הקרב על לשכת עורכי הדין ● בלעדי

הגראי"ל הורה לתמוך בגיא-רון. מתחריו: "הוא שמאל קיצוני"

רשימות חרדיות, "טוב ללשכה" ו"מאזני צדק" מתמודדות בבחירות ללשכת עורכי הדין שיערכו בשלישי הקרוב ● הקרב הגדול על קולות הבוחרים: אנשי "טוב ללשכה" טוענים כי למרות שזכה לתמיכתו של הגראי"ל שטיינמן, מועמדה של "מאזני צדק" הוא איש שמאל קיצוני. תומכיו: "יש לו סיכוי טוב לזכות" (ארץ)

חיים שקדי | כיכר השבת |

רוחות סערה נושבות בקרב עורכי הדין החרדיים, ושתי הרשימות החרדיות, ´טוב ללשכה´ ו´מאזני צדק´ מתמודדות בבחירות למוסדות לשכת עורכי הדין שיתקיימו ביום שלישי הבא, י"ט בסיון (21 ביוני).

עו"ד מרדכי אייזנברג אומר ל"כיכר השבת" כי מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, הורה לאחר בדיקה מעמיקה לרשימת ´מאזני צדק´ החרדית לתמוך ביו"ר הנוכחי, יורי גיא-רון לתפקיד ראש הלשכה, כך גם הורה להם הרב אליקים לבנון - רב מועצת שומרון. הרשימה החרדית השנייה, ´טוב ללשכה´, תומכת במועמד עו"ד דורון ברזילי, מאחר ולטענתה מדובר ביהודי בעל לב חם, אשר מבקש לשלב את הציבור הדתי והחרדי בועדות המרכזיות של לשכת עורכי הדין.

בשמו של הרב אליקים לבנון נמסר ל"כיכר השבת" כי "הרב לבנון מברך על החיבור שבין העולם החרדי לדתי לאומי, ובהמשך על התמיכה המשותפת ביו"ר הלשכה הנוכחי מר יורי גיא-רון, כדי לפעול להמשך קידום התורה בארץ ישראל".

המתמודדים

כדי לעמוד על ההבדלים בין המועמדים המובילים, דורון ברזילי מחד ויורי גיא-רון מאידך, פנינו לשוחח עם הפרשן המשפטי של ´בשבע´, יאיר שפירא, שעושה לנו מעט סדר, ומביע את פליאתו על תמיכתם של ´מאזני צדק´ ביו"ר המכהן.

לדברי שפירא, "גיא-רון מזה שנים רבות מתייצב תמיד לצד בית המשפט העליון והאקטיביזם השיפוטי, הן אם זה בהחלטות שנכפות על הכנסת, וכל מיני מהלכים לא דמוקרטיים. כיום, הן מערכת המשפט והן בוועדה למינוי שופטים בה גיא-רון חבר, הם יודעים שהם יכולים לסמוך בעיניים עצומות על תמיכה אוטומטית של גיא-רון".

"דורון ברזילי לעומת זאת הוא בדיוק ההיפך", מוסיף יאיר שפירא, "הוא היה יו"ר ועד מחוז תל אביב, שזה הועד המרכזי והגדול של הלשכה, והוא אחד שעומד מול השופטים ואומר להם שהם לא יכולים לעשות מה שרוצים, הוא לא בכיס שלהם, והוא נגד האקטיביזם השיפוטי. זה הבדל ראשון וגדול ביניהם".

פרשן ´בשבע´, יאיר שפירא, מוסיף ומסביר כי "הסיעה של גיא רון היא על גבול האנטי-ציוני, שמאל קיצוני מאוד, חלקים נרחבים מהסיעה של גיא רון נתמכת על-ידי ערבים, בעוד הסיעה של דורון ברזילי, משתייכת יותר למחנה המרכז".

"מזור לי מאוד תמיכתם של ´מאזני צדק´ בגיא-רון", אומר שפירא, "זה מפליא אותי מאוד, שסיעה דתית תתמוך בו".

בשבוע הבא: רגע האמת

כ-40 אלף עורכי דין ישלשלו ביום שלישי הבא, ארבעה פתקים בקלפי. הראשון לתפקיד ראש הלשכה, השני למועצה הארצית, השלישי לראשות המחוז והרביעי לועד המחוז. שלושה מתמודדים לתפקיד ראשות הלשכה, דורון ברזילי, חוסאם מועד והיו"ר הנוכחי יורי גיא-רון. בין הרשימות המתמודדות, ישנן שתיים חרדיות, ´טוב ללשכה´ ו´מאזני צדק´.

סיעת ´טוב ללשכה´ מתמודדת למועצה הארצית, עם רשימת עורכי הדין - שלמה לינצר, יחזקאל רוזנבלום, שאול שארף, רפאל אסרף, ידידיה מצגר ואריאל דרעי. בנוסף, ´טוב ללשכה´ חברה לרשימה הדתית ´עתיד´ בירושלים ותתמודד גם לועד מחוז ירושלים, עם עו"ד יחזקאל רוזנבלום, יואב ללום ואריאל דרעי.

לעומת זאת, הרשימה החרדית השנייה, ´מאזני צדק´ שבראשות עו"ד מרדכי אייזנברג, מתמודדת רק לוועד מחוז תל אביב, עם רשימת עורכי הדין - עו"ד מרדכי אייזנברג, רפאל אסרף, עזרא עוזי איעזר, אביגדור קולה, משה מורגנשטרן, ושאול שארף.

המאבק בין הרשימות מחריף

ככל שהבחירות הולכות וקרבות, העימות בין הרשימות, מחריף והולך. בעוד רשימת ´טוב ללשכה´ תומכת לתפקיד ראש הלשכה במועמד עו"ד דורון ברזילי, הנחשב למועמד הניצב במרכז המפה הפוליטי, ולמועמד בעל לב יהודי חם וכמי שהביע תמיכה בלתי מסוייגת במעורבות עורכי דין חרדים בלשכה, רשימת ´מאזני צדק´ החליטה - בברכתו של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, לתמוך ביו"ר הנוכחי, עו"ד יורי גיא-רון אשר נחשב לאיש שמאל קיצוני.

"הגענו להבנות עם גיא-רון, אנחנו מאמינים בו ומאמינים לו, אני בטוח כי הוא יקיים את השיתוף פעולה המובטח על כל תג ותג שבו", מצהיר עו"ד מרדכי אייזנברג בשיחה עם "כיכר השבת", "לדעתנו יש לו סיכוי טוב לזכות".

ראש רשימת ´מאזני צדק´, עו"ד מרדכי אייזנברג, אומר כי לאחר שנפגש עם ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן בנושא, פנה להיפגש עם יורי גיא-רון, ולאחר שהגיעו להבנות, שב עם מספר עורכי דין התומכים ברשימה אל מרן הגראי"ל שטיינמן, שם הביעו כולם את דעתם, ראש הישיבה התעניין, שאל ובדק ובסופו של דבר לחץ את ידינו ובירך אותנו על תמיכתנו ביו"ר הנוכחי, יורי גיא-רון.

"כעת, יהיה שותף טוב ותהיה כתובת טובה לעורכי דין הדתיים והחרדיים בלשכה - יותר טוב מהמצב היום", אומר עו"ד אייזנברג. "אני חושב שזה מהלך שיביא אחדות לעם ישראל. אמנם לא באנו להחזירו בתשובה, אין זה מתפקידנו, אבל בלשכה כאיגוד מקצועי צריך לדעת למצוא שפה משותפת, כך לדוגמא, פעילויות התרבות יותאמו לציבור שלנו", מוסיף עו"ד אייזנברג.

ב´טוב ללשכה´ נדהמו מהפרסום על תמיכת הרבנים בגיא-רון. "זו ממש בדיחה. האם מישהו באמת חושב שהרבנים הללו תומכים באיש שמאל קיצוני כמו גיא-רון. טרם ראינו את מכתב התמיכה של הרבנים וגם אם הוא קיים הרי ברור שמדובר במניפולציה עלובה של אייזנברג שכל כולה זלזול ברבנים. זה כמו לחשוב שהרב לבנון המתגורר באלון מורה יקרא לאנשיו להצביע לרשימת מרצ".

יש לציין, כי ב´טוב ללשכה´ טוענים שרשימת ´מאזני צדק´ נרשמה תחילה תחת השם ´טוב ללשכה´ למחוז תל אביב וחלק מחבריה אף מתמודדים ברשימת ´טוב ללשכה´ ללשכה הארצית אלא שמאחר ומרדכי אייזנברג הוצב במקום הראשון ברשימה המחוזית, הוא הפך אוטומטית לבא-כח הרשימה, מה שאפשר לו בשלב מסוים לקרוא תגר על מקימי הרשימה ולהחליט שהוא אף משנה את שם הרשימה המחוזית מ´טוב ללשכה´ ל´מאזני צדק´.

אנשי ´טוב ללשכה´ העדיפו עד עתה שלא להתייחס למחטף הזה שביצע אייזנברג. בשיחות שלא לציטוט אמרו אנשי ´טוב ללשכה´ כי אייזנברג התנהג באופן מכוער, נצלני וכוחני. "הוא קיבל את הכל על מגש של כסף. הוא לא נקף אצבע. החתימות נאספו עבורו על-ידי אנשי ´טוב ללשכה´ והיא זו ששילמה את שכר העובדים המחתימים אבל אייזנברג התגלה כאדם בוגדני, שמתוך חשבונאות עבר עם עו"ד ללום, הוא פשוט החליט לגנוב את המפלגה. חבל שלא זיהינו את אופיו לפני שהענקנו לו את המקום הראשון ברשימה המחוזית".

מה הסיבה להתפצלות של שתי רשימות חרדיות, שאלנו את עו"ד אייזנברג. "אנחנו לא רשימה חרדית, יש אצלנו מכל הסוגים, חרדים לצד דתיים לאומיים וגם חרד"לניקים", הוא פותח ומשיב. "מלבד זאת", הוא מוסיף, "´טוב ללשכה´ רצה למועצה הארצית והיא נשלטת על-ידי חנוך ורדיגר מפא"י, אנחנו לא רואים בחיוב את העניין הזה, שיש גורם חיצוני ששולט ברשימה ולא עורך דין. המודל הזה, בעינינו הוא פסול".

וישנה גם סיבה נוספת, בפיו של עו"ד אייזנברג: "ברשימתם לועד מחוז ירושלים יש את עו"ד יואב ללום, שהביא לנזק עצום לעם ישראל. איננו יכולים להיות שותפים לזה. ללום הביא אנטישמיות גדולה, כשעתר לבג"ץ ולא עצר בדרך, בגינו אנשים הושלכו לכלא ומוסד מפואר איבד את התקצוב שלו, העתירה שלו גם הייתה הגורם לדוח מבקר המדינה האחרון".

ב´טוב ללשכה´ אומרים כי דברי אייזנברג מגוחכים. לדבריהם, כל אנשי ´טוב ללשכה´ הינם עורכי דין ומוזר שאייזנברג, שקיבל את רישיונו לעריכת-דין אך לפני ארבע שנים, והנוהג כדיקטטור ברשימתו, מבקש להטיף לנו מוסר.

שאלנו את עו"ד אייזנברג, ב´טוב ללשכה´ טוענים כי בתחילת הדרך, צעדתם יחד, למרות שידעת שיואב ללום מתמודד ברשימה. זאת בנוסף לכך, שלטענתם, לאחר שגויסו החתימות והעבודה נעשתה, החלטת לפרוש ולצאת לדרך עם רשימה עצמאית.

עו"ד מרדכי אייזנברג, משיב כי "העניין נלעס בינינו בכתובים, ואיני רוצה לחזור לזה. כיום העבודה היא שיואב ללום נציג שלהם, אי לכך אין לדבר על שיתוף פעולה ותמיכה בהם ולו בגלל זה".

"לגבי החתימות", מוסיף עו"ד אייזנברג ואומר, "הם נעשו באזור המרכז ובבני ברק, על-ידי עורכי דין רבים שהשיגו את החתימות. חבל לכרוך השגת עשר חתימות בויכוח אידיאולוגי לגבי ייצוג עורכי הדין הדתיים, מי ראוי לייצגם ומי איננו ראוי".

ומה לגבי הפרשיות המביכות שנקשרו בשמו של יורי גיא-רון, כמו גם הטענות כי איננו מחבב, וזה בלשון המעטה, את הציבור החרדי, תהינו בפני עו"ד אייזנברג.

"בררנו זאת עד דק", משיב עו"ד אייזנברג, "יש הרבה לשון הרע שטפל עליו מי שטפל, חבל שאנשים חרדים מצטרפים ללשון הרע ללא בדיקה יסודית. הטענה כי הוא שונא דתיים כדבריהם, זו גם עלילה ולשון הרע, ישבנו איתו, תהינו על קנקנו, אנחנו מאמינים לו ומאמינים בו".

עו"ד יואב ללום, יו"ר עמותת "נוער כהלכה", מוסר בתגובה ל"כיכר השבת": "צר לי שידידי עו"ד אייזנברג נוקט בסגנון כל-כך ירוד ובלתי ראוי, ומעדיף את טובתו האישית על פני האינטרסים החשובים של עורכי הדין והציבור החרדי והדתי. עדיין לא הגיעה השעה, לחשוף את המניעים שעומדים מאחורי התקפה זו ולכן למטה מכבודי לרדת לרמה זו ולהגיב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר