מחאת ההייטקיסטים

כך הרפורמה המשפטית תשפיע לרעה על החרדים // דעה

על אף כל נכונותנו ומאמצנו להמשיך ולשלב חרדים, הפגיעה בהם תהיה הקשה ביותר. המיתון בעקבות ההפיכה, בשלוב עם המיתון הכלכלי הכללי, יפגעו ראשית בחלשים // זוהר לבקוביץ ממובילי מחאת ההייטקיסטים מסביר כיצד תשפיע חקיקת הרפורמה המשפטית על החרדים (מאמרים)

זוהר לבקוביץ | כיכר השבת |
זוהר לבקוביץ (צילום: ללא קרדיט)

לפני כשבועיים, בדיון בוועדת הכספים, התרעתי בפני יושב ראש הוועדה, חה"כ גפני, שהראשונים להפגע בגלי הצונמי שיגיעו לתעשיית ההייטק, כתגובה להפיכה השלטונית לא יהיו בוגרי היחידות הטכנולוגיות, אלא האוכלוסיות החלשות יותר - פריפריה, ערבים וחרדים.

גפני בתגובה צעק בכעס: "עזוב חרדים, לא לא, אל תדבר על חרדים".

תודה על ההמלצה כבודו, אבל ברשותכם אני כן אדבר על חרדים.

מעל לעשור, וביתר שאת מאז חזרתי ארצה, לפני כ-4 שנים, אני מקדיש הרבה מזמני וכספי לסייע בשלוב חרדים בהייטק. למה? כי אני מאמין שהם עשויים להיות חלק מהותי בהתפתחות העתידית של ההייטק הישראלי.

זה התחיל לאט וקשה. ראשי הישיבות היו נגד, הציבור החרדי היה מרוחק ומסוייג, גם מהצד החילוני היה חשש רב, אבל זמן ועוד זמן ועוד ועוד השקעה, והמחט החלה לנוע. ארגונים כקמאטק, קמ"ח ואחרים לקחו הובלה מצד החרדים, בשילוב הרתמות מרשימה ומרגשת מצד חברות ההייטק ובמהלך קצר של עשור התמונה נהייתה ורודה יותר ויותר.

מאות סטארטאפים חרדים קמו, אלפים רבים של חרדים, נשים וגברים השתלבו בתעשיה, מכינות קדם צבאיות לחרדים החלו לפעול, חרדים השתלבו בנקודות מפתח ב-8200, ממ"רם וגופי פיתוח נוספים ואפילו זכינו ביוניקורן החרדי הראשון - אלמנטור.

הכל היה בכיוון.

עד לבחירות האחרונות. מיד לאחר הבחירות, מנהיגי הציבור החרדי חזרו לגישת הבדלנות ושימור הנחשלות בחלקים מקהלם. מרגיש כאילו ישנה החלטה אסטרטגית בקרב מנהיגי ציבור זה למנוע מציבורם להתקדם, בכדי לשמר את התלות בהנהגה ובכך לשמר את כוחה הפוליטי.

בתוך מספר שבועות קצרים הוסטו תקציבים והורדה התמיכה ממוסדות העוזרים בשילוב חרדים. הוחזר התקצוב לבתי ספר אשר לא מלמדים מקצועות ליב"ה.

ואפילו, להכעיס, הורדו חזרה המיסים על משקאות ממותקים, על אף שעיקר הנזק הבריאותי נוצר באוכלוסיות חלשות יותר, ובהן אוכלוסיות חרדיות.

מנכ"ל אחד מהגופים המובילים בשלוב חרדים, חרדי בעצמו, אמר לי שמבחינתו זו הממשלה הרעה ביותר לחרדים מאז ומעולם. ממשלה שתחזיר את החרדים עשורים לאחור.

ואכן, המאמצים אותם הובלנו בחברות ההייטק, בהצלחה רבה ביותר, החלו לרדת לטמיון.

חשוב להבין שעל אף כל נכונותנו ומאמצנו להמשיך ולשלב חרדים, הפגיעה בהם תהיה הקשה ביותר. המיתון בעקבות ההפיכה, בשלוב עם המיתון הכלכלי הכללי, יפגעו ראשית בחלשים. חברות ההייטק שיאלצו לקצץ, יקצצו ראשית לא במרכזי הפיתוח והחדשנות אלא ב'פריפריה' העסקית. באנשים הפחות מקצועיים והחדשים יותר בתעשייה. חברות יסגרו את משרדי המשנה שלהם, בבני ברק וירושלים לדוגמה, לפני שיגעו במרכזי הפיתוח הראשיים שבתל אביב והרצליה. הפחתה בגיוסי כח אדם תקטין את הצורך בהסבת אנשים מחוץ לתעשיה פנימה להייטק, וכן, גם הרבה מאלו הנם חרדים.

בשיחות וצ'אטים עם עשרות חברים חרדיים עולה המצוקה, החשש, הפחד, ממה שעתיד לבוא. אנחנו נמשיך לשלב, נמשיך לעשות את הכל למען אחינו החרדים. אני תקווה שגם ראשי מחניהם יבחרו לפעול לטובת קהלם.

  • הכותב משקיע הון סיכון, מוביל במחאת ההייטקיסטים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר