בלעדי ל"כיכר השבת" ● וידאו מלא

ללום בנאום חייו: "בנות של רבנים גדולים ללא סמינר"

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, חבר הכנסת אלכס מילר (ישראל ביתנו), קורא להפעיל סנקציות נגד הסמינרים וגם מי שעומד בראשם. מוקדם יותר, הציג יו"ר "נוער כהלכה", עו"ד יואב ללום, עובדות בלתי נתפסות על האפליה הקשה. בפנים: וידאו מלא מהדיון הסוער בכנסת, מיוחד לכיכר השבת (ארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מילר (צילום: פלאש 90)

(צפו בוידאו: הדיון התוסס, היום בכנסת)

בתומו של הדיון הסוער בכנסת על אפלית הבנות הספרדיות, קרא יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו) להפעיל סנקציות נגד הסמינרים וגם מי שעומד בראשם.

"מוסדות החינוך אינם קיוסק פרטי של אף אחד, הם ממומנים על ידי משלמי המיסים. אני קורא לרשויות המקומיות להפעיל סנקציות נגד מנהלים מפלים, עד כדי פיטורים", אמר היום.

לפי הדיווח באתר וואלה, ח"כ מילר נתן לרשויות המקומיות אורכה של חודש למציאת פיתרון לכל התלמידות החרדיות.

לדבריו, "אם תוך חודש לא יהיה פיתרון, אני בעצמי אפנה למבקר המדינה שייבחן את הנושא ואז תהיה פה חגיגה אחת גדולה".

אתמול התקיים בוועדת החינוך של הכנסת, דיון ענייני בסוגיית אפליית הבנות בספרדים. למרות שמטבע הדברים הטונים עלו לעיתים והמתח מכיוון אנשי האופוזיציה של ש"ס, הרב חיים אמסלם, יואב ללום ויוני מזרחי הורגש היטב באוויר."לערב את המשטרה"

מנכ"ל משרד החינוך, ד"ר שמשון שושני, המליץ בדיון לערב את המשטרה בבעיה: "בכל מקרה של אפליה גלויה, שהיא הפרת חוק והיא בגדר עבירה פלילית, אני מציע לגשת למשטרה. הבעיה היא שיש מקרים של אפליה סמויה שקשה מאוד לגלות אותה ויהיה עוד קשה להוכיח אותה. אני מקיים בירורים ואנחנו פועלים במשך השנה לחשוף את התופעות האלו".

עו"ד יואב ללום האשים דווקא את משרד החינוך ש"הפקיר את הגיזרה ומאפשר למנהלי סמינרים לעשות כרצונם ולסחור בנשמות התלמידות".

יוני מזרחי דווקא הסביר את פשר ההיעלמות התמוהה של חברי הכנסת של יהדות התורה, למרות היות יו"ר הסיעה ח"כ מוזס, חבר קבוע בוועדת החינוך.

"חברי-הכנסת של ג´ החרימו את הישיבה, בשל האפלייה הסמויה שמחשיפתה הם חוששים", האשים מזרחי. "בעניין האפלייה הגלויה קל לנו יותר לטפל, אבל ראוי להעלות את הנושא הזה ולהציפו".

הוא גם זוקף את פעילות ש"ס בעת האחרונה לזכות פעילותו של ללום, "תנועת ש"ס לא פתאום קמה בבוקר והבינה שיש אפליות, אלא בגלל שיש מי שצועק ומעלה את הנושא לסדר היום, גם הם מבינים שצריך לעקור את התופעה מן השורש".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר