מצחצחים חרבות

הקהילות הספרדיות בחו"ל: "נפסיק לתרום למשתכנזים"

ל"כיכר השבת" נודע כי קהילות ספרדיות בארה"ב, בתוכם קהילת החלבים, שוקלים להפסיק התרומות למוסדות ספרדים בישראל, שפועלים בניגוד למסורת הספרדית ● הסיבה: ראשי-ישיבות שעזבו חופה ● ישי: "הרב יקרא לא לתרום לישיבות שמפלות בין אשכנזים לספרדים" ● חשיפה (חדשות, חרדים)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

סערת "הרבנים המגרשים" - שנחשפה לראשונה ב"כיכר השבת", הגיעה גם לארה"ב. הערב נודע כי קהילות ספרדיות בארה"ב, בתוכם קהילת החלבים המפורסמת, שוקלים להפסיק את התרומות למוסדות ספרדים בישראל, שפועלים בניגוד למסורת הספרדית.

בשבוע האחרון, ראש-ישיבת "משכנות התורה" הרב אפרים כהן וראש-ישיבת "נחלת משה" הרב יעקב בן-נאים - עזבו חופה של תלמידיהם.

הרב כהן נטש את החופה לאחר שהבחור לא הסכים להיכנס ל"חדר ייחוד" כמנהג הספרדים והרב בן-נאים נטש חופה לאחר ששמע שהכשרות באולם של "בית יוסף" בנשיאות מרן הגר"ע יוסף שליט"א.

"הם רימו אותנו"

על-פי המידע שהגיע ל"כיכר השבת" עולה כי קהילות, בהם תורמים נכבדים, שוקלים כבר בימים הקרובים להפסיק את העברת התרומות לישיבות "משתכנזות".

גורם המקורב לאחד התורמים אומר: "לא ידענו שהשנאה העצמית שלהם כל-כך גדולה. התורמים לא האמינו שהם תרמו כסף למוסד שפועל בניגוד למסורת שלנו. הם רימו אותנו".

רב קהילה גדולה בלונדון, לו השפעה על מספר תורמים בקהילתו, אמר כי קהילתו סוערת מהמעשה של הרב כהן. "שמענו על כך רק אתמול וכולנו הבענו תמיהה גדולה על ההתנהגות המבזה. כל ראש-ישיבה שיבקש כעת תרומה, ייבדק בזכוכית מגדלת".

הגר"ע יקרא לא לתרום

בתוך כך, יו"ר ש"ס ושר הפנים הרב אלי ישי התייחס אמש לפרשה הכאובה, בראיון לרדיו "קול חי" בהגשת מרדכי לביא.

"כשרות ´בית יוסף´ היא הכשרות הטובה ביותר. כל מי שרוצה מוזמן לבדוק את המשחטות שלהם. אין כמו הכשרות של ´בית יוסף´", אמר השר ישי בהתייחס להתבטאויות של הרב בן-נאים ש"כשרות ´בית יוסף´ מאכילה נבלות וטריפות".

לגביי העניין עצמו, אמר ישי: "אני מנסה לחשוב מה עבר אותו חתן - פשוט דמעות בעיניים. אין לי מעבר לזה מה לומר. מה קורה לנו? זה פשוט כאב עצום, זה קורע את הלב. אי-אפשר לתאר את זה, אי-אפשר להסביר את זה.

"מדובר במעשה מזעזע. זה רק מתסיס את המלחמה בין הספרדים והאשכנזים. צר לי על כך ואני מצר על כך. אני מקווה שזה ייפסק, למרות שאני לא רואה שזה קורה".

במהלך הראיון גילה השר ישי, כי "לא ירחק היום שהרב עובדיה יקרא לא לתרום שום כסף לישיבה שמפלה בין ספרדים לאשכנזים. זה יעלה בעוד דרגה, עוד דרגה ועוד דרגה. זה קורע את הלבבות של כולנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר