לקיים בנו חכמי ישראל

התפללו: הידרדרות חמורה במצבו של הגרמ"י לפקוביץ

מבית החולים "שערי צדק" נמסר כי חלה החמרה במצבו הבריאותי של הגאון רבי מיכל יהודה בן חיה לפקוביץ, ומבקשים כי הציבור ירבה בתפילה ובתחנונים לרפואתו ● ראש ישיבת פוניבז', רבי גרשון אדשלטיין: "תפילה על צדיק, חושבים בפשטות שזה עליו ולא עלינו, אבל זה לא ככה, אנחנו מרחמים עלינו" (ארץ)

חיים שקדי | כיכר השבת |
הגרמ"י לפקוביץ (עוזי ברק)

מצבו של מרן הגאון רבי מיכל יהודה בן חיה לפקוביץ, מחמיר בדקות האחרונות, וממחלקת טיפול נמרץ לב בבית החולים "שערי צדק" מבקשים להרבות בקריאת פרקי תהילים.

בשעות האחרונות, חל שיפור קל לאחר שמצב הלחץ דם התייצב, אך כעת, בדקות אלו, הוא שוב מידרדר לרמות נמוכות, ומרן הגרמ"י לפקוביץ, נמצא בסכנה ממשית.

הרופאים בבית החולים, עמלים כעת לייצב את מצבו של הרב בן ה-97, ומקורביו מבקשים מהציבור להררבות בתפילה ובתחנונים לשלומו של ראש הישיבה.

בעקבות המצב החמור, בני המשפחה נקראו אל החדר ופתחו באמירת פרקי תהילים. לפי שעה, מאמציהם של הרופאים נושאים פרי, ולחץ הדם של הרב התייצב.

בתוך כך, ראש ישיבת פוניבז', הגאון רבי גרשון אדשלטיין, נשא דברי חיזוק והתעוררות בפתיחת השיעור היומי, לרפואת מרן הגרמ"י לפקוביץ.

"תפילה על צדיק", פתח הגר"ג אדשלטיין ואמר, "חושבים בפשטות שזה עליו ולא עלינו, אבל זה לא ככה, אנחנו מרחמים עלינו, הצדיק מגן על הדור, הוא מגן עלינו".

כראיה לדברים, הביא ראש הישיבה את פרשת המרגלים, "בה נכתב, היש בה עץ אם אין, ופירש רש"י אם יש שם צדיק שמגן על המקום כמו עץ, היו שם כנענים, רשעים כאלה! אם היה שם צדיק הוא מגן עליהם ואי אפשר להילחם איתם, אנחנו זוכים בעולם הזה לזכויות של חיי העולם הזה בזכות הצדיק שמגן עלינו, לכן התפילה היא עלינו, בשביל חיי העולם הזה שלנו".

הגר"ג אדלשטיין הוסיף ואמר לתלמידיו, "וצריך לדעת עוד, יש מעשה ידוע עם הט"ז שפעם אחת היה צריך להגיד שיעור ובאה אליו אישה אחת עם ילד חולה מאד וביקשה ממנו שיתפלל על הילד, ואמר לה אינני יכול להתפלל עכשיו כי יש לי שיעור אבל זכות התורה של השיעור תהיה לזכות הילד, ונתרפא!".

"זכות התורה היא יותר מתפילה!", הדגיש ראש ישיבת פוניבז', "לכן צריכים ללמוד עם הידיעה הזאת, חוץ ממה שלומדים בשביל מצות תלמוד תורה, צריכים גם את הידיעה הנוספת הזאת שזה נותן לנו עוד זכויות שיש מי שמגן עלינו, ואז יש את זכות התורה עם התפילה ביחד, ועל ידי התורה תהא התפילה מקובלת בעזרת השם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר