יו"ר וועדת הכספים, משה גפני:

"מוכן שבחורים מפוניבז יתגייסו לצבא, אם חילונים ילמדו תורה"

במהלך דברים שנשא יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני, בכנס פורום קיסריה לכלכלה וחברה הוא הציע לגייס בני ישיבות לצה"ל, תמורת מספר זהה בדיוק של חילונים שילמדו תורה • גפני הבהיר כי על הצעירים החילונים יהיה ללמוד תורה כל היום וכל הלילה, "כמו שתלמידים חרדים לומדים" (ארץ)

יצחק גולד | כיכר השבת |
משה גפני (פלאש 90)

התבטאות מפתיעה נשמעה היום מפיו של יו"ר וועדת הכספים, חבר-הכנסת משה גפני, במהלך כנס פורום קיסריה לכלכלה וחברה.

"אני בעד שחרדים יתגייסו לצה"ל", אמר גפני. "אני בעד שתלמיד בן 18 מישיבת פוניבז´ יפסיק ללמוד וייקח קיטבג, ייסע לבקו"ם ויתגייס ליחידה קרבית.

"אבל יש לזכור שעם ישראל תמיד חולק לשניים - כאלה שעבדו ונלחמו ולאלה שלמדו למען הקב"ה. למה שלא תשרתו?".

לגפני יש תוכנית חלוקה פשוטה: על כל תלמיד ישיבה שיתגייס לצה"ל, ילמד צעיר אחר מ"צפון תל-אביב, חילוני", תורה - כך מדווח אתר ynet.

גפני הבהיר כי על הצעירים החילונים יהיה ללמוד תורה כל היום וכל הלילה, "כמו שתלמידים חרדים לומדים", כדי שהתוכנית תהיה הוגנת וישימה.

גפני נימק: "כולנו כובשים. מה אנחנו עושים כאן על אדמות של ערבים? גם הקיבוצים של השומר הצעיר יושבים על אדמות של ערבים, לא רק ההתנחלויות. הזכות היחידה שלנו להיות כאן היא התורה. פיסת האדמה הקטנה הזאת ניתנה לנו על-ידי הקב"ה, כדי שנשמור על התורה".

רובו של הכנס עסק בשילוב חרדים בעבודה. גפני דרש שהחינוך התורני יוכר כהשכלה לכל דבר, ובאמצעות כך לחייב מעסיקים לקבל אנשים לעבודה על סמך השכלה תורנית.

שר האוצר, יובל שטייניץ, הביע תמיכה בדברים. "לימודים חרדיים הם לימודים לכל דבר", אמר שטייניץ, "כי הם מכשירים אנשים ללמוד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר