פרסום ראשון

נצחון לחסידי גור בבית-משפט: "שטיבל המריבה" יישאר שלהם

בית השפט השלום בתל-אביב פסק הבוקר כי חסידי גור רשאים להשתמש במבנה "קול הדף" בבני ברק - כבית כנסת לתפילה ולימוד ● הרב צבי ביאליסטוצקי שניהל את האסטרטגיה המשפטית סביב המחלוקת על בית הכנסת אומר הערב ל"כיכר השבת": "אני שמח שהאמת יצאה לאור" ● כל הפרטים (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (פלאש 90)

בית-משפט השלום בתל-אביב פסק הבוקר כי חסידי גור רשאים להשתמש במבנה "קול הדף" כבית כנסת לתפילה ולימוד, משום שאין בסמכותה של עיריית בני ברק לפנות אותם משם.

"זה לא ההליך הנכון", כותב השופט בהחלטתו. "אין מחלוקת שההקצאה לעמותת קול הדף היתה כדין".

השופט קובע בהחלטתו אין כל בסיס חוקי לצו הפינוי שניתן, וגורלו להתבטל ולהידחות על הסף.

הרב צבי ביאליסטוצקי שניהל את האסטרטגיה המשפטית סביב המחלוקת על בית הכנסת אומר הערב ל"כיכר השבת": "אני שמח שהאמת יצאה לאור והתברר לכולם כי צדקנו כשטענו כל הזמן שזכותינו להתפלל במבנה".

יצויין כי במקביל למאבק על השטיבל של קול הדף, התנהל בחודשים האחרונים מאבק משפטי נוסף על בית כנסת ברח´ ירושלים. שם, נראה כי הנצחון דווקא שייך לצד הליטאי.

מחלוקת על שטיבל

כפי שנחשף ב"כיכר השבת", בלב המחלוקת, נמצא מקלט הממוקם ברח´ תורה ועבודה בבני ברק, בו פועלת מזה עשרות שנים עמותה המסייעת בהפצת תורה באמצעות השאלת קלטות שיעורי "הדף היומי".

בשנים האחרונות נחלשה פעילות העמותה, ובמקומה הוסב המקלט לשטיבל לחסידי גור. בין היתר נערכות במקום תפילות בשבתות ובימות החול.

השכנים ראו זאת וזעמו. אחרי כמה חודשים במהלכם פעל השטיבל, הם פנו אל בית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה לפנות את בית הכנסת מהמקלט בטענה כי הוא מפריע למנוחת הדיריים.

לטענת התושבים, הובהר להם בתחילה כי במקלט יפעל גמ"ח קלטות, לא שטיבל הומה אדם.

חסידי גור טענו מצידם כי הם רכשו את המקום על פי החוק, וכי דבר לא השתנה. "עדיין מתקיימת במקום פעילות חסד עניפה", אמרו לשופט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר