שיא חדש

60 בני שירות החלו את ההכשרה בתכנית הדגל "מעלות 5"

המסלול הביטחוני- טכנולוגי של השירות האזרחי רשם פרק חשוב עם פתיחת המחזור החמישי של תכנית מעלות ומציג גידול מרשים • ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי: "בפרט בתקופה זו, התרומה האדירה למדינה לצד האופק התעסוקתי המשמעותי, היא השילוב הנכון ביותר (שרות אזרחי, חרדים)

תכנית הדגל "מעלות 5" (צילום:יח"צ)

בשעות הבוקר האודיטוריום המרשים של מרכז 'כיוון' ירושלים החל להתמלא בעשרות צעירים חרדים שהתיישבו על הכיסאות באולם וחיכו בהתרגשות גדולה לפתוח את היום הראשון שלהם בתוכנית מעלות. שביעות רצון גבוהה ונתוני הצלחה מרשימים של המשתתפים בתוכנית, יצרו ל'מעלות' שם ומוניטין מבטיח ואין פלא שכולם רוצים להיות חלק ממנה.

המסלול הביטחוני-טכנולוגי בשירות אזרחי כולל מכינה והכשרות למקצועות ההייטק ובסיום משובצים המתנדבים בשירות משמעותי בגופים הביטחוניים. למסלולים אלו יש תהליך מיון קפדני שנועד להביא את הטובים ביותר למסלול.

'מעלות' הוקמה בשנת 2020 ועד עתה השתתפו בה קרוב ל-200 מתנדבים חרדים, הבוגרים שסיימו את השירות השתלבו בהצלחה בחברות הייטק מובילות ובגופים הביטחוניים. התכנית מתכתבת עם אסטרטגיית השירות שמובילה הרשות לשירות לאומי-אזרחי לשירות משמעותי עבור המדינה והחברה וזאת במסגרת מסלולי שירות איכותיים עבור המתנדבים שבתקופת הכשרה קצרה מגשרים על פערי השכלה ומשתלבים בתפקידים טכנולוגיים.

איחוד הכוחות של מספר גורמים בהובלת הרשות הביאו לכך שתוכנית פיילוט הפכה להיות אבן הראשה של התוכניות התעסוקתיות השונות בשירות האזרחי. לתוכנית שותפים משרד העבודה, המשרד לביטחון לאומי, הגופים הביטחוניים ומרכז כיוון ירושלים בניהולו של פיני גולדמן לקח את הפרויקט לטיפולו הישיר ומלווה אותו מספר שנים בהצלחה. מי שמרכז את הכול אלו ארגון 'חברים', זרוע הביצוע של הרשות שמובילים את מלאכת האיתור והמיון ולאורך תקופת ההכשרה והשיבוץ בגופים הביטחוניים ולאחר מכן מלווים את המתנדבים בזמן השירות.

'תלם-מיזמים אסטרטגיים' מייעצים לרשות לגבי המסלולים התעסוקתיים ומתמחים בדיוק של תכני הלימוד שיעמדו בדרישות שוק ההייטק שמתקדם כל הזמן, כך שאותו תלמיד שישתלב בגוף הביטחוני אליו הוא ישובץ בסיום ההכשרה יחל את התפקיד מהר ובסיום שירותו ישתלב בעולם העבודה באופן הטוב ביותר.

ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי: "בפרט בתקופה זו, התרומה האדירה למדינה לצד האופק התעסוקתי המשמעותי, היא השילוב הנכון ביותר. אין דבר שנותן סיפוק יותר מאשר לתרום לצד התמקצעות במקצועות נחשקים".

חיים פרוש, מנהל אגף חרדים ברשות לשירות אזרחי: "תכניות התעסוקה הייחודיות מאפשרות לכל צעיר חרדי לרכוש מקצוע מבטיח לעתיד בד בבד עם תרומה משמעותית במקומות הנחשבים ביותר".

מאיר זיידרוף, סמנכ"ל חברים: "המעטפת שאנחנו מעניקים לכל בן שירות בכל מסלול ומסלול מעניקה את הביטחון שניתן להמשיך ולחיות באורח החיים החרדי המלא ללא שום ויתור".

פיני גולדמן, מנהל מרכז "כיוון" בירושלים: "זה כבר המחזור החמישי שאנחנו מלווים בהצלחה, זאת תכנית דגל שאת התוצאות המדהימות שלה אנחנו רואים ונפעמים כל פעם מחדש".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר