במסגרת המסע בישראל

הביקור של "הגדול" מארצות הברית אצל ראש הישיבה

חבר מועצת גדולי התורה בארצות הברית, הגר"ר פיינשטיין, הגיע לביקור חיזוק בארץ של רשת החינוך הגדולה. במסגרת הביקור, הוא נכנס אל מעונו של ראש הישיבה, שם שוחחו דקות ארוכות בענייני חינוך | סיקור המסע (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ד פיינשטיין אצל ראש הישיבה (צילום: באדיבות המצלם)

ראשי ארגון שובו - ארגון העוסק בקירוב לבבות, הגיעו לשבוע ביקור מיוחד בישראל. שיאו של הביקור היה בעת הגיע נשיא שובו העולמי וחבר מועצת גדולי התורה בארה"ב - הגאון רבי דוד פיינשטיין, למעונו של ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין.

במהלך המסע של נשיא שובו, יחד עם ראשי שובו ארה"ב הרב אברהם בידרמן והרב יוסף הוך, ביקרו חברי המשלחת את התלמידים ברחבי הארץ וחנכו עשרות כיתות חדשות, הנציגים הגיעו גם לכנסת, שם ערכו חברי המשלחת סיור מיוחד בכדי לחזק את הקשר עם חברי הכנסת החרדיים התומכים בשובו ובכדי להמשיך ואף להגדיל את התמיכה הממשלתית בשובו.

ביום ראשון בערב נחתו שאר חברי המשלחת והגיעו היישר לדינר במלון פלאזה בירושלים, אורח מיוחד בדינר היה ר' ראובן לוין אשר בנותיו למדו בביה"ס שובו באר יעקב, כאשר הבת גדולה נישאה לאברך שערך סיום מרגש בדינר. יו"ר שובו הרב חיים מיכאל גוטרמן נשא דברים מרגשים בפני המשתתפים כאשר הביא עמו אשכולית שגדלה בחצר ביתו, האשכולית האחרונה עם קדושת שביעית, וסיפר כי מייד לאחר השמיטה גדלו לו מאות פרות קטנים על העץ ולמרות שהעץ קטן אך הוא מחזיק אותם והם גדלים, כך המשיל הרב גוטרמן ואמר למשתתפי הדינר כי הם הגיעו לארץ בכדי להשקות את העץ שנטע הרב פאם, ואם אכן נשקה אותם, הם יגדלו ויפרחו כמו הבנות של הרב לוין שהם בנות תורה.

ביום שני נסעו חברי המשלחת לנתניה ונפגשו עם תלמידי הרשת שחלקם לא ידעו לומר "שמע ישראל" בבית לפני שבאו לשובו, חברי המשלחת הנציחו תיכון לבנות תרומת משפחת יעקובוביץ וכן כיתה ו' לבנים, הבנות סיפרו על המסירות נפש לשמור שבת בתנאים לא פשוטים בבית שאינו שומר שבת, חלק מהבנות הצליחו לגרום לכל המשפחה לשמור עמם שבת יחד. לאחמ"כ התקיימה ארוחת צהריים בהשתתפות הגאון רבי משה זילברברג מראשי שובו ארה"ב המתגורר כיום בארץ שריגש מאוד את הציבור כשבירך שהחיינו בשם ומלכות, ופסק כי אם על פרי חדש מברכים, ק"ו על ילדי שובו.

בערב התקיימה שמחת בר מצווה ל-15 חתנים שלמדו בשובו בראשות הגאון רבי ראובן פיינשטיין וכן האדמו"ר הרב שלמה בוסו חבר נשיאות רשת שובו. ראש העיר גם כיבד בהשתתפותו ובירך את המשתתפים. כל החתנים קיבלו תפילין מהודרות משובו. יושבי ראש שובו בארה"ב חילקו שי מיוחד לכל המנהלים והמנהלות, וכן אות הוקרה להרב שמעון אלבוים מותיקי הנהלת שובו שלאחרונה מונה להיות רמ"ט השר מאיר פרוש.

ביום שלישי נסעו חברי המשלחת לבת ים וביקרו בבית הספר שובו, וחנכו כיתה חדשה תרומת הרב דוד בלאכמן יו"ר שובו אנגליה, ועוד 2 כיתות תרומת הרב עקיבא הרשקוביץ.

לאחר מכן נסעה המשלחת לבני ברק, תחילה למלון ויז'ניץ לארוחת צהריים בהשתתפות הגה"צ רבי אלימלך בידרמן שחיזק מאוד את המשתתפים בחשיבות הפעילות של שובו ובהשתתפות ראש העיר אברהם רובינשטיין.

לאחר מכן, נכנסו חברי המשלחת לביקור בביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין יחד עם הגאון רבי ראובן פיינשטיין, והגאון רבי יהודה סילמן שמונה על ידי מרן הרב שטיינמן זצ"ל לכהן כפוסק הרשת.

כמו"כ השתתפו יושבי ראש שובו ישראל וארה"ב רבי אברהם בידרמן ורבי יוסף הוך ראשי שובו ארה"ב, ורבי יהודה עמאר יו"ר שובו ישראל, הרב אהרן פאם בנו של מייסד שובו, והרב חיים מיכאל גוטרמן מנכ"ל שובו בארץ ישראל.

ראש הישיבה חיזק מאוד את המשתתפים ואמר שכל ילד וילד בשובו זה עולם מלא. לאחמ"כ הלכו חברי המשלחת להגה"צ רבי שמעון גלאי שחיזקם מאוד ושר עימם חזו חזו בני חביבי ובירך את נשות התומכים שיתמכו בבעליהם שימשיכו לתמוך בשובו. בערב התקיים דינר נוסף עם זוגות רבים בוגרי שובו אברכים בני תורה.

ביום רביעי הלכו לכנסת, שם פגשו את חברי הכנסת החרדיים, ואף חברי כנסת מהליכוד ומיש עתיד הגיעו להביע תמיכה בשובו, ואף ח"כ יבגני סובה מישראל ביתנו שבנותיו לומדות בשובו.

יו"ר ועדת הכספים גפני פגש את חברי המשלחת, וכן חברי הכנסת סגן שר התחבורה אורי מקלב, יו"ר ועדת הפנים יעקב אשר, השר במשרד הרווחה יואב בן צור, יו"ר ועדת החינוך יוסי טייב ואוריאל בוסו סגן יו"ר הכנסת ששיבח במליאה את המשלחת.

בערב הלכו חברי המשלחת לקבר דוד וערכו מעמד פדיון הבן מרגש לארבעה תלמידי שובו שלא נעשה להם פדיון כשנולדו, הרב אברהם בידרמן והרב יוסף הוך ראשי שובו שימשו כאבות של שניים מהתלמידים שהיו בלי האבא שלהם. הרב בן ציון קוק חבר נשיאות שובו בישראל והרב אהרן פאם שימשו ככהנים. בוגר שובו עשה סיום במעמד על מסכת מכות וריגש את המשתתפים בבקיאות שלו במסכת.

ביום חמישי הגיעו לבית הספר שובו בפתח תקווה וחנכו בית מדרש חדש תרומת הרב פנחס ליפשיץ - עורך יתד נאמן ארה"ב לעילוי נשמת אביו שהגיע עם כל משפחתו.

הגרמ"צ ברגמן הגיע למעמד באורח נדיר וסיפר שחמיו מרן הרב שך היה צם ביום הראשון של הלימודים על כל ילדי ישראל שהולכים ללימודים ולא אומרים שמע ישראל, יו"ר שובו הרב חיים מיכאל גוטרמן אמר לראש הישיבה שבשובו עושים קידוש ביום הראשון לכבוד הילדים של שובו שכן זוכים לומר שמע ישראל בכל בוקר, מנכ"ל החינוך העצמאי אליעזר סורוצקין נשא דברים במעמד וציין שיום ה1 בספטמבר הוא יום הדין מי ילמד בחינוך הדתי ומי לא, וברוך השם יש יותר ויותר תלמידים שלומדים במוסדות חינוך העצמאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר