הוועדה מצאה אשם: ישר ישורון, נהג המיניבוס

הוועדה שמינה שר התחבורה ישראל כץ, לחקירת נסיבות תאונת המיניבוס הקטלנית: הנהג אשם. חברת הביטוח: לא היה לו ביטוח מתאים

בני סגל | כיכר השבת |
ישורון על רקע התאונה (פלאש 90)

הוועדה שמינה שר התחבורה ישראל כץ, לחקירת נסיבות תאונת המיניבוס הקטלנית, בה נהרגו בני משפחת ברנשטיין וגוטשטיין, הגישה את מסקנותיה. האשם העיקרי: הנהג יעקב ישראל ישורון.

הוועדה גם מצאה נסיבות נוספות לתאונה: התמשכות העבודות בצומת, חוסר בפסי הרעדה לפני מפגש הכביש עם מסילת הרכבת וחוסר בשילוט מתאים.

גם חברת הביטוח, מוצאת את האשמה בנהג. כזכור, שבועות ספורים לאחר התאונה, הגישו הנהג ובני משפחות ההרוגים תביעה דרך עו"ד דרור שוסהיים, בסך 10 מיליון שקלים נגד חברת הביטוח של רכב ההסעות.

על פי כתב ההגנה שהגישה החברה לבית המשפט המחוזי בירושלים, לנהג לא היה ביטוח מתאים בשעת התאונה, ובנוסף, טוענת החברה כי ייתכן שלנהג לא היה רישיון מתאים לרכב. החברה ביקשה מבית-המשפט לדחות את כתב התביעה.

החברה מצאה לנכון גם למתוח ביקורת על-כך שהתביעה האזרחית הוגשה עוד בטרם עבר חודש מהתאונה הקטלנית. החברה טענה כי ידוע לה כי הנהג היה בשלילת רישיון, אך לא ידוע לה לאיזה סוג של רכב מתייחסת השלילה.

החברה גם מתנערת מאחריות כספית, כיוון שלטענתה תעודת הביטוח שהוצאה לא כיסתה את הנסיעה בה אירעה התאונה. באשר לגובה הפיצויים, אומרת החברה, כי סכום התביעה מוגזם ועולה "לאין שיעור" על הסכומים שמקובל לפסוק במקרים אלה.

בחברת הביטוח, אמרו כי לגבי הפיצויים לדודי גוטשטיין, בן המשפחה ששרד: "עליו לעשות הכל להקטנת נזקו וכן למצות את כל זכויותיו בגין התאונה, הן במוסד לביטוח לאומי והן בכל מקום אחר שהוא". עוד נכתב, ש"הוא נמצא בעיצומו של טיפול בגין התאונה ולא היה מקום להגיש כלל תביעה בשלב הזה".

עו"ד דרור שוסהיים, שהגיש את התביעה, אמר לאתר ynet כי אם חברת הביטוח תוכיח לבית המשפט את דבריה הלא ברורים באשר לתוקף הביטוח והרישיון על הרכב, או אז הוא יפנה לתביעה נגד המדינה המיוצגת על ידי חברת ´קרנית´, המפצה נפגעי תאונות דרכים, שכלי הרכב המעורבים בתאונה לא היו מבוטחים".

על טענות חברת הביטוח, הוא אמר: "הטענות שנשמעו בהגנה הן טענות רגילות שאנחנו מורגלים אליהם. אבל ההוכחות יצטרכו להיות מוגשות לבית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר