פרסום ראשון

חסידי גור מואשמים: הפכו מקלט ל´שטיבל´ בבני-ברק

מקלט הממוקם ברח´ תורה ועבודה בבני ברק עומד בלב מחלוקת משפטית, שצפויה להגיע לשיא בדיון שיערך מחר ● חסידי גור נאבקים בתושבי השכונה, שמתנגדים להפעלת שטיבל במקום ● "בלתי נתפס שאברכים, בני תורה, פונים לערכאות בעקבות הפצת תורה", אמרו הנאשמים (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

ראש עיריית בני ברק, יעקב אשר, צפוי להתייצב מחר בבית משפט בעקבות מאבק בין תושבים בעיר.

בלב המחלוקת, נמצא מקלט הממוקם ברח´ תורה ועבודה בבני ברק, בו פועלת מזה עשרות שנים עמותה המסייעת בהפצת תורה באמצעות השאלת קלטות שיעורי "הדף היומי".

בשנים האחרונות נחלשה פעילות העמותה, ובמקומה הוסב המקלט לשטיבל לחסידי גור. בין היתר נערכות במקום תפילות בשבתות ובימות החול.

השכנים ראו זאת וזעמו. אחרי כמה חודשים במהלכם פעל השטיבל, הם פנו אל בית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה לפנות את בית הכנסת מהמקלט בטענה כי הוא מפריע למנוחת הדיריים.

לטענת התושבים, הובהר להם בתחילה כי במקלט יפעל גמ"ח קלטות, לא שטיבל הומה אדם.

חסידי גור טענו מצידם כי הם רכשו את המקום על פי החוק, וכי דבר לא השתנה. "עדיין מתקיימת במקום פעילות חסד עניפה", אמרו לשופט.

"אברכים, בני תורה? שיתביישו"

השופט לא התרשם, כנראה, מטענות החסידים והורה לעירייה לפנות את המקלט. בשל סירובם של המתפללים לעזוב את המקום יתקיים מחר דיון נוסף בבית-המשפט, במהלכו צפוי השופט ד"ר קובי ורדי להכריע האם החסידים יואשמו בבזיון בית המשפט.

לדיון, שצפוי להיות סוער במיוחד, התבקש להתייצב גם ראש-העיר יעקב אשר וממלא מקומו, חנוך זייברט באשמה של ביזוי בית המשפט, כיוון שלא קיימו את הפסק.

חסידי גור, שצפויים לשבת שוב על ספסל הנאשמים, אמרו הבוקר: "בלתי נתפס שאברכים, בני תורה, פונים לערכאות בעקבות הפצת תורה. רוסיה זה כאן".

דובר עיריית בני ברק, אברהם טננבוים, אמר היום ל"כיכר השבת": "העירייה הגישה בשבוע שעבר צו פינוי למקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר