מיוחד ל"כיכר השבת"

מוזס במוזיאון גוש-קטיף: "לא נתמוך בגירוש נוסף"

"יהדות התורה תעשה הכל כדי למנוע גירוש כפי שהיה בגוש-קטיף", כך הצהיר היום יו"ר סיעת "יהדות התורה", ח"כ אליעזר-מנחם מוזס, בביקור מיוחד שערך במוזיאון גוש-קטיף בירושלים, חמש שנים אחרי שסיעתו נטלה חלק ב"התנתקות". מוזס חשף ביקור שערך יחד עם ה"אמרי חיים" בכפר ערבי. מיוחד (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |
מוזס במוזיאון, היום (כיכר השבת)

"יהדות התורה תעשה הכל כדי למנוע גירוש כפי שהיה בגוש-קטיף" - כך הצהיר היום (חמישי) יו"ר סיעת יהדות התורה, חבר-הכנסת הרב אליעזר-מנחם מוזס, בביקור מיוחד שערך במוזיאון גוש-קטיף בירושלים, חמש שנים אחרי שסיעתו לא נלחמה בתוכנית "ההתנתקות" של אריאל שרון.

מוזס סקר את כל אגפי המוזיאון, ובחר לדבר דווקא על המצב המדיני כיום. מוזס אמר כי הוא מוטרד מאד מהמצב המדיני, והוא חושש לפינוי נוסף בסגנון גוש-קטיף.

לדברי מוזס, ראש-הממשלה סירב לאשר להם בניית אלף יחידות דיור בישובים החרדים מעבר לקו הירוק. "בממשלה יש משחק של הילד הטוב שהוא ראש-הממשלה והילד הרע שר הביטחון שממשיך את ההקפאה כרגיל", תיאר את המצב האבסורדי.

מוזס הוסיף שכאשר ראש-הממשלה מדבר על גושי ההתנחלויות, הוא מזועזע. "ומה יהיה עם אלון מורה, איתמר, גבעות עולם ועשרות יישובים, האם שוב יחנכו את החיילים לגרש יהודים שהשקיעו את כל עמלם ביישובים אלו, ולפצוע עוד פצע בחברה הישראלית שלא התרפאה מאז גוש קטיף?" שאל מוזס.

ח"כ מוזס היה נסער כאשר ראה את מראות הגירוש ואמר כי לא האמין מעולם שאלו המראות יהיו במדינת ישראל.

"אני מבטיח לעשות הכל כדי שהמגורשים יקבלו את המגיע להם נוכח העוול המתמשך. רק כדי למנוע את מה שהיה - צריך את המוזיאון הזה בלב ירושלים", הוסיף מוזס.

במהלך הביקור חשף מוזס בהתרגשות כי מיד לאחר מלחמת "ששת הימים" נסע עם רבו בעל ה´אמרי חיים´ מויז´ניץ למחנה הפליטים אל בוריג´ שליד עזה, לפקוד את קברו של רבי ישראל נג´ארה מחבר הפזמון י-ה ריבון עלם ועלמיא - שהתגורר ופעל בחבל עזה.

"הרב´ה שר בדמעות את הפזמון בניגון החסידי הידוע ליד קברו, כאשר מאות צעירים ערביים מתגודדים סביבם ומביטים בסקרנות", תיאר מוזס ועיניו נצצו.

בסיום הביקור, כתב מוזס בספר האורחים: "האשליה המתוקה כי פינוי יהודים מנחלת אבותינו יביא את השלום או את השקט המדומה, קשה שבעתיים נוכח האכזבה המרה שהתגברה עם הפיכת מקומות פריחה ברוח וגשם לארץ צייה ושוממה רח"ל. פינוי קשה זה צריך לשמש תמרור לקובעי המדיניות שלא יישנו באשליות שווא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר