נתניהו הציע: לחייב יהודים לנאמנות

גפני תוקף: "הוא מתעסק בשטויות, אתנגד בתוקף"

ראש-הממשלה בנימין נתניהו החליט להורות על שינוי נוסף בחוק הנאמנות, במסגרתו תחול חובה להצהיר נאמנות למדינה יהודית ודמוקרטית - גם על מתאזרחים יהודים, על-פי חוק השבות. יו"ר ועדת הכספים משה גפני, זועם: "נתניהו עוסק בשטויות. אני אתנגד להצעה הזאת בכל תוקף; זה לא יועיל למדינה" (בארץ)

מנחם כץ | כיכר השבת |
נתניהו עם חרדי בכנסת (פלאש 90)

שוב מזגזג: ראש-הממשלה בנימין נתניהו החליט הערב (שני) להורות על שינוי נוסף בחוק הנאמנות, במסגרתו תחול חובה להציר נאמנות למדינה יהודית ודמוקרטית - גם על מתאזרחים יהודים, על-פי חוק השבות.

על-פי הדיווחים, נתניהו הורה הערב לשר המשפטים יעקב נאמן להכין הצעת חוק ממשלתית חדשה בנושא.

כצפוי, החברים זועמים על ההחלטה המקוממת של ראש-הממשלה. "במקום שראש-הממשלה יעסוק בבעיות האמיתיות של אזרחי המדינה כמו מצוקת הדיור, הוא עוסק בשטויות", אומר יו"ר ועדת הכספים הרב משה גפני בשיחה עם "כיכר השבת".

"מלבד המחלוקת סביב הצעה כזו", הוא אומר, "היא לא תועיל דבר לא למדינה ולא לאזרחיה. אני אתנגד להצעה הזאת בכל תוקף, ואני מקווה שלא יהיה לכך רוב בכנסת".

כזכור, לפני שבוע וחצי הממשלה אישרה ברוב של 22 תומכים, מול 8 מתנגדים, את הצעת "חוק הנאמנות", הקובעת כי מתאזרחים בישראל שלא מכוח חוק השבות יחוייבו להישבע אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

את הצעת החוק, יזם יו"ר "ישראל ביתנו", שר החוץ אביגדור ליברמן. למעשה, חוק זה היה אחד מעיקרי המצע שלו בבחירות.

"החלטת הממשלה היום על הצורך של מתאזרחים להצהיר אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מהווה מסר חשוב לכל אלה מבפנים ומבחוץ המבקשים לערער על היותה של מדינת ישראל מדינת הלאום של העם היהודי", אמר ליברמן לאחר אישור החוק.

"ישראל ביתנו תמשיך לפעול כדי לקדם את הערכים בהם היא מאמינה לממש באופן מלא את החובה האלמנטרית של כל אזרח או מתאזרח שבלי נאמנות אין אזרחות", אמר ליברמן.

קודם לכן, הציע שר המשפטים יעקב נאמן, לחייב גם יהודים להצהיר אמונים למדינת ישראל. הערב, החליט ראש-הממשלה לקבל את ההצעה שלו.

הרב שמואל-חיים פפנהיים, דוברה של "העדה החרדית", לועג להצעה. "הרי ברור שיהודי החרד לדבר ה´ לא יחשוב להצהיר אמונים למדינת ישראל. הלוואי ונוכל לגור בארץ בלי אזרחות. הרי זה כל האידיאל שלנו", הוא אמר לפני שבוע וחצי בשיחה עם "כיכר השבת".

ומה יעשה חרדי שירצה לעלות לישראל ולהצהיר אמונים למדינה? "הוא יצטרך לשאול רב, אבל אין ספק שמדובר בסוגייה מורכבת. דעתינו בעניין זה ידועה לכל", אומר פפנהיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר