הגר"ח והרבנית חלקו, ראש-העיר גישר

עיריית בני-ברק אירחה לסיור בעיר, את נחום איצקוביץ, מנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים. הביקור נפתח נפתח בכינוס מקצועי באולם הישיבות של מועצת העירייה. "בני-ברק הינה מונופול ארצי להמצאת חסד והתנדבות", אמר ראש-העיר, יעקב אשר. בהמשך ביקרה המשלחת בבית מרן הגר"ח קנייבסקי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרבנית לצד הגר"ח (כיכר השבת)

עיריית בני-ברק אירחה לסיור בעיר, את נחום איצקוביץ, מנכ"ל משרד הרווחה והשירותים החברתיים. הביקור נפתח נפתח בכינוס מקצועי באולם הישיבות של מועצת העירייה. "בני-ברק הינה מונופול ארצי להמצאת חסד והתנדבות", אמר ראש-העיר, יעקב אשר.

"עוד בטרם היו הקצבות, כאלו או אחרות, עשו אנשים גדולים מעשים ופתחו ארגונים ועמותות, שמשמשים, כיום, בסיס ומרכז לפעולות התנדבות בימי שגרה, וחלילה, בעיתות חירום. איש אינו יודע מה היו עושים בלעדיהם, כדוגמת ארגוני ´עזר מציון´, ´הצלה´, ´עזר למרפא´, ´יד שרה´, ´עלה´, בית התבשיל, ´רפואה וחיים´, ´רפואה וישועה´, ´בית לאם ולילד´, ´מעייני הישועה´ ועוד כהנה וכהנה.

"מוסדות אלו", הוסיף אשר, "הינם התשובה הניצחת לכל משנאי היהדות החרדית, שעיסוקם הבלתי פוסק הוא לנגח, להוקיע ולהשמיץ בלא כל יסוד ובלא כל בסיס".

במהלך הסיור שערך מנכ"ל משרד הרווחה בבני ברק יחד עם ראש-העיר, ביקרה המשלחת בביתו של מרן הגר"ח קנייבסקי.

במהלך הפגישה סיפרה הרבנית קנייבסקי למשתתפים כי היא נוהגת בכל יום בשעה ארבע לפנות בוקר לשבת במרפסת ביתה ולקרוא בספר התהילים לאור הפנס מהרחוב.

היא הוסיפה בדרך צחות כי מכיוון שבזכות ראש-העיר פנסי הרחוב ברח´ רשב"ם מופעלים אף הם ע"י גנרטור כשיטת החזון איש, לכן היא יכולה לשבת גם בשבת ולהתפלל לאור פנס הרחוב ובזה אין חשש "שמא יטה" כי זה ממוקם בחוץ במקום גבוה.

אך הגר"ח לא הסכים וחלק על דברי הרבנית, ואמר כי החשש "שמא יטה" אסרו חז"ל גם במקום גבוה.

ראש עיריית בני-ברק ניסה לפשר כשטען ואמר למרן הגר"ח, שייתכן כי כאן יש מקום לקולא נוספת כיון שזו סכנה לטפס על עמוד חשמל, ואולי במקום של סכנה לא חששו "שמא יטה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות