תגובת היישוב ●

"גירשו את הרב בגלל שהוא אשכנזי? מקרה חד פעמי"

הרב אליעזר דמארי, רב היישוב תרום שוחח עם "כיכר השבת" בעקבות פרשת הרב שגורש מבית הכנסת: "זה קרה בבית כנסת קטן, לאחר שכמה שבתות קודם לכן תפסו אורחים את מקומותיהם של המתפללים הקבועים". הוא מדגיש: "ביישוב מקבלים את כולם. האדמו"ר מתולדות אהרן מתארח פה" (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
צילום אילוסטרציה: פלאש 90

"המושב שלנו הוא סמל ודוגמה לאהבת חינם. הבעיה ההיא היתה נקודתית" - כך מגיב אמש הרב אליעזר דמארי, רבו של היישוב תרום, בעקבות חשיפת "כיכר השבת" על הרב הבכיר שהושפל.

לפי הדיווח, רב בכיר מארה"ב העומד בראש מערכת כשרות גדולה, שבת ביישוב ונאלץ להתפלל ביחידות לאחר שמתפללי בית-כנסת גרשו אותו, בגלל שהוא אשכנזי.

הרב דמארי, כמו רבים אחרים מתושבי היישוב שמע על הדיווח - ונדהם. הוא ביקש לשוחח עם "כיכר השבת" כדי להביא את גירסת היישוב, ולהבהיר כי מדובר בתופעה חד פעמית שאינה מעידה על הכלל.

לדבריו, ביישוב קיימים כמה בתי כנסת - שניים מהם שייכים לעדה התימנית, שבניה מהווים רוב ביישוב. בית-כנסת נוסף, משמש את יתר התושבים.

"המושב שלנו", הוא מדגיש, "הוא מקום מפורסם של הכנסת אורחים. בכל שבת מתארחות כאן עשרות משפחות, מכל העדות והגוונים. הם אוהבים את האווירה כאן ומבקשים לשוב. אפילו האדמו"ר מתולדות אהרון מתארח אצלנו רבות וזוכה לכבוד רב".

הרב דמארי מתייחס למקרה שעורר את הסערה, ומציין שהוא התרחש בבית הכנסת הקטן בישוב המונה עשרים מקומות בלבד. "במהלך השבתות האחרונות, קרה שהאורחים תפסו את מקומותיהם של המתפללים הקבועים, ואלה נאלצו להתפלל בעמידה.

"הרב המכובד מארה"ב, שלא ידעו את זהותו, נפל קורבן לזעם המתפללים הקבועים.

"לאחר המקרה הזה שוחחתי עם המתפללים והסברתי להם את החשיבות הרבה של הכנסת אורחים. הם הבינו, וקיבלו את הדברים בהסכמה".

הרב דמארי מציין כי אם הרב שגורש היה חפץ להתפלל במניין - עמד לרשותו בית-כנסת גדול ומרווח המיועד למתארחים ביישוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר