הראב"ד החוויר

יקטר תובע את ´אתרא קדישא´ ב´עדה´: "אתם מחללי קברים"

דרמה בבית הדין של העדה החרדית: אהרל´ה יקטר תובע את אתרא קדישא לדין • בדיון הציג יקטר תמונות חילולי קברים שנעשו על ידי אנשי אתרא קדישא • הראב"ד ראה התמונות והחוויר • יקטר מאשים: "באתרא קדישא התעלמו מפניות אפריקה ישראל, באו להפגין רק כשאני הגעתי לשטח" • צפו בתמונות (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |

שלב חדש במאבק בין אתרא קדישא לבין האגודה החדשה למניעת חילול קברים בראשותו של העסקן ארהל´ה יקטר: היום עלה יקטר לבית הדין של העדה החרדית, כשבידיו תמונות חילול הקברים - שנעשו לדבריו בידי אנשי אתרא קדישא, ותבע אותם לדין.

כידוע, בשנים האחרונות הציבור החרדי היה עד למאבקי אגודת "אתרא קדישא" שע"י העדה החרדית כנגד חילולי הקברים במספר מוקדים בארץ, הידוע שבהם היה לפני שנה ביפו, אחד הפעילים המרכזיים במאבק היה ארהלה יקטר, שהיה מיוזמי ההפגנות.

בתקופה האחרונה טען יקטר כי באתרא קדישא לא מתעניינים באמת בהצלת הקברים אלא במאבק ציבורי ופוליטי להאדרת שמם ולכן הצטרף להאגודה למניעת חילולי קברים בראשות הרה"ג רבי ניסים קרליץ ועוד מגדולי ישראל.

בשבוע האחרון נתנה האגודה את הסכמתה לבנייה ביהוד ע"י חברת אפריקה ישראל וזאת לאחר שנשללה הימצאותם של קברים במקום, אך באתרא קדישא לא נתנו לעובדות לבלבל אותם ויצאו להפגין כנגד החברה למרות תמיכת גדולי ישראל בה.

היום כאמור, עלה המאבק בין האגודות שלב כשיקטר החליט לתבוע את אתרא קדישא לדין, אלא שהמקום אותו בחר יקטר לדיון, הינו לא אחר מאשר בי"ד של העדה החרדית, שבחסותו כידוע פועלת אתרא קדישא.

בשעה האחרונה הסתיים דיון סוער בבד"ץ בראשות הראב"ד רבי משה שטרנבוך, הרב יורוביץ והרב פרנקל, כשלדברי המשתתפים במקום, הזדעזע הראב"ד ונחרד מהתמונות שהציג יקטר בדיון, ולפיהן, כמה מטרים ממקום ההפגנות ביפו, מפנה אתרא קדישא עצמו קברים ללא בושה. התמונות הדרמטיות הוצגו כאמור בפני הראב"ד, שנחרד ולא האמין למראה עיניו.

וזה עוד לא הכל: לדברי יקטר גם במחצבות ליד נשר מפנים אתרה קדישא עצמות מהקברים ללא שום היתר.

"כששאלנו את הראב"ד מדוע באו אברכים מירושלים להפגין בשבוע שעבר ביהוד כנגד חברת אפריקה ישראל לאחר שקיבלה היתר מבי"ד של הרב קרליץ, אמר הראב"ד כי זה אכן עוול וההפגנות לא היו צריכות להיערך במקום" מספר יקטר.

לדברי יקטר, "כשסיפרנו לו שיש פחד מאנשי הארגון שמאיימים בהפגנות, ענה הראב"ד - אני לא פוחד מאף אחד גם לא מאתרא קדישא ואקרא להם לבירור מקיף ולשימוע על העובדות שאתם מציגים בפניי, לא אתן להם להתחמק מהסברים שיניחו את דעתי".

האם בקרוב אנו צפוים ליחס חדש של העדה החרדית לארגון אתרא קדישא ולבחינת אמינותם בשבע עיניים? ימים יגידו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר