מצוקת הדיור

פורום קהלת נגד המשפחות שלנו – גם בדיור!

דני גיגי מפורום הדיור הציבורי יוצא נגד ארגון קהלת: "בושה לקהלת ובושה לאנשים בממשלה ובכנסת שמקשיבים לפורום קהלת. קהלת פועלים כדי לחסל את הדיור הציבורי בישראל וזאת למרות שבעולם כולו יש דיור ציבורי והרבה!" (דיור, פוליטיקה)

(צילום: יח"צ)

יותר מ-27,000 משפחות ממתינות לדיור ציבורי, ואלפי משפחות שכבר הצליחו לזכות בדירה – לרוב במצב מוזנח ביותר, לא יכולות להנות מהזכות לרכוש אותה ולקבל קצת בטחון ורווחה, גם פה אנחנו מגלים שמול האינטרס של המשפחות שלנו מתייצב כוח גדול : קהלת – מכון המחקר והמדיניות המשפיע ביותר על הממשלה הנוכחית ועל תהליכי חקיקה בכנסת כבר שנים, שפועל כל הזמן נגד הזכות הבסיסית לדיור.

הנה באחרונה הסתיים מושב הכנסת וחוק הדיור הציבורי שמאפשר למשפחות לרכוש את הדירה שלהם לא חודש' בדיון בנושא בוועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ אשר מיהדות התורה לא חסכו הח"כים ביקורת מהעמדה העקבית והמשפיעה של קהלת, כאשר בדוח להגדלת מספר הדירות בדיור הציבורי, טענו את ההפך הגמור וקבעו שאין בעיה כזו של חוסר בדירות, בעת שבמציאות - 27,000 משפחות זכאיות ממתינות לדירה.

בתגובה לאי חידושו של החוק דני גיגי, מנכ"ל פורום הדיור הציבורי הנאבק על הזכות לדיור אמר על כך "בושה לקהלת ובושה לאנשים בממשלה ובכנסת שמקשיבים לפורום קהלת. קהלת פועלים כדי לחסל את הדיור הציבורי בישראל וזאת למרות שבעולם כולו יש דיור ציבורי והרבה!"

על המציאות הקשה של משפחות בדיור הציבורי הוסיף גיגי וציין כי "במקביל הממשלה, באמצעות הזרוע שלה- עמידר, ממשיכה להתעלל בדיירי הדיור הציבורי כשהיא מפעילה עורכי דין חיצוניים שעובדים בצורה לא חוקית לפנות דיירים ולנשל אותם מהזכויות שלהם".

פורום קהלת קרא ב-2018 לא להגדיל את מלאי הדירות ועשו חיסול ממוקד לתכנית לשיקום הדיור הציבורי של שר השיכון לשעבר גלנט, עכשיו אותו פורום קהלת הוציא נייר חדש לא למכור לדיירי הדיור הציבורי את הדירות כי מדובר ״בהטבה לא סבירה של חצי מיליון שקלים״ – כן, כך על פי פורום קהלת משפחה ברוכת ילדים שאין ידה משגת לרכוש דירה במחירים הדוהרים של שוק הנדל"ן בישראל מקבלת "הטבה לא סבירה" כאילו מדובר בטייקונים שנהנים מההפקר
אם לא די בכך - הפורום תקף באופן ישיר חברי כנסת מהשמאל ומהימין שניסו לקדם את חידוש חוק הדיור הציבורי ועדות לכך ניתנה בוועדת הפנים בדיון האחרון כאשר חברת הכנסת קטי שטרית, חבר הכנסת מיכאל ביטון וחברת הכנסת נעמה לזימי תיארו בפני יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר את מסכת הלחצים והפרסומים כנגד המשפחות הנזקקות שמוביל הפורום.

דני גיגי מפורום הדיור הציבורי סיכם את הדברים "למרבה הצער מקבלי ההחלטות עדיין מקשיבים לקהלת ולא הצלחנו במושב הזה להחזיר את חוק המכר. כפי שב-2018 הקשיבו להם וחיסלו את תכנית גלנט להרחבת הדיור הציבורי ופועלים לגרש דיירים מבתיהם עכשיו מקשיבים להם שוב וכרגע הפקידות במשרדי הממשלה פועלת לחסל את החוק ולא לאפשר למשפחות עניות לרכוש את הדירות שלהן.

אנחנו נאבק במגמות האלה ובמדיניות שמקדמים פורום קהלת ונעשה זאת עם חברי הכנסת מכל הקשת הפוליטית שמוכנים להילחם עבור הדיור הציבורי"

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר