"הן מופלות לרעה"

השר יצחק גולדקנופף: "חייבים להעלות את משכורתן של הסייעות והמטפלות"

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף אמר בישיבת הממשלה כי "חייבים להעלות את משכורתן של הסייעות, והמטפלות במעונות היום לכלל המגזרים" (חרדים)

יוני גבאי | כיכר השבת |
השר יצחק גולדקנופף (צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90)

במסגרת אישור הקמת ועדת השרים למעמד האישה, הוצגו לחברי הממשלה הנתונים מהם עולה כי שיעור התעסוקה בקרב נשים חרדיות זהה לאוכלוסייה הכללית, ולא כפי שהיה נטען בעבר.

שר הבינוי השיכון והשר במשרד רה"מ יצחק גולדקנופף, יו"ר יהדות התורה, התייחס לכך בדבריו בישיבת הממשלה ואמר כי ראש הממשלה נתניהו ראוי להערכה על פעילותו להעלאת שכר המורים והמורות, הגננים והגננות, בחינוך המוכר.

"עם זאת", אמר שר הבינוי והשיכון, "מחובתי לציין שעדיין הסייעות החרדיות מופלות לרעה מפני שהן לא נכללו בהסכם האחרון שנחתם עם הסייעות ברשתות המקומיות. האפליה כוללת לצערי את כל הסייעות בחינוך המוכר.

"ועדת השרים למעמד האישה חייבת לתת את דעתה לפעול לתקן גם את משכורתן של הסייעות, וכן של המטפלות במעונות היום לכלל המגזרים; עבודתה של המטפלת מאומצת ודורשת אחריות רבה".

גולדקנופף ציין כי כיום, היציאה לעבודה עבור האשה החרדית קלה יותר מאשר בתקופת הממשלה הקודמת. "שר האוצר הקודם ליברמן – ניסה להצר את מעמדן של הנשים החרדיות ע"י החלטה שרק אם שני ההורים עובדים הם יזכו להנחה במעונות יום".

גולדקנופף הודה לראש הממשלה על קידום הפיילוט שיכנס לתוקפו עוד השנה ומעניקה הנחה לפעוטות במעונות יום לגילאי שנתיים עד שלוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר