סימנים של קאמבק

דרעי: ישי לא צריך לחשוש, "אני לא אתפוס את מקומו"

בראיון שהעניק הבוקר, התייחס יו"ר ש"ס לשעבר לאפשרות שישוב לפוליטיקה: "לא אתפוס את מקומו של איש", אמר. החרדים מקבלים פטור מהצבא על רקע נפשי? "לא תמצאו בחורים כאלה בישיבות פוניבז´ וחברון". פרשנים: בכירי קדימה מעריכים שדרעי יחבור לידידו הטוב, חיים רמון, כדי להפיל את הימין (ארץ)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
דרעי. חוזר או לא חוזר? (צילום: פלאש 90)

"בני הישיבה שומרים על עם ישראל. אם ישראל היא אחת המעצמות הכלכליות החזקות, זו ברכה של לומדי התורה" - כך בחר היום אריה דרעי להתייחס לפרסום ב"ידיעות האחרונות" על-כך שכמעט מחצית מהמשתמטים מן הצבא על רקע בעיות נפשיות לכאורה, הם חרדים.

דרעי התראיין לאריה גולן ברשת ב´ של "קול ישראל", ופרש את משנתו בעניין גיוס בני הישיבות לצה"ל. "בעניין הפטור הנפשי, אני חושב שהאשמה מוטלת לפתח הצבא. מי שמקבל פטור נפשי אלה בחורים שנפלטו מן המסגרת", אמר דרעי.

"לא תמצא בישיבת חברון בחורים שקיבלו פטור נפשי, או בחורים מפוניבז´ שעשו זאת. הבחורים הללו רוצים ללכת לצבא, אבל הצבא לא רוצה אותם.

"פעם ראית בבית-כנסת רק לובשי שחורים. היום רואים עשרות של מתפללים במדי צבא. אנשים רציניים, אברכים, שמשרתים בצה"ל. יש מהפכה שקטה שנעשית. מדי שנה יש עלייה של מאות אחוזים".

דרעי התייחס גם למהפכה האקדמית המתרחשת בציבור החרדי. "כשהייתי יו"ר ש"ס, התחלתי את הפעולה הראשונה עם שלושים סטודנטים. פתחנו אז מסלול מיוחד לאברכים שלמדו מינהל עסקים. היום המסלול הזה הולך ומתפתח, והוא מונה יותר מ-5,000 סטודנטים".

האם אלי ישי צריך להתחיל לדאוג משיבתו הצפויה לפוליטיקה? "אני לא אקח את מקומו", הוא אומר. "הרבה שנים עמדתי בצד, חשבתי שהעבודה תעשה על-ידי אחרים. היום אני רואה שאני כן יכול לתרום. נוצר קרע הולך וגדל בחברה הישראלית.

"אני לא אשנה את אמונתי, אבל יש לנו מכנה משותף וניתן למצוא אותו אצל כל אחד. אין לנו ארץ אחרת".

מיד בתום הראיון, עלה לשידור הפרשן חנן קריסטל שדיווח כי בכירי קדימה מעריכים שדרעי יחבור לידידו הטוב, חיים רמון, כדי להפיל את שלטון הימין.

"יש לדרעי נסיון בזה. הוא פעם ניסה להפיל ממשלת ליכוד. היעד הוא להפיל את שלטון הימין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר