הזווית החרדית לשריפה: ישיבה פונתה; תפילות בפוניביז´

ישיבה חרדית בכפר סיטרין פונתה ● בפוניביז´ יש עצרות תפילה ● הרבנים גרוסמן ומצגר בחפ"ק ● ליצמן וישי בפיקוד ● הזווית החרדית (אקטואליה)

בני סגל | כיכר השבת |
ליצמן בחפ"ק, הערב (כיכר השבת)

● מאתיים וחמישים תלמידי ועובדי "אור אבנר", של הר´ לוי לבייב בכפר סיטרין, פונו הערב לבתיהם ממתחם הישיבה, הממוקמת קילומטרים ספורים מהשרפה בכרמל.

● תלמידים ממדינות חבר העמים לשעבר, להם אין משפחות בארץ פונו למדרשה באיזור.

● דווקא השרים החרדים, שר הפנים ישי וסגן השר ליצמן, הם עלו שמנהלים כעת את מצב החירום הלאומי שהוכרז במדינה, בעקבות שריפת הענק שאת נזקיה ניתן רק לשער בשלב זה.

● השר ישי עלה עם צוות משרדו המורחב לחיפה, שם הוקם חמ"ל שיפעל אל תוך הלילה.

● סגן השר ליצמן יצא לחיפה מיד לאחר הדלקת נרות החנוכה, הוא משתתף כעת בדיון החירום שכינס ראש הממשלה, מתוקף תפקידו כאחראי על בריאות הציבור ובתי החולים.

● בהוראת ראשי ישיבת פוניביז´, מאות הבחורים עצרו מלימוד התורה והחלו באמירת תהילים בציבור, לרגל המצב הלא פשוט.

● מיד לאחר שסיים הדלקת נרות חנוכה בכותל המערבי יצא הרב הראשי יונה מצגר, לחפ"ק המרכזי שהוקם באוניברסיטה בחיפה.

● גם הגאון הרב יצחק דוד גרוסמן, שביטל השתתפותו בכינוס המרכזי של חידושי תורה בבנייני האומה הגיע לחפ"ק לראות במה ניתן לסייע.

● בפתח האירוע הענק של ´דרשו´ לכבוד התורה בבניני האומה, שנערך בשעה זו, נשא סגן ראש עיריית ירושלים אלי שמחיוף דברים והצהיר כי אילו היה זמן להעירך בהודעות ליבור, אפילו הבוקר, היה מבטל את האירוע. הכינוס נפתח באמירת פרקי תהילים והזמרים המשתתפים באירוע מופיעים עם שירי נשמה בלבד.

● "ארץ-ישראל תחת מלכודת אש" - זה מה שמכריזים כעת כרוזים הסובבים ברכבים ברחובות ירושלים, ´מטעם גדולי ישראל מתבקש הציבור להתכנס לעצרות תפילה וזעקה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר