שערוריה בעירייה

מדוע תושבי בני-ברק משלמים את הקנסות הגבוהים ביותר?

דווקא העיר בני-ברק, שאחוז ניכר מתושביה מתקשה "לגמור את החודש", גובה את אחוזי הקנסות הגבוהים ביותר. מתחקיר שהתפרסם ביום שישי האחרון בעיתון "מעריב" עולה כי עיריית בני-ברק פעלה בניגוד לכללי מכרז תקין, כשבחרה לשכור את שירותיו של עו"ד שלמה פרנקל לשם גביית הקנסות (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
רחוב בבני-ברק (פלאש 90)

תחקיר עיתונאי מגלה כי עיריית בני-ברק גובה מאזרחיה האברכים את הקנסות הגבוהים ביותר, בהשוואה לנעשה בשאר ערי ישראל.

מתחקיר שהתפרסם ביום שישי האחרון בעיתון "מעריב" עולה כי עיריית בני-ברק פעלה בניגוד לכללי מכרז תקין, כשבחרה לשכור את שירותיו של עו"ד שלמה פרנקל לשם גביית הקנסות, דוחות החנייה ותשלומי הארנונה מאזרחי העיר וזאת בזמן שאותו פרנקל משמש בכובעו השני כיועצה המשפטי של עיריית בני-ברק.

העירייה בחרה להסוות זאת בכך שפרנקל משמש כשכיר על-ידי העירייה שממומן לפי חשבונית ולא כעובד העירייה ממש, ומנגד, כגובה הקנסות הוא עושה זאת עבור החברה הכלכלית של העיר, אך עדיין ישנו כאן טעם לפגם.

בנוסף לכך, פרנקל עובד בחלק מהשעות ממשרדיו בבנין עיריית בבני-ברק מה שגורם לכאורה לניגוד עניינים בולט וצורם.

בתחקיר נטען עוד כי העירייה בחרה שלא לקיים מכרז לשירותי הגבייה ב-29 השנים האחרונות.

כתוצאה מכך, תושבי בני-ברק האברכים הנמצאים בשכבה סוציואוקנומית נמוכה משלמים את קנסות החנייה הגבוהים ביותר בארץ וזאת לעומת ערים עשירות כגון תל-אביב, הרצליה, ורמת השרון.

ממסמך רישמי של עיריית ב"ב עולה כי בין השנים 2005-2009 גבה פרנקל עברה סכום המוערך ב14 מליון ש"ח, אלא שזה ללא הריביות והוצאות הגבייה שעמדו לבסוף על כ-42 מליון ש"ח.

מעיריית בני-ברק נמסר בתגובה כי "מדובר בייעוץ חיצוני ואין כל ניגוד עניינים בכך. באשר למכרז, הוא יתקיים בנובמבר 2012 כשההסכם בין הצדדים יסתיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר