חשיפה: נכד ה'אמרי חיים' הדליק משואה

בצל הסערה שהתעוררה בעקבות הדלקת המשואה של הרב שמעון רוזנברג, לא ניתנה תשומת לב מספקת לדמות מעניינת נוספת הקשורה לעולם החרדי שגם היא כובדה בהדלקת המשואה. המדובר הוא בהושע פרידמן בן-שלום, נכדו של מרן ה´אמרי חיים´ מויז´ניץ זצ"ל ובנה של הרבנית ציפורה פרידמן - אחותם של האדמו"רים מויז´ניץ ומויז´ניץ-מונסי (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |

בצל הסערה שהתעוררה בעקבות הדלקת המשואה של הרב שמעון רוזנברג, לא ניתנה תשומת לב מספקת לדמות מעניינת נוספת הקשורה לעולם החרדי שגם היא כובדה בהדלקת המשואה.

המדובר הוא בהושע פרידמן בן-שלום, נכדו של מרן ה´אמרי חיים´ מויז´ניץ זצ"ל ובנה של הרבנית ציפורה פרידמן - אחותם של האדמו"רים מויז´ניץ ומויז´ניץ-מונסי. אביו הרב ישראל פרידמן נצר לאדמורי רוז´ין מכהן כראש ישיבת ההסדר ´אהבת ישראל´ ע"ש האדמו"ר מויז´ניץ.

אל"מ פרידמן מגדיר עצמו כחסיד-ציוני ומשמש כמח"ט במילואים וכאיש חינוך שהקים מכינה קדם צבאית המשלבת בין כל המגזרים ובגינה נבחר להדלקת המשואה.

לדבריו התייעץ עם אביו שאמר לו ללכת לטקס ולהדליק המשואה.

בראיון שנתן לאחרונה לקראת הטקס סיפר: "הזקן, הפאות הרוז´ינאיות והמדים שלי, אני מרגיש שהם מייצגים אותי. אני חושב שצריך לייצר סקטור חדש בארץ. יש סקטור דתי וחילוני ואנחנו מייסדים היום את הסקטור ´היהודי´, או יותר נכון מחדשים אותו.

"אישית קשה לי לזהות את עצמי כדתי לאומי מבחינת ההגדרה. אני ציוני חסידי, אבל אני חלק מכלל ישראל וזו ההגדרה הכי טובה".

יצויין כי הושע מקורב מאוד לחסידויות בית רוז´ין וויז´ניץ ומשתתף תדיר בטישים ובשמחות שהם עורכים כשהוא חבוש בביגוד חסידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר