ב"יהדות התורה" נפלה ההכרעה:

אם נתניהו ייכנע לתקשורת, פרישה מהממשלה השבוע

סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש הבהיר בצהריים: "ביום שני אנו נפגשים עם ראש-הממשלה נתניהו. במידה ולא תתקבל דרישתנו להעברת החוק עבור האברכים, נפרוש מהממשלה". מקורבי ליצמן: ע"פ המסתמן - החוק הזה יעבור". בש"ס בוחנים את צעדיהם לקראת פרישה אפשרית של "יהדות התורה" (חרדים)

ליצמן (פלאש 90)

זהו לא איום מרומז. סגן שר החינוך מאיר פרוש הבהיר בראיון ל´קול ישראל´: "ביום שני אנו נפגשים עם ראש-הממשלה בנימין נתניהו. במידה ולא תתקבל דרישתנו להעברת החוק עבור האברכים, נפרוש מהממשלה".

פרוש הוסיף ותקף את שר הרווחה הרצוג, מראשי המתנגדים להעברת החוק. "מפליא אותי איך לא אכפת למשרד הרווחה, שיהיו ילדים רעבים בישראל. אני מתבייש להיות במדינה שאינה מכבדת הסכמים".

דברים דומים אמר יו"ר וועדת הכספים משה גפני בתוכניתו של רזי ברקאי בגלי צה"ל. גפני הבהיר כי מדובר בצביעות ממדרגה ראשונה, לאחר שהאברכים מקבלים את התקצוב הנוכחי כבר 30 שנה.

"הממשלה כבר אישרה והצביעה בעבר על אבטחת הכנסה לאברכים. בית-המשפט פסק שאם ברצוננו להמשיך את אבטחת הכנסה זו בשנת 2011 - אז צריך לתקן את החוק".

ליצמן, המשתתף בקביעות בכל ישיבות הממשלה, הגיע גם הבוקר לישיבה והותקף בשאלות קנטרניות על-ידי כל כלי-התקשורת (בנוסח "על קברים לא פורשים, על כסף כן?").

גורמים המקורבים לליצמן טענו שעל-פי המסתמן החוק הזה יעבור. "ידוע שראש-הממשלה לא יהסס מלדבוק בהסכם הקואליציוני. דברים אלו נאמרים הרבה יותר מבסיס הערכה".

נתניהו ושר האוצר שטייניץ בינתיים לא נכנעים ומתכוונים להעביר את החוק, כששטייניץ מבהיר, "לא ניתן לאשר את החוק כאשר הוא מתמרץ אי עבודה ומונע מהאברכים לרכוש השכלה מקצועית".

בתוך כך, הודיע בצהריים נתניהו כי יקים וועדה מיוחדת שתגבש את העקרונות להעברת הצעת החוק, בדרך שתהיה מקובלת על כולם.

אם כן, החברים ביהדות התורה יצטרכו להמתין לניסוח הצעת החוק הממשלתית של שטייניץ, במידה והיא תעלה בקנה אחד עם המטרה בחוק אותו הציע גפני, הרי שהסערה תדעך במהרה. במידה והנתונים לא יתנו לאברכים את השקט והביטחון להמשיך את חוק לימודם באין מפריע, הרי שאנו בהחלט עומדים בפני פרישה מהקואליציה.

מוקדם יותר, הציב השר ישי מראה בפני המתקיפים כשהצהיר בגאון, "איני מתנגד להכללת הסטודנטים בהסדר". לדבריו כל סטודנט, לו 3 ילדים, ואינו בעל רכב והכנסה נוספת, יהיה זכאי אף הוא למלגה.

"כל המטרה היא לסייע לעשרות אלפים ילדים מתחת לקו העוני לצמצם פערים. אין לנו התנגדות שכל סטודנט וסטודנט גם כן יקבלו. כל מי שמדבר אחרת, מדבר מתוך שנאה והסתה", אמר השר ישי בפתח ישיבת הממשלה.

למרות הדברים הנוקבים ל"כיכר השבת" נודע כי בש"ס עדיין בוחנים את האפשרות להישאר בקואליציה, לאחר ש"יהדות התורה" תפרוש - אם נתניהו לא ייעתר לדרישה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר