עולם התורה בסכנה

עמוס צייאדה מזהיר האברכים: ייתכן ותאלצו להחזיר את הכסף

עמוס צייאדה, מנהל האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך שיגר השבוע מכתב דרמטי לראשי הישיבות והכוללים ● "נבקשכם להביא לידיעת מקבלי המלגות כי הוגשה ע"י מספר ארגונים עתירה לבג"ץ כנגד תשלום מלגות הלימודים", הוא כותב ● האם נשקפת סכנה מיידית לעולם התורה? (חרדים)

איטל קציר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

כשבכל העת נמשכות הפשיטות על מוסדות התורה ברחבי הארץ, שיגר השבוע עמוס צייאדה, מנהל האגף לתרבות תורנית במשרד החינוך, מכתב דרמטי לראשי הכוללים והישיבות.

לפי הדיווח ב"מעריב", מזהיר צייאדה את ראשי המוסדות כי ייתכן ובעתיד ייאלצו האברכים להחזיר למדינה את התקציבים שהם מקבלים בימים אלה.

צייאדה כותב לראשי הישיבות: "נבקשכם להביא לידיעת מקבלי המלגות כי הוגשה ע"י מספר ארגונים עתירה לבג"ץ כנגד תשלום מלגות הלימודים דבר שעלול להביא להפסקת תשלומי המלגה ואף לדרישה להחזר המקדמות".

העתירה שהוגשה היא סיפור ישן, אבל זו הפעם הראשונה שדמות בכירה במשרד החינוך מבהירה באופן ברור כל כך את משמעותה.

האם מרחפת סכנה מיידית על עולם הכוללים? נראה שלא, לפחות בשלב הזה, שכן הפרקליטה שמטפלת בתיק ביקשה מבית המשפט לדחות את הדיון בגלל עומס אישי.

עו"ד אורי רגב, שעומד בראש אחת העמותות שהגישה את העתירה, הגיב בזעם: "בקשות הדחייה מלמדות על רצונה של הממשלה להימנע מליישם את עקרון השוויון. במקום זאת היא מפזרת ספינים משפטיים ותקשורתיים שיאפשרו להמשיך במימון הפסול".

ואילו יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי הגיב ואמר: "ראשי הישיבות ומנהלי המוסדות צריכים להבין בעצמם כי בית המשפט עומד לקטוע את המחדל ההיסטורי ולקרוא לתלמידיהם להיערך בהתאם.

"הממשלה נכשלה כישלון חרוץ במבחן האתי והחוקי ובכוונתנו לוודא שהקומבינה שנעשתה על חשבונו של הציבור תיפסק אחת ולתמיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר