שבועיים לבחירות:

בית-הדין הורה: "לעכב הליך המינוי לרב של אור-יהודה"

התפתחות דרמטית במירוץ לבחירת רב באור-יהודה: בצעד חריג הוציא בד"צ ´משפט צדק´, בראשות הגר"מ מאזוז - צו מניעה לכינוס וועדת בחירת הרב הראשי, שבועיים בלבד לפני מועד הבחירות כפי שנקבע על-ידי משרד הדתות: "אין במתן צו המניעה צידוד בשום צד אלא עיכוב ההליכים" (חרדים)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

התפתחות דרמטית במרוץ לבחירת רב העיר אור-יהודה. בצעד חריג הוציא בד"צ ובית הוראה ´משפט צדק´ בראשות הגר"מ מאזוז צו מניעה לכינוס וועדת בחירת הרב הראשי לעיר אור יהודה - שבועיים בלבד לפני מועד הבחירות כפי שנקבע על ידי משרד הדתות.

צו המניעה מופנה גם כלפיי הרב עמוס מיכאל, אב בית-דין האזורי בנתניה המכהן כיו"ר וועדת הבחירות של רב העיר אור-יהודה. "בית הדין אוסר על הרב הגאון עמוס מיכאל שליט"א, יו"ר הוועדה המסדרת לבחירת הרב הראשי לאור יהודה וכן אוסר על הוועדה עצמה לכנס את הגוף הבוחר לבחירת הרב הראשי לאור יהודה בתאריך כ"ד אדר ב´ תשע"א עד שהתביעה של הרה"ג יעקב ברהום שליט"א תידון בבית דין שלנו או בכל בית דין אחר שיהיו חפצים בו התובעים", נכתב.

"אין במתן צו המניעה צידוד בשום צד אלא עיכוב ההליכים על מנת למנוע נזקים בלתי הפיכים", מוסיף בית-הדין.

צו זה הגיע לאחר פנייתה של הרבנית שושנה ברהום בתביעה לדין תורה נגד המתמודדים לתפקיד רב העיר, ביניהם הרב ציון כהן הנחשב למתמודד מטעם ש"ס - כפי שנחשף ב"כיכר השבת".

לטענתה, של הרבנית ברהום, אשתו של רבה הראשי לשעבר של העיר אור יהודה הרב דוד ברהום זצ"ל, בנה הרב יעקב ברהום הוא זה שצריך לכהן כרב במקום אביו וזאת לאחר הבטחתו של מרן הגר"ע יוסף שליט"א.

המהלך שנעשה על-ידי בית-הדין ´משפט צדק´ נחשב כחריג בעקבות התערבות בית-הדין הרבני והוצאת צו מניעה על הליך בחירות מטעם משרד הדתות והמדינה.

מקורביו של הרב יעקב ברהום טוענים כי צו המניעה הוצא מאחר שהרב ציון כהן נמנע מלהופיע בבית-הדין למרות שזומן פעמיים והוא לא נענה להזמנה לכאורה מתוך הטענה כי אחיו חננאל ברהום פנה לבית המשפט נגדו.

"הנימוק הזה מופרך, עד עתה לא נעשתה פנייה לערכאות וגם המכתב שנשלח לוועדה המסדרת לא היה קשור לרב ציון כהן אלא נגע לפגמים במינוי האסיפה הבוחרת, דבר שלא ניתן לדון בו בבתי דין רבניים ובכל מקרה גם בנושא זה לא הוגש בג"ץ בשלב זה", אומרים מקורביו של הרב ברהום. "אי הופעתו של הרב ציון כהן לדין תורה למרות שהוא זומן גם לבית הדין בראשותו של הגר"מ מאזוז וגם לבית הדין של הרב מחפוד בטוענה שפנינו לערכאות, היא הנחה מוטעית, בכל מקרה לא תיעשה פנייה לערכאות ללא אישור של גוף הלכתי מוסמך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר