בפגישה הומניטרית

רבה של אוקראינה לאפיפיור: "העולם לא למד מהשואה"

בשל המצב ההומניטרי הקשה באוקראינה, רבה של המדינה, הרב בלייך, נפגש עם האפיפיור ודן עמו איך אפשר לסייע לעם האוקראיני | במהלך הפגישה, הרב בלייך הזכיר לאפיפיור, כי גם בערב יום השואה, עדיין אנחנו דנים ברצח עם (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הרב בלייך עם האפיפיור (צילום: ללא קרדיט)

ערב יום השואה הבינלאומי: רבה של אוקראינה הגאון רבי יעקב בלייך, נפגש יחד עם נציגי מועצת הארגונים הדתיים באוקראינה עם האפיפיור פרנציסקוס, כדי לבחון איך אפשר לסייע לעם האוקראיני.

הפגישה שנערכה אמש (רביעי) - יומיים לפני ציון יום השואה הבינלאומי. הפגישה התקיימה יחד עם כל חברי מועצת הארגונים הדתיים של אוקראינה. במועצת מכהן נציג אחד מכל דת, ואת היהדות מייצג רבה הראשי של המדינה, הרב בלייך.

במהלך הפגישה דנו המנהיגים הדתיים בשאלת הסיוע האפשרי לאוקראינה, בשל המצב ההומניטרי הקשה במדינה, בעקבות הפלישה הרוסית.

הרב סיפר לאפיפיור כי במסגרת המלחמה, הופצצו יעדים אזרחיים רבים, ובאזורים רבים יש הפסקות חשמל תכופות, מחסור במוצרי מזון, ובעיות באספקת מוצרים חיוניים.

הרב בלייך הזכיר בדבריו עם האפיפיור כי אנו מצויים בימים הסמוכים ליום השואה הבינלאומי, שמונים שנה אחרי שפרצה המלחמה האיומה, ואנו דנים שוב ברצח עם – כאילו העולם לא למד מאומה מהמאורעות הקשים.

הרב בלייך הוסיף וציין את הרס הבתים, בתי הכנסת ובתי הקברות היהודיים באוקראינה בימים אלו, שמונים שנה אחרי השואה. הרב בלייך קרא לעשות הכל על מנת לסייע לאזרחי אוקראינה ולפעול על מנת להביא לסיום המלחמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר