הלוייה דומעת בירושלים

עד הראייה נשנק מבכי: "ראיתי אותך חוטף כדור בראש, סליחה שלא הצלחתי להציל אותך"

הלווית הנרצח רפי בן אליהו החלה היום בצהריים. בנו של בן אליהו ספד: "אתה נרצחת ונפלת חלל כגיבור אמיתי" • עד הראייה ספד בלוויה גם הוא: "זה שאני עומד פה זה נס; סליחה שלא הצלתי אותך" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |

הלוויתו של רפי בן אליהו החלה לפני שעה קלה, נרצח מתוך שבעת הנרצחים בפיגוע האכזרי בשכונת נווה יעקב בירושלים בליל שבת.

עד ראייה לאירוע סיפר: "רצתי החוצה להציל מישהו. גם הוא היה לא חמוש אבל הוא לא פחד. אמרתי לו אל תרוץ. הוא רץ חטף כדור ומת.

אשתו רצה לעשות לו החייאה, תוך כדי שהיא עושה לו החייאה המחבל המתועב הרג אותם. שניהם נהרגו לידי. הרמתי את הראש ראיתי את המחבל מולי עם נשק."

עוד סיפר העד: "זחלתי לתוך הבית. הוא ירה עליי. הוא לא פגע בי. הוא פגע בחלון. זה שאני עומד פה זה נס. נהיה שקט יצאתי החוצה ראיתי את רפי על הרצפה.

הסתבר שהבת שלי מכירה את הבן שלו. אמרה לי אבא אני מכירה את הבן שלו. הרמתי לרפי את הראש ראיתי שרפי חטף כדור בראש. בדקתי לו דופק וראיתי שאין לו."

בהמשך ספד בדמעות: "רפי סליחה. סליחה שלא הצלחתי להציל אותך. רפי אני מבקש סליחה. הדם שלך נשפך לי על הידיים. השם יקום דמך."

לאחר מכן ספד לו בנו: "אני לא מאמין שאני עומד פה ומדבר פה בלשון עבר. אתה היית מודל בשבילי בכל כך הרבה דברים."

"תמיד הסתכלתי עליך בהערצה, לנתינה האין סופית שלך. היכולת שלך להחזיק אותנו. לפרנס. תמיד עם חיוך. חיוך ענק על הפנים."

עוד סיפר: "בשמחה גם בטוב גם ברע, אבא שלי! אתה נרצחת ונפלת חלל כגיבור אמיתי. גיבור אמיתי. עשית זאת כדי לעזור לאחרים כמו שתמיד תמיד עשית. תמיד רצית להעניק ולתת, לדאוג שכולם בסדר."

הלילה (מוצ"ש) הותרו לפרסום שמותיהם של כלל הנרצחים בפיגוע בשכונת נווה יעקב בירושלים.

אליהו ונטלי מזרחי הי"ד: אליהו, בן 48, ורעייתו נטלי, בת 45, נישאו בשנים האחרונות ונרצחו אחרי שירדו לסייע לנפגעים בפיגוע. הלוויתם החלה הלילה בשעה 23:30.

שמעון מזרחי, אביו של אליהו מזרחי הי"ד סיפר בשיחה עם כלי התקשורת: "היינו באמצע ארוחת השבת, שמענו יריות, והבן שלי יצא לעזור לאנשים. מסתבר שכשהוא ירד למטה המחבל הוציא את האקדח, וירה בו ובאשתו".

הבחור אשר נתן מורלי הי"ד: אשר נתן, בן 14 בלבד, נרצח על ידי המחבל אחרי שהיה בדרכו לשיעור תורה. מנהל תלמוד התורה בו למד ספד לו ואמר כי הוא "ילד שמעולם לא פגע באף אחד, ילד עדין וזך נפש שלא עשה רע לאף אחד, כולם אהבו אותו מאד." הלוויתו יצאה הלילה בשעה 23:00.

הגבאי ר' שאול חי הי"ד: ר' שאול חי, בן 68, היה גבאי בית הכנסת בשכונת פסגת זאב. כשעשה את דרכו מבית של קרוב משפחה בנווה יעקב לפסגת זאב, נתקל במחבל שרצח אותו.

רפאל בן אליהו הי"ד: הותיר אחריו את רעייתו ושלושת ילדיו, כאשר אחד מהם נפצע אף הוא בפיגוע ומאושפז בבית החולים שערי צדק.

איליה סוסנסקי הי"ד: בן 26, טרם נמסר מועד הלוויתו.

הנרצחת השביעית בפיגוע הקשה היא אירנה קורולובה, אזרחית אוקראינה שעבדה אצל אישה מבוגרת, תושבת השכונה. אירנה נרצחה כשירדה להוריד את האשפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר