הרב ערוסי בכנס הדיינים:

"הרב עובדיה אמר: כשיש אסון - לבדוק בשופטים"

הכנס העולמי למשפט התורה נפתח בירושלים, וכבר עם פתיחתו הוא מנפק סדרת כותרות. הרב רצון ערוסי, חבר מועצת הרבנות הראשית קורא היום למשפט תורה. "עלינו לתבוע זאת מהמדינה וקברניטיה". הרב אברהם שרמן, חבר בית הדין הרבני הגדול, הביא ציטוט מהגר"ע יוסף: כשיש אסונות - לבדוק בשופטים" (חדשות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

הכנס העולמי למשפט התורה לא מאכזב, גם השנה. אשתקד היה זה שר המשפטים, יעקב נאמן, שעורר עליו את זעם החילונים כשאמר: "יש להחזיר עטרה ליושנה, שמשפט התורה יהיה המשפט המחייב במדינת ישראל".

גם הפעם מנפק הכינוס העולמי כותרות רבות. ביומו הראשון של הכינוס, שנפתח בירושלים, הספיק הרב רצון ערוסי, חבר מועצת הרבנות הראשית לקרוא למשפט תורה. "עלינו לתבוע זאת מהמדינה וקברניטיה", אמר הרב ערוסי.

הרב ערוסי גילה טפח מתוכניתו עוד בטרם החל הכינוס. הבוקר התפרסם כי הוא מבקש לקבוע בחוק כי כל הצעת חוק שתעבור בכנסת תחויב בחוות דעת של המשפט העברי.

והוא לא היחיד.

הרב אברהם שרמן, חבר בית הדין הרבני הגדול ציטט ממכתבו של הרב עובדיה יוסף, נשיא מועצת חכמי התורה, העוסק באסונות שארעו לעם ישראל.

"הרב עובדיה כתב פעם, שבכל פעם שקורה אסון לעם ישראל צריך לבדוק בשופטי ישראל", אמר הרב שרמן והקיש מכך לאסון השריפה בכרמל. "בעקבותיו, צריך לבדוק היטב בשופטי ישראל".

הדברים הללו, יעוררו מן הסתם מהומה גדולה.

"להחזיר עטרה ליושנה"

"להחזיר עטרה ליושנה, שמשפט התורה יהיה המשפט המחייב במדינת ישראל, היא באמת הדרך הראויה להנחיל לנו את משפט התורה צעד אחר צעד" - כך אמר בשנה שעברה שר המשפטים, יעקב נאמן, בפתיחת הכנס הרבני בירושלים.

דבריו של נאמן בכנס צוטטו בגלי צה"ל. "להחזיר למדינת ישראל את מורשת האבות, את דברי התורה הראשונים והאחרונים שבהם יש התשובות לכל השאלות שאנחנו עוסקים בהן. במהרה בימינו אמן", סיכם נאמן.

"הרעיון להחליף את החוק הישראלי בהלכות התורה מחזיר אותנו לימים שבהם דובר עלינו כמדינת הלכה", אמרה הבוקר יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, לגלי צה"ל.

פרופ´ אמנון רובינשטיין, חתן פרס ישראל למשפט ובכיר במרכז הבינתחומי בהרצליה, הגיב גם הוא בחריפות על דבריו של נאמן. רובינשטיין אמר לגלי צה"ל, כי חזון נאמן ימיט אסון על המדינה ויבריח מכאן חלק גדול מהישראלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר