תיעוד מיוחד

ברדיטשוב הקימה אוהל מחאה בביתר-עלית: "נאבק עד הסוף"

מבנה נייד של חסידות סדיגורא, עומד בלב סערה בביתר המסרבת לדעוך ● שני הצדדים טוענים "כולו שלי", אבל בשבוע שעבר נפל דבר: המבנה הנייד נלקח למודיעין עלית, ואנשי ברדיטשוב טוענים כי בדרך ספרי הקודש הונחו בביזיון על הקרקע ● בינתיים הוקם אוהל מחאה נגד ראש העיר, שמסרב לסייע (ארץ)

דוד כהן | כיכר השבת |

(צפו בוידאו: רבני העיר נואמים באוהל המחאה, השבוע)

עיר התורה והחסידות ביתר עלית, עוברת טלטלה של ממש בימים אלה: מבנה נייד של חסידות סדיגורא, עומד בלב סערה מקומית המסרבת לדעוך.

הקראוון הוקם עוד בימיו של יצחק פינדרוס כראש עיר. עסקני החסידות קיבלו תרומה של 150 אלף שקל, ורכשו את המבנה שהוצב ברחוב קדושת הלוי.

אלא שבשוך חגיגות ההשקה, התברר כי פעילות של ממש לא מתקיימת במבנה.

כעבור מספר חודשים חלק מחסידים עזבו את העיר והמבנה נותר שומם.

מי שקפצו על המציאה היו אנשי קהילת ברדיטשוב בביתר, שבין לילה החלו לקיים במקום מנייני תפילה ושיעורי תורה.

אנשי חסידות סדיגורא שמעו על-כך ונדהמו. הם מיהרו ליצור קשר עם הקהילה, אולם אלה טענו שהמבנה שייך לרשות העירונית. בסופו של דבר, הגיעו שני הצדדים להסדר.

התפנית הגיעה לפני ימים אחדים. בקהילת ברדיטשוב טוענים כי עסקני חסידות סדיגורא הגיעו לרחוב קדושת הלוי בביתר, ופרצו למבנה, תוך שהם מוציאים את תכולתו לרחובה של עיר.

"ספרי התורה בוזו"

לטענת עסקני ברדיטשוב, העסקנים הוציאו את ספרי הקודש מחוץ למבנה, והמבנה עצמו נלקח על-ידי משאית גדולה אל שכונת ברכפלד במודיעין עילית.

עם שחר התעוררו ראשוני המתפללים וגילו כי המבנה איננו. "ראינו את ספרי הקודש מוטלים בביזיון על האדמה", הם מתארים.

המתפללים מאשימים, בין היתר, גם את ראש העיר מאיר רובנשטיין שלטענתם אינו עושה די להסדרת מבנה חדש עבור הקהילה.

בינתיים, הקימה הקהילה מאהל מחאה נגד התנהלותו של ראש העיר.

בליל שישי התקיימה הפגנה באוהל. המפגינים מחו על חוסר הרצון מצד ראש העיר לבוא לקראת הקהילה. המתפללים ישבו סביב סיר הטשולנט וקראו קריאות בגנות העירייה והעומד בראשה.

וזה לא נגמר שם: במוצאי שבת נערכה סעודת מלווה מלכה בהשתתפות מאות תושבים שבאו לחזק את חברי הקהילה הנאבקים על זכותם להתפלל במקום ראוי.

גורמים בעיר אומרים כי רובינשטיין, שרווה נחת ושקט יחסי עד עתה, חווה כעת משבר ראשון מאז נבחר לראש העיר.

בסדיגורא הגיבו: "המבנה נרכש על ידי החסידות, בית הדין הכריע לטובתנו. במשך תקופה ארוכה השכרנו את המבנה לברדיטשוב. בשלב מסוים היינו צריכים אותו לקהילה במודיעין ושם זה נגמר.

"לא ביזינו את ספרי הקודש שהונחו על גבי ספסלים".

תגובת עיריית ביתר עלית לפרשה: "מדובר במבנה נייד שנרכש ע"י חסידי סדיגורא החתומים על חוזה הצבה עם עריית ביתר עילית והם רשאים להעבירו לכל מקום שיחפצו.

השטח עליו הוצב המבנה שייך לתושבי השכונה והרחוב. נשמח שיוקם על מגרש זה בית כנסת. כל ערעור המתפתח על-כך אינו לשביעות רצוננו ואינו תורם, בלשון המעטה, למרקם החיים הנפלא הקיים בין התושבים בעיר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר