השר מרגי משיב מלחמה:

"ליברמן מנסה לגרוף הון פוליטי על חשבון החיילים"

בראיון ל"כיכר השבת" אומר הערב שר הדתות יעקב מרגי כי "ליברמן מנסה לעשות הון פוליטי על חשבון חיילי צה"ל". בצהריים תקף ליברמן את ש"ס, שעה קלה לאחר החלטת נתניהו לדחות את ההצבעה: "לעמדת ש"ס בנושא הגיור הצבאי אין שום קשר, לא לדת ולא להלכה - אלא רצון לשלוט גם בצבא" (אקטואליה)

מנחם כץ | כיכר השבת |
הון פוליטי. מרגי (פלאש 90)

ש"ס החליטה להשיב מלחמה להתקפות התקשורתיות של ליברמן לאחר שנתניהו החליט לדחות את "חוק הגיור". בראיון ל"כיכר השבת" אומר שר הדתות יעקב מרגי כי "ליברמן מנסה לעשות על פוליטי על חשבון חיילי צה"ל".

"השר ליברמן רוצה לצבור נקודות פוליטיות בלבד", טען השר מרגי והבהיר כי "הדיון כאן אינו מהותי כלל".

בצהריים שמע ליברמן על הדיל בין ש"ס לנתניהו, והתעצבן: "אין שום הבנות שקטות", אמר לגלי צה"ל. "לעמדת ש"ס בנושא הגיור הצבאי אין שום קשר, לא לדת ולא להלכה - אלא רצון לשלוט גם בצבא".

במוצאי-שבת ניהל השר מרגי שיחות התייעצות עם הרב הראשי לישראל והראשון-לציון רבי משה-שלמה עמאר שליט"א על מנת להביא לפתרון בעיות הגיור בצה"ל. במקביל ניהל שיחות עם נתן אשל מלשכת ראש-הממשלה.

בשיחות אלו הושגה הסכמה שהראשל"צ הרב עמאר ימנה בזמן הקרוב שני דיינים שיבדקו את כל נושא הגיורים בצה"ל.

הסיבה: בצה"ל היו קיימות בעיות גיור, אלא שחתימתו של הרב עמאר לא נדרשה על-ידי צה"ל, עד לדיון שהתקיים בבג"ץ - שבו הוברר שהסמכות בחוק לפי פקודת ההמרה נתונה לראשל"צ בלבד. "מכאן יוצא שהרבנות לעולם לא סירבה להכיר בגיורים אלו", מסבירים בש"ס.

הראשל"צ טען כי "אם רוצים שאני אחתום, אני רוצה לבדוק - ולא יותר מזה".

הבוקר, תוך כדי ישיבת הממשלה, התקיימה התייעצות של סיעת ש"ס עם נתניהו. ההתייעצות ערכה קרב לשעתיים. השר מרגי הציג את עמדתו של הראשל"צ - מול עקשנותו של השר ליברמן.

מיד לאחר ההתייעצות, חזרו שרי הממשלה לדיון. "אין כאן בעיה עם גיורי צה"ל", מבהיר השר מרגי, "אלא נסיון של השר ליברמן לעשות הון פוליטי על חשבון חיילי צה"ל".

מרגי פנה לשר ליברמן: "תתעלה על עצמך ונמשוך את החוק עד השבוע הבא". משלא נענה, סיים ראש-הממשלה את הדיון ללא הצבעה, עד ליום רביעי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר