חרדי נאבק בגרושתו: חינוך חרדי

מאבק איתנים מתנהל בימים אלה בין אברך חסידי תושב אשדוד, לבין גרושתו שחזרה בשאלה. האב נלחם על חינוך ילדיו, האם ניצחה חלקית

אלי ג'אן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

חרדי תושב אשדוד, הנאבק על כך שבניו יתחנכו על ברכי החינוך התורני, נחל לאחרונה כישלון חלקי. בית המשפט באשדוד צידד באב, אך האם – שחזרה בשאלה לפני כמה שנים - עתרה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע – וזה קיבל את עמדתה.

בעקבות הפסיקה, התיק הועבר לדיון נוסף בבית המשפט באשדוד.

בני הזוג נישאו לפני שמונה שנים ולהם שני ילדים. לפני שנתיים פרקה האם כל עול, נטשה את דרך החסידות והתגרשה מבעלה.

במסגרת הסכם הגירושין שחתמו השניים נקבע שהילדים יהיו במשמורת האם. בעניין החינוך, הסכימו השניים כי הילדים ילמדו במוסדות חב"ד ומעת לעת יוכל האב להיפגש איתם.

האב שבינתיים התחתן ועבר לגור בלונדון, נדהם לגלות, באחד מביקוריו האחרונים בארץ, כי גרושתו העבירה את ילדיהם למוסדות חינוך חילונים.

"גרושתי אמרה לי שזה עניין זמני שהם לומדים במוסדות חינוך חילוניים. למרבה הצער, לא היה לי כסף לשכור עו"ד לטפל בעניין", קבל האב.

בשלב מסוים פנה לבית המשפט לענייני משפחה באשדוד וביקש להעביר לאלתר את ילדיו למוסדות חינוך על טהרת הקודש, כמו שסוכם מראש.

האשה טענה מנגד, כי האב ידע שהם לומדים במוסדות חינוך חילוניים ולא הביע שום התנגדות למהלך. "הוא הבין שמוסדות חב"ד אינם מתאימים לילדים ושהם מרוצים מהגן ומבית הספר החילוני שהם לומדים", הסבירה האם.

בית המשפט לענייני משפחה באשדוד נעתר לבקשת האב וקבע חד משמעית, כי ביכולתו להעבירם למוסדות חינוך תורניים.

האם מצידה לא ויתרה והגישה ערעור לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. השופטת צילה צפת קיבלה את עמדת האם ופסקה, כי בטרם תינתן החלטה סופית באיזו מסגרת חינוכית ילמדו הילדים, יש לבחון לעומק את טובתם וזאת באמצעות מומחים לעניין.

לדברי השופטת, בשלב זה של החיים "עדיף שלא לטלטל את הילדים ממסגרת אחת לשנייה מבלי לבחון לעומק את טובתם".

"התיק יוחזר לבית המשפט לענייני משפחה לבחינה מעמיקה של טובת הילדים באשר למסגרת חינוכם ולשם כך ימנה בית המשפט מומחה", פסקה השופטת צפת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר