוויטש זי"ע (חרדים)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
(צילומים: עקיבא שיינברגר ושניאור שיף)

אווירת חג בכפר חב"ד: משעות הבוקר של יום ראשון, השבוע, החלו לנהור אלפי תלמידים מכל רחבי הארץ לכפר חב"ד, לאולם האירועים המיוחד שהוקם במיוחד על ידי ה'רשת' לרגל מה שמכונה בחב"ד 'היום הבהיר יו"ד שבט' – יום הילולת כ"ק מרן אדמו"ר הריי"צ זיע"א, ויום תחילת ההנהגה על ידי חתנו כ"ק מרן אדמו"ר מליובאוויטש זיע"א.

התלמידים מתלמודי התורה והתלמידות מבתי הספר היסודיים (תחת רשת חינוך חב"ד לומדים כיום למעלה מ-45,000 תלמידים), מגיעים בקבוצות מסודרות ובימים נפרדים, ומתקבלים באוהל האירועים הסמוך לבית הכנסת המרכזי בכפר, 'בית מנחם', שם ממתין להם הצוות החינוכי של רשת חינוך חב"ד.

התלמידים יושבים לכתוב מכתב בקשות שמשוגר לציונו הק' של הרבי זי"ע, כשהם מקבלים קודם לכן הסבר מיוחד על היום הסגולי והמיוחד יו"ד שבט וכן על ההשקעה הכבירה שהשקיע הרבי מליובאוויטש בהקמת רשת מוסדות חינוך על טהרת הקודש, מיד עם קבלת הנהגתו. במוסדות החינוך של חב"ד, בכל רחבי הארץ, לומדים תלמידים מכלל שבטי ישראל, הזוכים לקבל חינוך יהודי וערכי.

משם, צועדים התלמידים, בסדר מופתי, היישר לבית '770', העתק ביתו של הרבי מליובאוויטש בניו יורק. התלמידים נכנסים להעתק חדרו הק' של הרבי, שמים צדקה ונושאים תפילה. בשלב זה, הם מוזמנים לאולם האירועים הענק שהוקם במיוחד עבורם למרגלות 770, ושם ממתינה להם תכנית מושקעת, חסידית ומרתקת, עם מיטב ההפקות העכשווית, להמחשת המסרים החסידיים. הצגה חינוכית מאלפת, ניגונים מרגשים, קטעי וידאו של הרבי שנאמרו בשעתו לילדי ישראל ודברי תורה וחסידות – הם חלק ממה שממתין למשתתפים הרבים, המגיעים יחד עם צוותי החינוך.

במהלך השבוע הבא, עד יום יו"ד שבט, ימשיכו להגיע בכל יום קבוצות חדשות של תלמידים ויזכו אף הם להשתתף בתכנית שנבנתה בעמל רב ועל טהרת הקודש.

אחת האטרקציות החינוכיות, באה לידי ביטוי בקיר החלטות טובות, שהוצב בליבו של כפר חב"ד, ובו מדביקים הילדים פתקים, ועליהם רשמו את ההחלטות הטובות שלהם; חיזוק ברצינות בתפילה, בלימוד התורה, בהתנהגות לחברים, בהקפדה על כיבוד הורים, בתוספת בנתינת צדקה, ועוד אין ספור החלטות טובות ומרגשות.

כלל צוותי החינוך, ההורים והתלמידים, משגרים בימים אלה תגובות נלהבות ל'רשת', על החשיבה, ההשקעה והאכפתיות האינסופית, שבאה לידי ביטוי בשרשרת האירועים בהפקת פליישמן-פלס הפקות ובהפקת התוכן של הגב' רוזן – לצד התכניות המגוונות של כלל אגפי 'רשת אהלי יוסף יצחק ליובאוויטש' בארץ הקודש, בניווטו של המנכ"ל המסור הרב אליהו קריצ'בסקי.

"כשרואים את רבבות תלמידי ה'רשת', מכל רחבי הארץ, ניתן לחזות בעיניים במימוש חזונו של הרבי זי"ע שעמל יומם ולילה להרחיב את מוסדות החינוך בכל מקום ומקום", אמר בהתרגשות יו"ר ה'רשת' הרב יוסף יצחק אהרונוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר