השערורייה תיפסק?

בובה עם תפילין הוצגה במוזיאון; דרישה מטסלר: "תעצור תקציב"

כפי שדווח לראשונה ב'כיכר השבת', במוזיאון התפוצות מציגים מייצגים הנוגדים את רוח היהדות, כעת עם הקמת הממשלה החדשה, דורשים 'יד לאחים' מסגן שר התרבות החרדי לטפל במוזיאון המתוקצב חלקית על ידי המדינה | כל הפרטים (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
המיצג המזעזע שהיה בעבר במוזיאון (צילום: שלג בן שטרית)

במוזיאון התפוצות - או בשמו החדש, מוזיאון אנו, עדיין מוצגים מייצגים פוגעניים נגד היהדות, כפי שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת'. כעת עולה דרישה מצד הארגון הפועל נגד המיסיון לסגן שר התרבות החרדי יעקב טסלר, להפסיק את התקצוב למקום.

בשנים האחרונות, עבר מוזיאון התפוצות, שהיה סגור במשך שנים, מהפך, והוא נפתח מחדש תחת השם 'אנו' במתחם אוניברסיטת תל אביב.

כזכור וכפי שדווח בהרחבה ב'כיכר השבת', במקום ישנם מיצגים הנוגדים את רוח המשפחה היהודית ואף חלק מיצגים המבזים את היהדות.

מהתערוכה בעבר במוזיאון התפוצות (צילום: שלג בן שטרית)

מי שהתגייס להילחם במיצגים הללו, הוא חבר הנהלת יד לאחים הרב שמואל ליפשיץ; "לא יתכן", אומר הרב ליפשיץ ל'כיכר השבת', שמוזיאון בית התפוצות, "אנו", הקורא לעצמו "מוזיאון העם היהודי" מציג דברים שכאלה"!.

מהתערוכה בעבר במוזיאון התפוצות (צילום: שלג בן שטרית)

"מהדברים עולה כי בין המיצגים המופיעים במוזיאון, מופיעים כמה מיצגים הנוגדים את ערכי היהדות, מציגים כלגיטימיים תופעות כמו התבוללות ואי קיום מצוות ברית מילה. הורים ומורים רבים שביקרו במוזיאון לאחרונה, ציינו בתלונתם ליד לאחים כי מדובר במיצגים הפוגעים ברגשותיו של כל אדם מאמין. "אינני מבין כיצד מוסד שמתוקצב ע"י המדינה, מציג בריש גלי, דברים שבזים לערכים היהודים", מסביר הרב ליפשיץ בשיחה עם 'כיכר השבת'.

לאחר בדיקת הדברים ע"י פעילי יד לאחים, שלח הרב ליפשיץ מכתב לסגן שר התרבות יעקב טסלר, בו הוא דורש את התערבותו המהירה כסגן שר התרבות, להסרת המיצגים הפוגעניים מהמוזיאון. במכתבו כותב הרב ליפשיץ כי "באחרונה הובא לידיעתנו כי במוזיאון בית התפוצות, בו מבקרים בין היתר גם רבים מתלמידי ישראל, מוצגים בימים אלו מיצגים רבים הנוגדים את הדת ולמעשה מעניקים רוח גבית להתנהלות הנוגדת את ההלכה היהודית"

"כידוע", מציין הרב ליפשיץ במכתבו, "חוק בית התפוצות קובע, כי המוסד, שהינו נתמך מכספי תקציב המדינה, אמור להיות המרכז הלאומי לקהילות ישראל בארץ ובעולם, שבין תפקידיו - 'מחקר, תיעוד, איסוף וריכוז של ידע בנושאים הקשורים לעם היהודי לדורותיו' כמו למשל 'יצירותיהם, פועלם ומאבקם של יהודים לשם שמירת היהדות, ערכיה, מנהגיה והלכותיה', וכן 'הנצחת פועלם של יהודים ושל בתי אב ומשפחות בקהילות ישראל כדי לשמר את המסורת היהודית'".

המכתב שנשלח

"אנו סבורים כי אין מקום להצגת מיצגים כאלה כלל וכלל, ובוודאי שלא במוסד הנהנה מכספי ציבור ומתוקצב מידי שנה במיליוני שקלים, ומנצל זאת לטובת קידום סדר יום הנוגד באופן חד משמעי את היהדות. נודה עד מאד לבדיקתך ופעילותך לעצירת צעדים אלו", מסיים חבר הנהלת יד לאחים את מכתבו.

'כיכר השבת' פנה לקבל את תגובת מוזיאון אנו, וזו הייתה תגובתו: "אנו - מוזיאון העם היהודי, הינו המוזיאון היהודי הגדול והמקיף בעולם. יש בו ייצוג לכל זרם,עדה, גיל, מגדר וקהילה בעם היהודי, וכל יהודי יכול למצוא בו את עצמו. תכליתו היחידה של המוזיאון היא קידום אחדות ישראל,אהבת ישראל ותחושת השייכות לעם היהודי".

"דווקא בתקופה זו של פילוג ומתח בעם היהודי תפקידו של המוזיאון כגוף המדגיש את המשותף לכולנו-ההיסטורה, תרבות, ערכים , השפה העברית, מולדתנו ישראל-מעולם לא היה חשוב יותר", נמסר מדוברות אנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר