שובו בנים: הרב ברלנד מכריז: מי שלא תבוא לכינר אין לה חלק לעולם

מול אלפים מתלמידיו נשא אתמול הרב אליעזר ברלנד נאום תקיף ומפתיע. על רעייתו: "הרבנית מעולם לא פגעה ברב". מנהיג "שובו בנים" אמר כי כל הדיווחים על הניסיונות להרעילו או להזריק לו זריקות הינם שקריים, ומי שמאמין לכך או מדבר על זה "איו לו חלק לעולם הבא". דיווח

בני סגל | כיכר השבת |
הרב ברלנד (ויקטור מזוז)

2,000 איש שהגיעו לשמוע את שיעורו של הגאון הרב אליעזר ברלנד, ראש ישיבת "שובו בנים" אתמול באולמי "שירת ירושלים", לא האמינו למשמע אוזניהם.

הרב ששב רק אתמול ממנוחה בטבריה, תקף בחריפות רבה את הנעשה בקהילה. הדברים נאמרו בטון תקיף ומפתיע.

מספר פעמים במהלך השיעור, קטע הרב את המתח בו היה הקהל שרוי, בשירת "נכספה וגם כלתה נפשי" וגם, עם השיר הברסלבאי הידוע, "בברסלב בוערת אש, הבער אותה בליבי".

מנהיג "שובו בנים" אמר כי כל הדיווחים על הניסיונות להרעילו או להזריק לו זריקות הינם שקריים, ומי שמאמין לכך או מדבר על זה "איו לו חלק לעולם הבא ולעולם הזה".

הוא התייחס לכינוס הנשים המתקיים מידי שנה בכינר, בעקבות החשש כי נשים לא ישתתפו בו בשל הרינונים על פעילות הרבנית מאחורי הקלעים, ואמר: "השנה יהיו אלפיים איש בכינר. כל אחד חייב לרשום את אשתו. כינר שייך לי, לא לרבנית.

"מי שלא תבוא אין לה חלק לעולם הבא. הרבנית תמסור השיעורים בכינר".

הרב אסר לקיים הפגנות בקהילה, וכן אסר לנסוע אחריו לטבריה או למקום מנוחתו.

הרב אליעזר ברלנד גם מינה שורת אישים לתפקידים שונים במפתיע, ואמר כי נאמנו היחיד הוא הגבאי ישורון. הוא הודיע כי כולם מחויבים לרשום נשותיהם לימי הנופש עם הרבנית בכינר והגן מאוד על כבוד אשתו באומרו: "הרבנית מעולם לא פגעה ברב ולנחמן בני מותר לבוא לביתי מתי שירצה".

הרב אמר: "שובו בנים זה גן עדן עלי אדמות. פתאום באה רוח סערה וחטפה את התינוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות