השר ישי יוצא לקרב

"בליכוד יש תחרות בגלל לפיד. לכן תוקפים חרדים"

ברוב גדול קבעה היום הוועדה לביקורת המדינה כי לא תוקם וועדת חקירה לאסון הכרמל. לאחר פרסום ההחלטה כינס יו"ר ש"ס אלי ישי מסיבת עיתונאים, בה האשים שרים בהסתה נגד הציבור החרדי. ישי אמר כי שרי "הליכוד" מנסים ליצור תחרות "בגלל יאיר לפיד" ובכך הם מלבים את השנאה כלפי החרדים (פוליטי)

ישראל אהרון | כיכר השבת |
ישי (פלאש 90)

אחרי דיונים ושכנועים רבים, הצליח ראש-הממשלה בנימין נתניהו למנוע את הקמתה של ועדת חקירה ממלכתית שעלולה להטיל עליו אשמה באי מניעת השריפה בכרמל.

לפני שעה קלה קבעה הוועדה לביקורת המדינה, שהתכנסה להצביע על הקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את אירועי השריפה בכרמל, כי לא תוקם ועדת חקירה - ברוב של 8 מול 3 חברי כנסת.

חברי-הכנסת הבאים הצביעו נגד וועדת חקירה: אורי אורבך, אופיר אקוניס, אורי אריאל, ציפי חוטובלי, אמנון כהן, ראלב מג´אדלה, אנסטסיה מיכאלי וכרמל שאמה. תמכו שלושה חברי קדימה בוועדה: אורית זוארץ, יואל חסון ושלמה מולה. בישיבה השתתף גם מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס.

יצויין, כי ח"כ אמנון כהן הצביע למעשה נגד דעתו של יו"ר ש"ס אלי ישי שתמך בהקמת וועדת חקירה. "זו דעתי המקצועית בלבד. אין טעם כעת בוועדת חקירה מסורבלת", הסביר כהן ל"כיכר השבת".

"הציבור רוצה לדעת מי אחראי למחדל"

יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ חסון אמר בפתח הדיון: "הסוגייה על הקמת ועדת חקירה הפכה לקרב פוליטי, אבל בחוץ הציבור רוצה לדעת מי אחראי למחדל ומצפה מהכנסת להרים את הכפפה ולהקים ועדת חקירה ממלכתית.

"זו שעתה של הכנסת ושל חברים בוועדה לביקורת המדינה. כל אחד צריך לבוא מהמקום הענייני, להסתכל לציבור בעיניים. חובתי היתה להציב את זה בפני חברי הוועדה, שהכנסת תכריע אם היא רוצה לדעת את האמת ומי אחראי למחדל, או שהיא בוחרת אחרת ולא לחקור לעומק את הנושא".

לאחר פרסום החלטת הוועדה לביקורת המדינה כינס שר הפנים ויו"ר ש"ס אלי ישי מסיבת עיתונאים, בה האשים שרים בהסתה נגד החרדים.

ישי אמר: "אני קורא לכל המנהיגים מכל המפלגות לעצור את גלי ההסתה. זה יוצר שסעים בעם וזה מיותר לחלוטין".

ישי ציין במפורש את שרי הליכוד ואמר כי הם מנסים ליצור תחרות "בגלל יאיר לפיד" ובכך הם מלבים את השנאה כלפי החרדים. "הם מתחרים למי יהיו יותר כותרות נגד החרדים", אמר ישי.

"ידיעות" בראש ההסתה

ההסתה נגד החרדים מובלת בעיקר על-ידי "ידיעות אחרונות". הבוקר פורסם שם כותרת ראשית על אחוזי הפטור במגזר החרדי - כשהם מתעלמים מהאמת הפשוטה: בני-הישיבות, מחזיקים, בלימוד התורה, את קיומה של המדינה.

הבוקר התראיין אריה דרעי ברשת ב´ של "קול ישראל", ופרש את משנתו בעניין גיוס בני הישיבות לצה"ל. "בעניין הפטור הנפשי, אני חושב שהאשמה מוטלת לפתח הצבא. מי שמקבל פטור נפשי אלה בחורים שנפלטו מן המסגרת", אמר דרעי.

"לא תמצא בישיבת חברון בחורים שקיבלו פטור נפשי, או בחורים מפוניבז´ שעשו זאת. הבחורים הללו רוצים ללכת לצבא, אבל הצבא לא רוצה אותם.

"פעם ראית בבית-כנסת רק לובשי שחורים. היום רואים עשרות של מתפללים במדי צבא. אנשים רציניים, אברכים, שמשרתים בצה"ל. יש מהפכה שקטה שנעשית. מדי שנה יש עלייה של מאות אחוזים".

יאיר לפיד סירב להגיב לכתבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר