טרגדיה בדרום: האב נפל אל מותו, אשתו וילדיו עלולים להיזרק מהדירה

ר' מאיר יוסף, חרדי מבאר-שבע, נפל מגובה שלוש קומות ונהרג. הכאב כפול: בתום ה'שלושים' צפויה המשפחה להיזרק מהדירה עקב אי-תשלום (ארץ)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

טרגדיה בבאר שבע: ר´ מאיר יוסף ז"ל, מהדמויות הבולטות בקהילה החרדית בבאר-שבע, נהרג באורח טראגי כשנפל מקומה שלישית, כחודש בלבד אחרי נישואי בתו הבכורה, וחצי שנה לפני הכנס בנו הקטן למצוות.

בשעת לילה מאוחרת הגיע המנוח עם רעייתו וילדיו לביתם ברחוב סוקולוב בבאר שבע, אחד הבנים, שנשאר בבית, הלך לישון והותיר את הדלת נעולה כשהמפתח נעוץ בחור המנעול.

בני המשפחה שנותרו בחוץ ללא אפשרות להיכנס, ניסו לדפוק ולהעיר את הבן הישן בכל דרך אך ללא הועיל.

משארכו המאמצים והבן לא התעורר, החלו בני המשפחה לחשוש שמשהו אירע לו. ר´ מאיר, שהיה מסגר במקצועו החליט לנסות לעלות אל הגג ולהשתלשל משם לחלון ביתו שבקומה השלישית.

הוא ירד אל רכבו, נטל חבל ארוך ועלה עם בני המשפחה אל הגג, קשרו את החבל והוא החל לגלוש באמצעותו לכוון חלון הבית.

לפתע החל החבל להיקרע, תוך שניות ספורות הוא התנתק ור´ מאיר צנח אל הקרקע לעיניהם ההמומות של אשתו וילדיו.

צוות של מד"א שהיה בסמוך והגיע במהירות, החל בפעולות החייאה ופינה אותו במצב אנוש לבית החולים סורוקה בעיר. במשך מספר שעות נאבקו הרופאים על חייו, אך לפנות בוקר הוא נפטר מפצעיו.

המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האסון. לטענת המשפחה, פנייתם למכבי האש נענתה בזלזול ובחוסר רצון לעזור, אולם ממכבי האש נמסר כי מספר דקות אחרי הקריאה התקבלה קריאת ביטול. בשלב זה כאמור, אין תוצאות ברורות לנסיבות המקרה.

"ר´ מאיר ז"ל היה אדם ירא שמים ויגע כפיים", מספר הרב אבישי לוי, מנהל פעילות אזור הדרום של ´חסדי נעמי´, "למרות עבודתו הקשה כמסגר, ובעבודות מזדמנות נוספות, לא הצליח לכלכל בכבוד את משפחתו, בניו שיחי´ לומדים בישיבות קדושות ובנותיו בסמינרים, הם התגוררו בדירה שכורה, כל זאת לא מנע ממנו להתייצב לימין הארגון ולהתנדב בכל מה שיכל.

"מיד לאחר הנפילה, הוזעקתי על ידי בני המשפחה אל בית החולים, והייתי לצידו בזמן יציאת הנשמה, בני המשפחה היו נסערים ומבולבלים, האסון הגדול התרחש לנגד עיניהם בפתאומיות ובמהירות, נדרש מאמץ רב מצדי ומצד המתנדבים שהיו עמי, לשלוט במצב, להרגיע את הילדים, במקביל לארגון סידורי הלוויה והשבעה, על כל הכרוך בכך".

אך הטרגדיה, כך מסתבר, כפולה ומכופלת: בחודשים האחרונים לא הצליח לעמוד המנוח בתשלומי שכר הדירה, למרות האסון, הודיע בעל הדירה למשפחה בעיצומה של השבעה, כי עד יום ה´שלושים´ עליהם לפנות את הבית.

"למשפחה אין לחם לאכול!", אומר הרב לוי. "המנוח הותיר אחריו חובות עצומים, לבנקים ולרשויות, אותם צבר למרות שהיה עמל לפרנסתו. גם בעריכת סעודת ההבראה, וסיום השבעה, סייעו להם שכנים ויהודים טובים, באמצעות חסדי נעמי, על אחת כמה וכמה שאין להם לאן לפנות אם חלילה יממש בעל הדירה את איומיו!".

הרב לוי גם פנה לרשויות הרווחה העירוניים בבקשה שיתגייסו בדחיפות לטפל במשפחה "הילדים נתונים בטראומה נוראה, הם ראו את אביהם נופל, זו חוויה איומה, הם חייבים לקבל תמיכה מתאימה", הוא אומר.

רבני הקהילה בבאר שבע פנו גם לחברי העירייה שיתגייסו לסייע למשפחה ככל שניתן, וחסדי נעמי, שהמנוח היה כאמור מתנדב בשורותיהם, הקימה קרן להצלת המשפחה.

לתרומות עבור קרן להצלת משפחת יוסף, ניתן לפנות למוקד "חסדי נעמי": 1-800-677-777.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר