גירסת ההורים

עורך-דינם של החוטפים: זו טעות חמורה של המשטרה

עו"ד אבי לביא מדבר על פרשת ההורים החשודים בחטיפת בתם מבני-ברק: "גורמים מסוימים ניצלו את השפעתם על הנערה" > על המשטרה: "הם קנו את הסיפור כפי שסופר להם. המשטרה לא חקרה אף אחד מהמעורבים בחייה בעבר" > על המאבק המשפטי: "אני למוד מלחמות" (חדשות, משפט)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

"משפט שלמה" - כך מגדיר עו"ד אבי לביא מבכירי הפרקליטים בישראל, את פרשיית הנערה מלונדון הטוענת לניסיון חטיפה על ידי הוריה. "אני איש למוד מלחמות ואנו רק בתחילת המלחמה", אומר לביא בראיון ל´קול החרדי´.

תחת צו איסור הפירסום, חושף לראשונה עורך הדין את גירסת ההורים ומעלה טענות קשות על המשטרה, שמיהרה לדבריו לגבש מסקנות מבלי לחקור היטב.

ההורים עדיין במעצר וככל הנראה מתכוונים במשטרה להגיש בהליך מזורז, כבר בימים הקרובים, כתב אישום חמור.

תחילת הפרשה בשבוע שעבר. משפחה בבני ברק, אצלם שהתה הנערה בחודשים האחרונים, הגישה תלונה במשטרה על ניסיון חטיפה.

המשטרה פתחה במצוד וגילתה את ההורים והבת במטוס שעמד בכל רגע להמריא לרומניה. ההורים נעצרו בידי המשטרה, והבת טענה כי הם סיממו אותה וניסו לחטוף אותה נגד רצונה. לטענתה, הוריה התעללו בה בעבר ולכן אינה מעוניינת לשוב אליהם.

הפרשה נמצאת תחת צו איסור פרסום חלקי ועל כן לא ניתן לפרסם את שמות המעורבים. לדברי עו"ד לביא, הפרשה סבוכה והיא רק בתחילתה וצפויה להפתיע רבים ככל שתלך ותתפתח.

לטענתו, לנערה המדוברת "יכולת קוגנטיבית של נערה בת 15, מכיוון שכך ניתן לשכנע אותה ולהשפיע עליה", וזה מה שעשו אותם גורמים, שהשפיעו עליה ושיחקו עימה כבובה על חוט. לדבריו, המעורבים עוד יחקרו בעתיד.

"זו לא ילדה רגילה"

"ההורים שבורים ונעשה להם עוול נוראי. זו בת עם צרכים מיוחדים, זאת לא ילדה רגילה, הם השקיעו בה את הנשמה 21 שנה ולאחר שהפקידו את הילדה בחזקת חברים, היא החלה להשמיע טענות על ´לא גידלתם אותי כפי שצריך´ ועל התעללות".

עו"ד לביא מעלה טענות קשות על התנהלות המשטרה בפרשה. "הם קנו את הסיפור כפי שסופר להם. המשטרה לא חקרה אף אחד מהמעורבים בחייה בעבר, מהקהילה בלונדון או מבית הספר בו למדה, שישפוך אור על מצבה המיוחד של הנערה ועל הטיפול המסור שההורים השקיעו בה כל השנים".

הוא גם רומז איך אירע המפנה הדרמטי ביחס הבת להוריה. "יש דמות שמפעילה אותה, המניעים עוד יתבררו, אנחנו רק בתחילת הסיפור הסבוך הזה, יש לנו ממצאים חד משמעיים על האינטרס הלא פשוט של הגורמים, הדברים ייחשפו לאור השמש ויושמעו ברורות באולם בית המשפט, אותו גורם יצטרך להיחקר פלילית".

דוגמא לשאלות הקשות שעולות מטיפול הגורמים, הוא מדוע בוטל צו ההרחקה שהוציאו בעבר להורים, בעקבות בקשת הבת.

בעניין החטיפה עצמה, מציין לביא כי בית המשפט לא נתן הארכת מעצר להורים כפי שהיה מתבקש אילו באמת מדובר היה בחטיפה. הוא גם מציין כי הטיסה הייתה לרומניה ומשם בטיסת המשך ללונדון, כך שיעד ההורים היה למקום מגוריהם.

המשטרה גם לא הצליחה להצביע על חומר מסמם או מטשטש שהוכנס לנערה. "הסיפור מסופר אבל לא תמיד הראיות תומכות בגירסה של הסיפור כפי שסופר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר