משרד החינוך: "לדחות העתירה נגד תקצוב מוסדות הפטור"

משרד החינוך, הגיש היום לבג"ץ תגובה לעתירת, "התנועה לאיכות השלטון" הדורשת לבטל תקצוב משרד החינוך "למוסדות הפטור" החרדים. משרד החינוך גורס כי יש לדחות את העתירה ובתשובתו מסביר שבמוסדות החינוך של "מוסדות הפטור" לומדים 45.000 תלמידים ב-190 מוסדות (חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
חרדים במסדרונות בג"צ (פלאש 90)

משרד החינוך הגיש היום לבג"ץ תגובה לעתירת, "התנועה לאיכות השלטון" הדורשת לבטל תקצוב משרד החינוך "למוסדות הפטור" החרדים.

משרד החינוך גורס כי יש לדחות את העתירה ובתשובתו מסביר שבמוסדות החינוך של "מוסדות הפטור" לומדים 45.000 תלמידים ב - 190 מוסדות, היקף התקצוב השנתי הכולל הוא כ - 160 מיליון ש"ח.

המשרד מוסיף בהסברו לבית המשפט, שתלמודי-התורה הפועלים במסגרת "מוסדות הפטור" מספקים שירותי חינוך לקהילה אותנטית וותיקה בחברה הישראלית אשר מסיבות אידיאולוגיות בחרה לספק את שירותי החינוך בדרך עצמאית. תקצובם בדרך הנ"ל נעשה ע"י המדינה למעלה משלושים שנה מתוך הבנה ש"תמיכת המדינה בתלמודי התורה היא אחד מביטויי אופייה היהודי של מדינת ישראל".

כמו כן, בתשובתו לעתירה היום אומר משרד החינוך שהוא תומך בהמשך התקצוב מתוך התחשבות באינטרסים של ההורים והילדים והבנה שהמדינה רואה עצמה חייבת לדאוג לחינוך של כל הילדים.

את נימוקו המשפטי משרד החינוך מבסס על כך ש"התקציב למוסדות הפטור איננו מצריך חקיקה ראשית. לשיטתו התקציב יכול להיעשות בנהלי המשרד וזאת מכוח סמכויות ממשל כלליות." ע"פ עמדת המדינה לשר החינוך, יש את הסמכות להחליט, על תמיכת המדינה מתקציבי החינוך ומוסדות החינוך השונים וביניהם גם "מוסדות הפטור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר