חשד: מוהל מל שלא כדין; מאות יצטרכו להימול שנית

בהלה בצפון: מוהל ידוע שעורך מאות בריתות בשנה, נהג - כך ע"פ החשד, שלא להסיר את כל הערלה. עשרות נימולים נבדקו לאחרונה, ולחלקם נערכה ברית מחודשת. מאות נוספים עשויים אף הם להזדקק לכך - באם התאמתו החשדות. הרבנות הראשית פתחה בבדיקה (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
ברית (פלאש 90)

מאות "ערלים יהודים" מסתובבים בלא שיודעים כי נימולו שלא כדין, כך עולה מחשיפת מקרים רבים של מילה, כולם אצל מוהל ידוע בצפון הארץ, שנהג - על פי החשד, למול שלא כדין.

את הפרשה חשף בשבוע שעבר אתר ´לדעת´, לאחר שהסיפור החל לעבור מפה לאוזן, והפך לשיחת היום בקהילה החב"דית, אליה משתייך המוהל.

את הסיפור גילו שני רבנים בצפון הארץ שהבחינו בעת ביצוע הברית, כי זו נעשתה שלא כהלכה. מכאן, החל בירור קצר שהוביל לבדיקת נימולים נוספים של אותו מוהל, ולגילוי ממצאים קשים.

המדובר, יש לסייג ולומר, בחשד בלבד, על פיו אין כל חשש לבריאות הנימול או לפגיעה כלשהיא בו, אלא רק לכשרות ההלכתית של הברית, שבחלקן כשרות בדיעבד, ובחלקן יש צורך בעריכת השלמה לברית שבוצעה של כדין.

על פי אותו חשד, נהג המוהל שלא להסיר את כל הערלה ממקום הברית, דבר העלול להיחשב במקרים רבים כ"אי ביצוע ברית", ולהביא לחיוב הלכתי לביצוע ברית מחודשת, על מנת להיחשב כ"מהול".

בעקבות ריבוי הדיווחים על המקרים הללו, התכנסה לפני החג הוועדה האחראית ברבנות הראשית, והנושא הועלה בפניהם אך לא נידון לעומק.

כעת, עם התרחבות הפרשה והגעתם של עשרות נימולים לבדיקה אצל מוהלים המוגדרים ´מומחים´, הוברר כי המדובר בתופעה, וכי על כל מי שנימול אצל אותו מוהל, להגיע ולבדוק האם הברית בוצעה באופן מספק על פי ההלכה, או שמא יש צורך בעריכת "השלמה" לברית שלא הושלמה.

בעקבות ההתפתחויות הללו, פתחה הרבנות הראשית בבדיקה יסודית של המקרה, והורתה למוהל הנ"ל שלא לערות בריתות נוספות, עד לדיון שייערך בימים הקרובים בעניינו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר