בד"ץ "יורה דעה" מזהיר את הציבור

הגר"ש מחפוד: "מזייפים את הכשרות שלי בבשר ועופות"

ידע הציבור ויזהר: מקרה חמור ביותר של זיוף הכשרות המהודרת של בד"ץ ´יורה דעה´ על עופות ● הגר"ש מחפוד ל"כיכר השבת": מי שקנה במקום צריך לשאול את הרב שלו כיצד לנהוג בכלים שבישל בהם ● בעלי החנות מכחישים: "לקחנו ממשווק שמוכר את כשרות הרב מחפוד ועטרה" (חרדים)

שושי הלר | כיכר השבת |
הגר"ש מחפוד לצד שחיטת עופות (פלאש 90, שוקי לרר)

מקרה חמור ביותר של זיוף הכשרות המהודרת של בד"ץ ´יורה דעה´ על עופות. העופות שמקורם לא ידוע, נמכרו בהזמנה טלפונית למשפחות רבות בבני ברק ובריכוזים החרדיים באיזור המרכז. המחיר נמוך העלה את החשד שמדובר בזיוף. הפרשה נחשפה לראשונה ברדיו "קול חי".

בשיחה ל"כיכר השבת", אומר הגר"ש מחפוד: "כשנודע לנו הדבר לגבי החנות בקרית הרצוג, הגענו למקום ומצאנו שלט שכביכול יש להם עופות בהכשר שלנו ומהצד השני של השלט כתוב שיש עופות בהכשר "בד"ץ בית יוסף". עצרנו את זה מיד."

האם זוייפו סימני ההיכר של הכשר "יורה דעה"? "לא. העופות נמכרו שלמים או בחלקים, ללא שום סימון או כיתוב וללא ההולוגרמה המיוחדת שלא ניתן לזייף אותה. הציבור צריך לדעת שאם אין סימונים והולוגרמה אז זה מזוייף."

הרב מציין כי בבדיקה שביצע במקום נוכח לדעת כי "אין להם שום דבר בהכשר שלי. גם על האחרים, אין שום סימון. אני לא מכיר את החנות ומעולם לא עבדתי איתם."

מה עשיתם כשהתגלה הדבר? "פירסמתי בציבור, ביקשתי מגבאים שיודיעו כי העופות שנמכרים במקום אינם שלנו."

האם העופות טרפים ומה צריך לעשות מי שרכש במקום? "טרף אפשר לומר רק כאשר יודעים בבירור. הבדיקה שעשינו הראתה כי השחיטה לא כפי שאנו עושים למשל, בחיתוך צומת גידים, עור הגב וכיו"ב. מי שקנה במקום צריך לשאול את הרב שלו כיצד לנהוג בכלים שבישל בהם. יכול להיות שצריך להגעיל את הכלים."

"אנחנו נמשיך ונבדוק שלא יחזור לטעון שהעופות בהכשר שלנו. ועל הציבור מוטל לא להסתפק בשלטים תלויים אלא לבדוק את הסימונים המיוחדים שנועדו לכך", סיים הרב את האזהרה החשובה.

פנינו לחנות "אל דניאל" בקרית הרצוג, ושוחחנו עם גב´ שסירבה להזדהות. לדבריה, "אנחנו לקחנו ממשווק שמוכר את כשרות הרב מחפוד ועטרה".

למי עוד מכר המשווק את העופות המזוייפים וללא הסימונים? לטענתה "הסימון הוא על הקרטון, אנחנו פירקנו את הסחורה וחילקנו למגשים."

מה לגבי המחיר הזול? "רצינו לעשות מבצע כדי שיבואו. עכשיו אנחנו לא מוכרים כי המחירים גבוהים. לא היו אצלי, לא בדקו, זו פעם ראשונה שאני שומעת על כך. אני עובדת בעסק הזה הרבה שנים ולא היה דבר כזה בחיים שלי. הכל אצלנו כשר וחלק. אני יכולה לבוא אליך עם אנשים שיגידו לך מי אנחנו."

לסיכום, מחיר זול מהרגיל, אריזות חפות מכיתוב והיעדר הולוגרמה, צריכים להדליק נורות אדומות כדי שלא לבוא לידי מכשול, חלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר