הגר"ג אדלשטיין בעקבות האסונות בעולם: להתעורר

ראש הישיבה התייחס לאירועים בעולם, במהלך שיעור כללי שמסר. "כל המאורעות בעולם הם לימודים לאדם, להתעורר לתקן את הטעון תיקון אצלו", אמר. "לכן צריכים להיזהר מאד מכל דיבור שיש בו פגיעה באחרים, כי תכלית הימים היא להתחזק באהבה ואחווה ושלום ורעות". התמליל המלא

יוני גבאי | כיכר השבת |
הגר"ג אדלשטיין (שוקי לרר)

במהלך שיעורו הכללי אתמול, התייחס הגר"ג אדלשטיין למאורעות האחרונים בעולם.

"כל המאורעות בעולם הם לימודים לאדם, להתעורר לתקן את הטעון תיקון אצלו", אמר הגר"ג לתלמידי הישיבה. "כאשר אנו רואים את האסונות האיומים שאירעו לאחרונה - שיטפונות ורעידות אדמה עם אלפי-אלפי הרוגים ופצועים, וכן מה שאירע בארץ-הקודש בשבת האחרונה - עלינו ללמוד מזה לתקן את הדברים הטעונים תיקון אצלנו".

בדבריו אמר מרן הגר"ג כי "בפרט עתה, בערבם של ימי הפורים, עלינו להתחזק במידות טובות, שהם הדבר העיקרי שצריך לתקנו, מפני שחורבן בית המקדש היה מחמת מידות רעות ושנאת חינם, וכמו שכתב החפץ חיים בהקדמתו כי סיבת התעכבות הגאולה היא מחמת זה שאין מתקנים את המידות כראוי, וכבר אמרו חז"ל שאם אין ישראל חוזרים בתשובה הקב"ה מעמיד עליהם מלך שגזירותיו קשות כהמן כדי שיחזרו בתשובה".

"לכן צריכים להיזהר מאד מכל דיבור שיש בו פגיעה באחרים, כי תכלית הימים היא להתחזק באהבה ואחווה ושלום ורעות.

"לא כפי שיש החושבים כי בימים אלו הותרה הרצועה ומותר להלבין פני אחרים, אדרבה, בזמן זה ראוי להתחזק ביותר בהכרת מעלות הזולת, אף אם השני הוא רשע בעיניו, שאינו מתנהג כראוי, אינו יכול לדעת את דרגתו האמיתית, וכמו שכתב הרמב"ן באגרתו שכל אדם יהא גדול ממך בעיניך".

ראש הישיבה הוסיף ואמר כי "צריכים לדעת כי אדם שאינו מתנהג במידות טובות, גם תורתו פגומה היא, וידועים דברי הגר"א במשלי כי אדם שהוא בעל מידות רעות, על ידי התורה מחזקות מידותיו הרעות, וכן להיפך, אם הוא בעל מידות טובות, אזי מידותיו הטובות יתחזקו על ידי התורה.

"זהו הלימוד שאנו צריכים ללמוד מן המאורעות בימים אלו, להתחזק במידות טובות ולהימנע מכל פגיעה באחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר