בלומנטל הצטרף לערב-רב

אם תמיד אלו היו אנשי השמאל הרדיקלי שולה אלוני ישעיהו ליבוביץ´ ויוסי שריד שהכחישו את הקשר בין המסורת למיקום מתוך מניעים זרים במטרה לעקור ולנתק את היהודים מהקשר הרוחני לארץ ישראל ההיסטורית ולמוסרה בידי מרצחים, הרי שעתה מי שמכונה בשם "רב" הצטרף אל הערב רב במלחמתם בקשר בין עם ישראל לארצו * תגובה לרב בלומנטל

הבוז העמוק המהדהד שנים ברחבי השמאל הכפרני לגבי קבר יוסף, מיקומו, ומידת אמיתותו - חדר למחננו. טרם יבש דמו של הקדוש בן יוסף לבנת הי"ד וכבר אץ לו רץ לו מומחה מטעם עצמו לקבוע כי קבר יוסף דהיום אינו מקום קבורת יוסף.

אם תמיד אלו היו אנשי השמאל הרדיקלי שולה אלוני ישעיהו ליבוביץ´ ויוסי שריד שהכחישו את הקשר בין המסורת למיקום מתוך מניעים זרים במטרה לעקור ולנתק את היהודים מהקשר הרוחני לארץ ישראל ההיסטורית ולמוסרה בידי מרצחים, הרי שעתה מי שמכונה בשם "רב" הצטרף אל הערב רב במלחמתם בקשר בין עם ישראל לארצו המבוסס על שלושת המקומות: הר הבית, קבר יוסף, ומערת המכפלה עליהם אין אומות העולם יכולים לומר "גזולים הם בידכם"(בראשית רבה ע"ט, ז).

יאמר ברורות: להבעת דעה תורנית על עצם הכניסה למקום סכנה בו חיות דו -רגליות עם נשקים שלופים יש מקום והגיון, אך לעצם הפקפוק בעובדת קבורתו של יוסף במיקומו הנוכחי אין מקום כלל.

אבי מורי הרב יעקב יוסף שליט"א אסר מאז ומעולם להכנס ליוסף הצדיק ללא אישור הצבא וכך הורה לתלמידיו, לעומת זאת השתדל להצטרף לכניסות באבטחת צה"ל כפי שעשו רבים וטובים כולל גדולי הרבנים שאיש מהם לא הטיל פקפוק בציון מקום קבורתו.

עצמות יוסף נקברו בשכם כפי שמתואר בספר יהושע: "וְאֶת עַצְמוֹת יוֹסֵף אֲשֶׁר הֶעֱלוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרַיִם, קָבְרוּ בִשְׁכֶם, בְּחֶלְקַת הַשָּׂדֶה אֲשֶׁר קָנָה יַעֲקֹב מֵאֵת בְּנֵי-חֲמוֹר, אֲבִי-שְׁכֶם, בְּמֵאָה קְשִׂיטָה" (יהושע כ"ד לב). ברור כי במשך התקופה מהכניסה לארץ וקבורתו השנית בשכם ועד חורבן הבית השני נשתמרה המסורת לגבי מיקום קבורת יוסף כמו גם לגבי שני המקומות הנוספים שנקנו בכסף מלא: הר המוריה, ומערת המכפלה. גם לאחר חורבן בית שני (68 לספירה) שהו יהודים בארץ ישראל. גם לאחר תקופת מרד בר כוכבא שדוכא בשנת 136 לספירה שהו יהודים בארץ ישראל לפי תיאורי חז"ל, לאורך כל התקופות התקיימה נוכחות יהודית בארץ ישראל אם במגורים ואם במסעות.

בליבותם שמרו את המקומות המקשרים היסטורית את העם לארצו בתקווה לעתיד ובצפיה לגאולה, וכך עברה לה המסורת מדור לדור. הרי מי ירצה לפקפק ביהדותו של מאן דהו, יענה הוא: "מיוחס אני מדורי דורות" ואיש לא יכחיש, כך גם קברו של יוסף מיוחס מדורי דורות. גם אם הכפתור ופרח שחי במאה ה-14 נמנע מללכת על קברו בכל אופן לא כתב שאינו יודע את מיקומו

קדם לו רבי בנימין מטודלה שבשנת 1,165 יצא למסע ותיאר ביקור בקבר יוסף.

בעקבות הרצח נשמעו ג"כ קולות מחלקים מתנשאים בציבור החרדי שבכלל בזים למנהג לפקוד קברי צדיקים ולהתפלל שבזכותם ניגאל מצרות הכלל והפרט. מקורות אין להם - אלא אם הם מסתמכים על מנהיג הקראים לפני כאלף שנה: סהא בן מצליח, שלגלג על "היהודים התלמודיים ההולכים להתפלל על קברי צדיקים", כמו גם ישעיהו ליבוביץ´ שבז בשיטתיות למנהג ההשתטחות על קברי צדיקים. בן תורה אמיתי המעיין בספרים הקדושים ואינו יונק משדות הסט"א ידע כי ערך רב לתפילה על קברי צדיקים.

רחל אמנו נקברת בדרך בית לחם להיות מקום תפילה בעת יציאת בניה לגלות שבזכות תפילתה יגאלו וישובו בנים לגבולם (רש"י בראשית, ע"פ בראשית רבה פ"ב - י"א, פסיקתא איכה רבתי כ"ד) וכן כלב בן יפונה שהעתיר בתפילה על קברי אבות בחברון להנצל מעצת מרגלים שמאסו בארץ חמדה (סוטה ל"ד) וכן בתעניות מתפללים על קברי צדיקים (תענית ט"ז, שו"ע תקע"ט ומשנ"ב שם)ומסופר על רבי יהושע בן חנניא שהשתטח על קברי בית שמאי(חגיגה כ"ב, קהלת רבה י´-י"ג) וכן מסופר על רב חביבא שהתפלל על קבר רבי חייא שיחזור מאור עיניו וחזר(ב"מ פה:) ומעשה כעין זה קרה עם מו"ז רבנו עובדיה יוסף שליט"א בקברו של מרן הבית יוסף עת נטשטשה ראייתו ולא יכל לעסוק בתורה כחפצו והלך לקברו של רבי יוסף קארו זצ"ל והעתיר בתפילה ובקשה ושב מאור עיניו ויהי לפלא.

ובזוה"ק מובא ( פרשת שמות דף ט"ז ע"ב) שאלמלא תפלת המתים לא היו החיים מתקיימים בעולם.

וכתב המהרי"ל (הובא ב"משנה ברורה" הלכות ראש השנה תקפ"א סימן י"ז ב"באר-היטב") "בית הקברות הוא מקום מנוחת הצדיקים. ומתוך כך הוא מקום קדוש וטהור, והתפילה מקובלת ביותר". וכתב "מגן האלף": זכות גדולה היא להשתטח על קברי הצדיקים וטוב ומועיל מאוד הדבר הזה, שעל ידי זה יכולים לזכות לתשובה שלימה ולהינצל מכל הצרות בגשמיות וברוחניות"!

הגדיל לעשות הגאון מוילנא שאמר: "עיקר השראת השכינה בדורותינו אלה – בקברי צדיקים"! (מובא ב"לשם" חלק ב´ בשם הגר"א) ועוד כתב בעניין זה רבי נחמן מברסלב: "על-ידי השתטחות על קברי צדיקים, הקדוש ברוך הוא עושה לו טובות אף על פי שאינו ראוי לכך!" (ספר המידות ערך "צדיק" סעיף קע"ג) דבר זה מבאר רבי נתן תלמידו, מבואר מן הפסוק בתהילים (ט"ז ב´ ג´) "טובתי בל עליך לקדושים אשר בארץ המה" ופירושו, כותב רש"י: "טובתי בל עליך – טובות שאתה עושה לי, לא עליך הם לגמלני, כי לא בצדקתי אתה מיטיב לי (שעל פי מעשי אינני ראוי, אלא זכותי היא בכח) "לקדושים אשר בארץ המה" – בשביל הקדושים אשר המה קבורתם בארץ. הנה כי כן, על-ידי השתטחות על קברי הצדיקים, והתפילות והבקשות בכוחם ובזכותם, הקדוש ברוך הוא עושה לו טובות עף על פי שאינו ראוי לכך".

והביא הרמ"א (סימן תקפ"א) דיש נוהגין לילך בערב ראש השנה להשתטח על קברי צדיקים ונותנים שם צדקה לעניים ומרבים בתחנונים לעורר הצדיקים שימליצו טוב בעדנו ביום הדין, ועוד כי מקום קבורת הצדיקים הוא מקום קדוש וטהור והתפילה מקובלת שם ביותר בהיותה על אדמת קודש(וע"ע בבא"ח פר´ נצבים, כף החיים תקפ"א ס"ק צ"ה, ומשנ"ב תקפ"א ס"ק כז).

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

תוכן שאסור לפספס:

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

23
יוני יוסף חברי מילדות, תמיד ידענו שתגיע רחוק [אבל אל תעזוב את שמעון הצדיק], כל מילה זהב!
חסיד שותה
22
רק שנראה לי שהרמה גבוהה מדי בשביל כלומנטל..
רז
21
אתה מעכיר את האוויר, הרדודה ממילא.
יענטע
20
כמי שגדל באזור אני מחזק את ידך
ליטאי שמזדהה
19
סוף סוף מאמר רציני ולא איזה גחמה של ליצן (בלומנטל)
ישראל
18
במקום להציע דעות על אחרים או על מעשה של אחרים שבין כך ובין כך שום דבר חא מועיל יתעסקו בדברים והצעות בעלי יוזמה ומעוף העשויים לשפר את חיינו ומצב רוחינו כמו לדוגמה איך אפשר להפיק התועלת הגדולה ביותר כשאנו משתטחים בקברי קדמונינו הצדיקים או איך ללמוד סוגיא בתורה בצורה כזאת שנהיה מאושרים מעצם הלימוד וכדו
משה הליטאי
17
נטלת ויכוח ארכיאולוגי - היסטורי והפכת אותו לכלי ניגוח של אדם שכתב דעה, אולי לא כזו שלא מוצאת חן בעיניך, אבל דיעה לגיטימית. אני לא מכיר את בלומנטל ולא אותך, אבל שניכם קראתם את ויקיפדיה ואולי עוד כתבה או שנים בנושא וכל אחד לקח את המסקנות לכיוון שהוא רצה, מסקנה חד משמעית - אין! בתחילת דבריך השווי
אריה בר
16
לרמה הרדודה של מר כלומנטל
מכלוף יברוב :-)
15
התימנים שולטים!!!
ומידד טסה
14
רבותי, אחד מהשניים. או שלבלומנטל יש קשר אישי עם אחד ממפעילי האתר. או שאנשי האתר מחפשים אייטמים ואת התגובות שלנו. אז פשוט וברור שאם נפסיק להגיב (גם לא במאמרי דעה) ממילא כבר לא יהיה שוב אינטרס לאף אחד להביא את הדעות הכפרניות של האיש אשר יוצא נגד גדולי תורה משפיל את לומדי התורה ומבזה את כלל ישראל.
יוני
13
וגם את השגיאות?
לא לזלזל
12
שבת וגם רב בית כנסת
קרני
11
רוב הציבור האמון על גדולי ישראל מתנגד לדרכך, כולל מרן הסבא שליט"א. התגרות באומות העולם, אשליית גדלות ושכרון כח הם אחד הסממנים לניצוץ מנשמת ערב רב. יהודי אמיתי לא מתגרה באומות.
זיהוי פלילי
10
ינוחו ברכות צדיק על ראשך ובקשר לבולבלבלבלנטל שהזכרת הוא לא הצטרף לערב רב בוא בעצמו ערב רב
איילוש
9
התימנים שולטים!!!
ומידד טסה
8
כאשר אומרים "מיוחס" פירושו שלא בטוח. כך הזוהר מיוחס לרשב"י, ולא אומרים נכתב ע"י רשב"י.משערים שכתב רק חלק מהזוהר. סיפורי הנוסעים כגון ר' בנימין מטודלה רצופים שגיאות, כגון שקבר דוד נמצא בהר ציון ולא היא.
דן סגל
7
אני מסכים עם העובדות - שאני חושב שאי אפשר לסתור אותם - שהעם הפלשתיני הוא דבר שנוצר ב 60 שנה האחרונות. אני גם סובר שארץ ישראל - "כל" ארץ ישראל התנכית שייכת לעם ישראל. אבל אני מסתכל למציאות בעיניים, יש פה כמעט מליון ערבים בתוך מדינת ישראל שמקבלים ביטוח לאומי מידי חודש, יש עוד כשני מליון ערבים שחי
ולא לחינם..
אם לא הבנת המציאות שכתבת עליה היא תוצאה מכוונת של אותם גורמים שהיום מוכרים את הלוקשים של לתת להם מדינה והמטרה הסופית היא התבוללות זאת השאיפה של אבות הציונות והנה קמו להם חרדים שנפלו בפח הזה תתעוררו שב ואל תעשה עדיף מאשר לקום ולזרוק נפט למדורה
שי
כל הוויכוח ההלכתי סביב ההלכה של סי' שכ"ט הל' שבת ששם כתוב שבעיר הסמוך לספר אסור להכניס גוי לשטח אפילו בשביל ענין של שלום כדי שלא יהיה לו קל במלחמה העתידה, הוא כשמדברים על שלום, אבל עכשו שהפתח הוא עם החמס לכל גדולי הדור יש לזה דין של נכרים שצרו שלכו"ע מחללים את השבת. ואסור אפי' לדבר על איזה שטח שיחזי
יהודי
הנקודה היא לא האם להחזיר את השטחים או לא.. השאלה היא האם אנחנו צריכים לדאוג כדי שעוד כמה שנים לא יהיו פה מיליוני ערבים שישאו תעודה כחולה... ולכן מותר להחזיר שטחים כדי להיפטר מכל יושביהם...(הערבים
חרדי אמיתי
6
לשון הרעעעעעעעע
מרדכי
5
לא הוספת כלום בדבריך, הרב בלומנטל הביא ספק הלכתי על מקום קבורת יוסף ואתה מביא ראיה מאביך הרב יעקב יוסף שגם הוא אולי טועה בגלל המסורת ועוד שהמח' הרבה יותר קדומה לאביך (מבלי לזלזל חו"ח) הטענה הטיפשית שתמיד חיו יהודים בארץ אפי' לא ראויה לתגובה סתם גיבובי וברבורי מילים. אמנם יכול להיות שאתה צודק
יהודי מבב
אולי תספר לנו מי הם הפוסקים החלוקים ומהם צדדי המחלוקת. כותב השורות לא בא להוכיח היכן נקבר יוסף אלא הוא בא לשלול את מי שניסה כביכול להוכיח היכן קבורת יוסף נגד כל הרבנים שהוזכרו. הוא טען שהקבר במחנה הפליטים בלטה בגלל שהכפתור ופרח הזכיר את השם בלטא אבל לפי דבריו היא גופא הראייה שהקבר בשכם של ימינו, כיו
שלמה
4
כתב יפה ומנומק
רפאל
3
חזק, אוהבים אותך. דברים מדהימים. (נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
חיים
2
(נשלח באמצעות כיכר השבת בסלולרי)
תרביצאי
1
מה קרה לנו???? ממתי הפכנו להיות אנשים ששמים את קדושת החיים אחרי קדושת ארץ ישראל??? הציווי של "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" דוחה אפילו שבת אז וודאי שדוחה את מצוות יישוב ארץ ישראל... ולכן כל צ'אנס שיש לשלום אנחנו צריכים לנסות ולעבוד עליו.. לא חבל על דם יהודי שנשפך לחינם?????
חרדי חרד
ואם אתה עוד מאמין שהשלום מונע שפיכות דמים אתה כנראה גם טיפש המציאות עד היום הוכיחה הפוך
שי
איך אלו הרבים על קבר, הם חרדים לא מובן לי איפה החרדה על דברי השם, "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" איפה יש מצווה למסור נפש או ללכת להתפלל על איזה קבר, תפסיקו כבר טיפשים להדבק לקבר יוסף ותתחילו להדבק למידות של יוסף, כל הזמן מתנהגים כמו פאגנים (מוסרים נפש על אדמה), די קצת פרופורציות, לכו לבית המדרש.
מישהו
עד איזו שטות אפשר להגיע והכל בגלל שנאת ישראל בוש והכלם רשע, ולעצם העניין ישנם מצוות שתלויות בנפש כך שאי אפשר לומר ונשמרתם (סתם כך לא משם לומדים על פיקוח נפש -עוד שטות) כמו שלושת המצוות הידועות שמונה הרמב"ם ביהרג ועל יעבור ע"ז גילוי עריות ושפיכות דמים אולי תאמר שבת יותר חמורה מע"ז שכלל אין כוונתי לעב
אליהו גמזו
אין לנו כיום מלחמות מצווה, אנחנו בגלות וככאלה אנחנו צריכים להוריד את הראש ולא לנסות להיות שאהידים עבור משהו שעכשיו לא שלנו..
חרדי חרד

אולי גם יעניין אותך:

עוד בחדשות חרדים: