חשיפה

הגרי"ש זעק: "להמשיך את ההקפאה? זו שואה שניה"

מרן הגרי"ש אלישיב שוחח עם רב בכיר בנוגע להארכת ההקפאה ועל רקע התהליך המדיני המתגבש, ותקף את הרעיון בחריפות. "זו תהיה שואה שניה" ● ארגון חלמי"ש מנסה לגבש שדולה חרדית בכנסת, שתמנע המשך ההקפאה ותעצור תהליכים מדיניים ● כמה רבנים כבר חתמו (ארץ, חרדים)

דוד כהן | כיכר השבת |
התבטאות נדירה. הגרי"ש (פלאש 90)

כשחרב ההקפאה מונפת על הערים החרדיות ומאידך גלגלי רכבת השלום תקועים בציר אבו מאזן, נזעקים בארגון חלמי"ש לעצור את הסחף אל המרוץ הדמים.

בתום סדרת ישיבות והתייעצויות, הוחלט על הקמת שדולה שתורכב מחברי כנסת חרדיים הנאמנים לשלמותה ולבטחונה של ארץ ישראל. באמצעותם, מקווים בחלמי"ש למנוע את המשך ההקפאה ואת תוכניות השלום שימיטו אסון.

חברי הארגון הבינו כי המפתחות להקמת השדולה ולהפעלת לחץ על נתניהו באמצעות ח"כים חרדים, בידיהם של גדולי ומאורי הדור.

בסוכות האחרון הם פנו אל הגאון הרב שמחה הכהן קוק רבה של רחובות ורבו של בית הכנסת ה"חורבה" ברובע היהודי, וביקשו ממנו להתגייס למשימה.

"הסדר קבע עם הרשות הפלסטינית", אמרו אנשי חלמי"ש לרב קוק, "עלול לחשוף את הישובים החרדים לטילים ופיגועי טרור".

הרב קוק מיהר לברך על היוזמה והעניק את ברכתו, אך לפני שיצאו מפתח סוכתו הבהיר להם כי את רעיון הקמת השדולה צריך להביא בפני מרן הגרי"ש אלישייב שיפסוק בנידון.

ל"כיכר השבת" נודע כי בחול המועד נפגשו ראשי הארגון עם רבנים המקורבים לבית הגרי"ש.

בפגישה ביקשו חברי הארגון מהרבנים כי ירתום את הגרי"ש למאבק.

אחד מהם, הביע רצון לעשות זאת.

הוא העניק להם את תמיכתו להקמת השדולה, והבטיח להיפגש עמם שוב, לאחר החג.

וכך היה. ביום שישי נערכה הפגישה, ובמהלכה סיפר הרב כי לאחרונה קיים שיחה בנושא עם הגרי"ש אלישיב. לדבריו, מרן פוסק הדור תקף בחריפות את הדיבורים על הארכת ההקפאה ועל תהליך מדיני ואמר כי "זה יוביל לשואה שניה".

בחלמי"ש אומרים כי נעשות בד בבד פניות עקיפות לחבר הכנסת של יהדות התורה בנושא. "ברגע שתהיה שורת רבנים מכובדת החתומה על הקריאה להקמת השדולה, יתפרסמו שמותיהם", הם אומרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר