בלעדי ל"כיכר השבת"

5 שנים אחרי "ההתנתקות": ליצמן במוזיאון גוש-קטיף

5 שנים אחרי שהואשם בתמיכתו ב"התנתקות", הגיע סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן לביקור ראשון במוזיאון גוש-קטיף. ליצמן הבהיר כי הוא מתנגד בכל דרך להקפאה, לא רק מצד בעיית הדיור אלא מצד ההשלכות החמורות. "המוזיאון הזה מהווה תמרור אזהרה להקפאה", אמר. "כיכר השבת" תיעד (חרדים)

מנחם כץ | כיכר השבת |
מדליק נר לנרצחי קטיף, היום (מנדי הכטמן)

עדיף מאוחר: סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן סייר אמש (שני) במוזיאון גוש-קטיף בירושלים, כדי ללמוד מקרוב אחר הבעיות הקשות שעוברים מגורשי גוש-קטיף מאז העקירה, וללמוד על מורשת גוש קטיף.

ביקורו של ליצמן אינו שגרתי. במהלך ימי תוכנית ה"התנתקות", וגם בהמשך, הואשם ליצמן על-ידי אנשי הימין - כמי שתמך בתוכנית הגירוש.

בשנים האחרונות ניסה ליצמן להתנער מהתדמית שנדבקה לו, מאז ימי הגירוש.

אמש, חמש שנים אחרי, ליצמן הגיע לביקור במוזיאון גוש-קטיף - המנציח את זוועות הגירוש.

מנהל המוזיאון שלמה וסרטייל סייר עם סגן השר בכל אגפי המוזיאון, החל מההיסטוריה הקדומה של חבל עזה ועד לבניית גוש קטיף.

ליצמן בחר להתייחס להקפאת הבניה, ואמר כי הוא מתנגד בכל דרך להקפאה, לא רק מצד בעיית הדיור אלא ובעיקר מצד ההשלכות החמורות של ההקפאה, ואמר כי "מוזיאון גוש-קטיף מהווה תמרור אזהרה להקפאה".

סגן השר ליצמן סייר גם ב"חדר הדמעות" בו נראים מראות העקירה הקשים ולא הצליח לעמוד במראות, ולאחר מכן הדליק נר לזכרם של קדושי גוש קטיף. ליצמן אף צפה בסרט תיעודי של בתי-הכנסת בגוש-קטיף שהפיק המוזיאון.

סגן השר ליצמן כתב בספר האורחים בהתרגשות: "נדהמתי לראות את מסירות הנפש והתעוזה שהיה למתיישבים בחבל גוש קטיף, ולצערנו מה שנשאר אחרי העקירה. כידוע מידה טובה מרובה. כגודל הצער והעוגמת נפש במראות היום, כגודל השמחה שיהיה בעתיד. וישב יעקב ביקש יעקב לישב בשלווה קפץ עליו רוגזו של יוסף. בכבוד ובהערכה, יעקב ליצמן".

בסיום הביקור, הרב ליצמן קיבל את תמונת הצייר ברוך נחשון ומזכרת גוש-קטיף שהפיק השירות הבולאי.

קרב מילולי בין הרב וולפא ליועץ ליצמן

בימים האחרונים, מתנהל קרב תקשורתי בין יועצו של ליצמן, מנחם גשייד, ליו"ר תנועת "ארץ-ישראל שלנו", הרב דב וולפא, על רקע תוכנית "ההתנתקות".

הכל החל לאחר שגשייד החליט לפתוח חזית מול הרב וולפא שמנהל מזה תקופה את קמפיין "יש דין ויש דיין" המעביר מסר ברור - כל דמות ציבורית שהיתה מעורבת בהתנתקות, באה על עונשה.

גשייד, שמפרסם מפעם לפעם טורי דעה ב"ידיעות אחרונות", בחר לתקוף את הקמפיין והרב וולפא במסגרת טורו האחרון. "איש לא מינה אותו לרואה החשבון של בורא עולם", כתב גשייד. בסוף-השבוע, השיב לו הרב וולפא במאמר משלו.

"לא עלי תלונתו, אילנות גבוהים ממני התבטאו בחריפות רבה על העונשים שיפקדו את מבצעי פשע הגירוש", כתב וולפא ורמז לליצמן.

"האם נעלמו מהכותב דבריו של הגאון מרן עובדיה יוסף שליט"א (כ"ז אדר א´ תשס"ה 8/3/2005): "מה עשו גזירות על חבל קטיף.. אנשים שבנו ביתם בזיעת אפם, שנים על גבי שנים. דור שני, דור שלישי, יבואו תיכף, ינתקו אותם, יקחו אותם וייתנו את הבתים לערבים.

"איזה בתי מדרש יפים יש שם, איזה בתי כנסת יפים יש שם, איזה בתים נפלאים יש שם. את הכל ימסור לערבים.. איזה אכזר הרשע הזה, שהוא עושה דברים כאלה. הקב"ה.. יתן לו ´באנה´ אחת - ימות. יישן ולא יקום.. זה שהוא מתאכזר על עם ישראל.. מה האכזריות הזאת לגרש את היהודים שלנו ולהכניס ערבים? בשביל מה? על מה? הקב"ה ייתן לו מכה אחת שלא יקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר