לאחר שקיבל שבץ

40 שנות ניהול: הלך לעולמו מנהל הסמינר הוותיק מבני ברק

הרב זאב וולף ניהל את הסמינר הגדול והוותיק בבני ברק במשך למעלה מ-40 שנה. בתחילת השבוע התמוטט לפתע ואיבד את הכרתו כתוצאה מאירוע מוחי. הבוקר הוא נפטר כשהוא מוקף בילדיו ובבני משפחתו. אלפים צפויים להשתתף בהלוויתו שתתקיים בשעה 13:00 בבני ברק (חרדים, דיין האמת)

איצלה כץ | כיכר השבת |
הרב וולף זצ"ל לפני כשבוע בביתו (צילום: ארכיון המשפחה)

מבני ברק מגיעה בשעה זו (חמישי) הבשורה המרה על לכתו של הרב זאב וולף, שניהל ביד רמה במשך למעלה מ-40 שנה את סמינר בית יעקב ע"ש הרב וולף, ושימש כדמות רוחנית ואבהית לעשרות אלפי תלמידות במשך השנים.

הרב זאב וולף נולד בט"ז אלול בשנת ת"ש לאביו ר' יוסף אברהם וולף, מי שהקים את סמינר בית יעקב בבני ברק - הסמינר הגדול והוותיק ביותר בעיר התורה, ולאמו מרת ריזל וולף שעמדה לצד בעלה בניהול הסמינר הנודע.

הרב זאב וולף למד בבחרותו בישיבת באר יעקב, שם נקשרה נפשו בנפש רבו הגאון רבי משה שמואל שפירא זצ"ל. בהמשך, עבר הרב וולף לישיבת פוניבז' בבני ברק, שם התחבב עד מהרה על ראש הישיבה המפורסם - מרן הרב שך זצ"ל.

הוא נישא לזוגתו הרבנית לאה לבית שטרן, בתו של בעליה של תחנת הקמח המפורסמת בבני ברק, והמשיך את לימודיו בכולל האברכים של ישיבת פוניבז', שעמד אז בנשיאותו של הגראי"ל שטיינמן זצ"ל.

בשנת תש"ל, כשהוא בן 30 בלבד, החל הרב זאב וולף לנהל את הסמינר העצום אותו הקים אביו, זאת בשל מחלתו של אביו רבי יוסף אברהם. 9 שנים מאוחר יותר, בשנת תשל"ט, נפטר הרב יוסף אברהם וולף והסמינר נקרא מאז ועד עתה על שמו. 'סמינר הרב וולף'.

הרב זאב וולף, שגם כיהן כיו"ר איגוד מנהלי הסמינרים של בית יעקב, נהג למסור שיעורים לתלמידות הסמינר בהלכות שבת והלכות ייחוד ואף קבע כי את הכללים ההלכתיים בסמינר יקבעו שני עמודי ההוראה שהיו בבני ברק - הגר"ש וואזנר זצ"ל והגר"נ קרליץ זצ"ל.

ביום ראשון השבוע, הוא חש לפתע ברע והתמוטט כתוצאה משבץ מוחי. במשך הימים האחרונים הרופאים נאבקו על חייו כשבני משפחתו עומדים לצדו לסעדו.

אולם הבוקר כאמור, למגינת לב המשפחה והתלמידות הרבות, הוא השיב את נשמתו ליוצרו, כאשר הוא מוקף בילדיו וחתניו.

הרב זאב וולף לצד בנו ממשיך דרכו הרב שלמה וולף ובנו הרב יצחק וולף בשבוע האחרון לחייו (באדיבות המשפחה)

לפי בקשתו המפורשת שלא להתמהמה מהפטירה ועד הקבורה ועל מנת להמנע ככל האפשר מביטול תורה, הלוויתו תתקיים היום בצהריים בשעה 13:00 מהסמינר אותו ניהל במשך מרבית חייו, ברחוב רבי יהודה הנשיא 54 בבני ברק לבית העלמין פוניבז' בעיר.

בהלוויתו צפויים להשתתף רבנים מכל העדות והחוגים, חברי מועצת גדולי התורה, אישי ציבור רבים ואלפים מבוגרות הסמינר.

,ת.נ.צ.ב.ה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר